Gå til innhold

Du i etasjen over som alltid flytter på møbler og løper rundt...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er det du holder på med egentlig? Du er jo nesten aldri ute. Fra morgen til kveld, mandag til søndag, så trasker du rundt med tunge steg, flytter på møbler, og med jevne mellomrom spurter over gulvet. Hva skjer? Og når du plutselig løper hva er det du løper ifra eller mot?

Det finnes en vakker verden der ute..

Anonymkode: d7821...032

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er jo like mye hjemme, om du kan følge med på det? ;) 

Anonymkode: 81f3e...445

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Din luring😀

Neida. Men jeg får det med meg fra jeg går på jobb til jeg kommer hjem på ettermiddagen og kvelden. Eller når jeg går tidlig hjem på noen fredager. Når det da sjeldent er ro på noen av disse tidspunktene trekker jeg mine konklusjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men man lurer jo på det - hva som foregår i enkelte naboers liv.

Jeg hadde en nabo før som var stille 90% av tiden. Før hen (nei, jeg vet ikke om det var en han eller en hun) plutselig og helt tydelig spankulerte rundt i høyhælte sko. Det kunne skje klokka 17. Det kunne skje klokka 06.00. Det kunne skje 02.30. Lysten (får man anta) til å stride opp og ned, frem og tilbake, rundt i ring etc iført altså sko som trampet. (Og, nei, vedkommende øvde ikke på stepping. Eller - om hen gjorde det ble hen aldri bedre).

Jeg vet fortsatt ikke. Jeg antok, som jeg gjør med alt rart her i verden - at vedkommende slet med sin psykiske helse. Det kjenner du deg kanskje igjen i? 

Anonymkode: 13a2f...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå opp og snakk med vedkommende og si at du hører alt veldig godt.

Anonymkode: fe687...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva er det du holder på med egentlig? Du er jo nesten aldri ute. Fra morgen til kveld, mandag til søndag, så trasker du rundt med tunge steg, flytter på møbler, og med jevne mellomrom spurter over gulvet. Hva skjer? Og når du plutselig løper hva er det du løper ifra eller mot?

Det finnes en vakker verden der ute..

Det kan jo være snakk om noen som får utløp for energien de samler opp gjennom en dag med å sitte inne. Litt som en hund som får ‘’zoomies’’.

Anonymkode: 79768...d49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, k4ren said:

Har du ikke en feiekost å smelle i taket så det blir fred å få?

Joda. Og da blir det rolig, så aldeles idyllisk rolig. Men så tar det seg opp igjen etter en stund. Skal jo strengt tatt være unødvendig å slå i stykker taket for å få litt ro. Naboen før det hørte jeg aldri noe fra i løpet av alle de årene. Så det er en utrolig forskjell på folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ungen over her løper inne hele tiden. Tror han løper med sko eller med hælene. Det høres veldig godt. 

På lørdag våknet jeg kl 7.15 av ett brak. Da lekte han på rommet rett over mitt soverom. Kl 7.45 orket jeg ikke mer og banket i veggen. Ble stille i 5 minutter, men så begynte han igjen 

Anonymkode: 5cd55...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ungen over her løper inne hele tiden. Tror han løper med sko eller med hælene. Det høres veldig godt. 

På lørdag våknet jeg kl 7.15 av ett brak. Da lekte han på rommet rett over mitt soverom. Kl 7.45 orket jeg ikke mer og banket i veggen. Ble stille i 5 minutter, men så begynte han igjen 

Anonymkode: 5cd55...1d3

Bank hardt i taket ditt med en kost hver jævla gang. 

Anonymkode: 841fb...7a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytt på bygda og nyt fraværet av naboer. 

Anonymkode: a48c1...35a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Flytt på bygda og nyt fraværet av naboer. 

Anonymkode: a48c1...35a

Helt feil.

I byen skal en ta hensyn. Du og andre som tramper som elefanter og driter i andre kan flytte til bygda og herje fritt.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror naboen din har mye besøk, og at det er derfor du hører stoler osv. bli flyttet på, og mye gåing i forskjellig tempo.

Når man velger å bosette seg i blokk og ha folk rundt seg på alle kanter, må man nesten finne seg i normal aktivitet rundt seg. Hvis det er unormalt lytt der du bor, ville jeg ha flyttet.

Anonymkode: b0dae...98d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
k4ren skrev (14 timer siden):

Har du ikke en feiekost å smelle i taket så det blir fred å få?

Må det være en feiekost?

Anonymkode: d92fb...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må det være en feiekost?

Anonymkode: d92fb...411

Jeg kaster ofte stekepanner eller kjevler i taket om det ikke er en feiekost tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte så er det HELT forskjellig hvordan det høres ut. Feks i kjellerleiliget hørtes det ut som huset var på vei ned når de over mistet en telefon i gulvet, fordi lyden ble forsterket i den dårlige konstruksjonen i taket. Ellers feks hvis de skjøv igjen bakkongdøren, hos de høres det knapt, men vibrasjonene ned langs veggen hos meg hørtes ut som de parkerte en bil der oppe. 

Anonymkode: 556ef...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
k4ren skrev (5 minutter siden):

Jeg kaster ofte stekepanner eller kjevler i taket om det ikke er en feiekost tilgjengelig.

😁 

"nød lærer naken kvinne å spinne" 

Anonymkode: a9b00...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Derfor jeg kjøpte i toppetasjen og ende😉

Anonymkode: 9b748...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som naboen min, hen er klin gal, går rundt innendørs i lakksko og styrer konstant. Noen ganger tror jeg faktisk hen står på sengekanten og tar sats, kanskje for å se om hen kan nå taket eller noe, eventuelt hvor mange ganger det må gjøres før hen lander i etasjen under - hos meg. Jeg vet alt dette fordi jeg har hjemmekontor, og det er mildt sagt et helvette, så gleder meg helt vilt til å flytte.

Anonymkode: 19a45...e3b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en psykotisk nabo noen år tilbake som jeg kom til å tenke på nå ved p lese dette. Ei helt vanlig hyggelig eldre dame, hilste da vi møttes i gangen, men ellers helt stille. Aldri besøk. Så ble hun sakte men sikkert (antagelig) psykotisk. Flyttet på møbler og hørtes ut som hun pusset opp fra morgen til kveld i mange måneder. Fikk se en snurt av leiligheten da jeg gikk forbi en dag og hun hadde døra vidåpen. Og en gang da hun hadde glemt å trekke for gardinene helt. Det så helt bomba ut. Da hun i tillegg tok alle syklene parkert i kjelleren og ladem i en stor haug utenfor blokka, samt nektet meg å låse meg inn i blokka ‘fordi jeg ikke bodde der’, så tok jeg en telefon til psyk akutt ambulerende team. Etter det ble det stille. Tror hun ble lagt inn for en periode og fikk hjemmesykepleier på besøk daglig etterpå.

Anonymkode: 39f26...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...