Gå til innhold

Normal reaksjon på barnehagestart etter ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt på straks to som begynte igjen etter ferien denne uka. Det er bytte av avdeling med noen kjente voksne og barn, men også noen nye. Alle tre dagene så langt har han vært ekstremt sutrete ved henting og ikke spist noe resten av dagen. Det eneste måltidet han spiser er frokost. Han er i toppform før levering og visstnok i greit humør i bhg (bortsett fra at han ikke spiser). Søvnen er også vanskelig med mye gråt gjennom hele natta. Han er der fra 0930 - 1430 så det er ikke lange dager heller. Er det en normal reaksjon eller bør jeg være mer tilstede nå som det er mange fremmede i avdelingen ifbm tilvenningen av nye barn?

Anonymkode: 01b6c...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig normalt ut, gi det rundt en uke til. Han bruker nok mer tid enn du selv både på omstilling fra feriemodus og tilvenning til ny avdeling. Men så lenge han er i greit humør ila dagen, ville jeg ikke bekymret meg. Spisingen ordner seg nok fint etterhvert.

Anonymkode: 2a798...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Husk at det også kan være tannfrembrudd i den alderen også. 
Det tar litt tid å komme i rutine igjen. Det går seg til. 
Ofte slipper de ut alt av sutring når de kommer hjem

Anonymkode: ca1de...856

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en gutt på straks to som begynte igjen etter ferien denne uka. Det er bytte av avdeling med noen kjente voksne og barn, men også noen nye. Alle tre dagene så langt har han vært ekstremt sutrete ved henting og ikke spist noe resten av dagen. Det eneste måltidet han spiser er frokost. Han er i toppform før levering og visstnok i greit humør i bhg (bortsett fra at han ikke spiser). Søvnen er også vanskelig med mye gråt gjennom hele natta. Han er der fra 0930 - 1430 så det er ikke lange dager heller. Er det en normal reaksjon eller bør jeg være mer tilstede nå som det er mange fremmede i avdelingen ifbm tilvenningen av nye barn?

Anonymkode: 01b6c...f06

Kan det være lettere for han om du leverer tidligere? Her funka det best å levere til frokosten, rolig start på dagen og kom lettere inn i gruppa. Vi leverte 9-9.30 først men det var rett å slett trøblete for ungen å komme inn i lek og aktivitet, mye mer støy og «kaos» når alle allerede var på plass og i aktivitet. 

Anonymkode: ed229...858

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det være lettere for han om du leverer tidligere? Her funka det best å levere til frokosten, rolig start på dagen og kom lettere inn i gruppa. Vi leverte 9-9.30 først men det var rett å slett trøblete for ungen å komme inn i lek og aktivitet, mye mer støy og «kaos» når alle allerede var på plass og i aktivitet. 

Anonymkode: ed229...858

Samme her. Min er faktisk mest sliten de dagene han har blitt levert sent.

Anonymkode: d3159...331

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...