Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en gul lindress som jeg har brukt en del med hvite topper inni, og med andre lyse topper/skjorter. Gjerne med hvite sneakers, eller nude/beige sandaler til.

Hva tenker dere om å gjøre den til et helt monokromt antrekk? Med topp i samme tone gul, bare litt mørkere. Jeg digger den gulfargen, så har både matchende sko, øredobber, belte osv i skapet samlet gjennom mange år. Jeg skal på en fest der det kommer mange som ikke kler seg "standard" så føler at det gir meg litt ekstra spillerom. I en sånn setting, er det kult å gå helt monokromt, neglelakk, sko, veske, smykker, dress og topp i ton-i-ton varm gul? 

Eller funker det bedre med noe kontrast? Jeg ville nok valgt kontrast hvis antrekket var i en mer nøytral farge, for å live det litt opp. Men trengs det med gult?

Endret av Kvist
skrivefeil
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri visst at det hadde et navn, men jeg har gått for ton i ton i annen farge enn gul da. Både blått, grått, og rosa. Har ikke alltid hatt samme farge på sko, det er vel eneste, men ellers samme farge. Normalt har jeg en liten kontrast. Si lik farge på skjørt, cardigan og sko, men annen på t-skjorte. Noen ganger tar jeg samme farge som på resten av antrekket, på singlet under en mer utringet t-skjorte, så det binder enda mer sammen. Fått komplimenter for det, men det krever litt mer styling, og en må tenke litt mer, og gjerne enda mer med gult. Kjør på sier jeg da. Gult er kult, og om arenaen passer, hvorfor ikke? 😊💛

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke 🙂

Men dersom du vil ha noe som popper mest mulig, så hadde jeg nok gått for hvit topp inni. Kanskje til og med hvite sko. Særlig hvis det er en klar gul/lys gul dress du har. Med klar eller lys gul synes jeg den beste kontrastfargen faktisk er hvit - selv om dette normalt sett ikke blir ansett som en kontrastfarge. Synes hvitt får gult til å lyse opp enda mer, men fortsatt være elegant og ikke for over the top. 

Velger du en annen litt mørkere gul inni tror jeg nesten det blir mer nøytralt på en måte.

Uansett blir du garantert flott. Ikke noe man ser hver dag, jeg hadde absolutt satt pris på dersom noen dro på med en gul dress. Gøy!

Anonymkode: d016b...f30

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...