AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Hva hadde dere valgt om veterinæren er usikker og jeg er usikker på den vanskelige valget ang. gammel hund? Altså at den skal vandre over regnbuen. Eller om den skal opereres men det er ikke sikkert at operasjonen blir sånn man håper på og at hunden da får vondt og smerter den siste tiden. Er en 11 år gammel hund. Anonymkode: fe6a3...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Nå er vår fremdeles ung, men jeg tenker nå at i det øyeblikket dyrlegen er usikker, så ville jeg latt henne slippe. Anonymkode: e9d17...a86 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nå er vår fremdeles ung, men jeg tenker nå at i det øyeblikket dyrlegen er usikker, så ville jeg latt henne slippe. Anonymkode: e9d17...a86 Vetrinæren er usikker på enten operasjon eller evt. over regnbuen. Klarer bare ikke skrive det andre ordet enn regnbuen. Anonymkode: fe6a3...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 7. august 2024 #4 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg hadde valgt operasjon, uten tvil. Hadde prøvd alt før jeg valgte å drepe hunden min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. august 2024 #5 Del Skrevet 7. august 2024 Det er for lite informasjon til å si noe. Hvordan er livskvaliteten til hunden nå? Hva er prognosene for at operasjonen blir vellykket? Er det lang rekonvalesenstid etterpå? Hvordan vil hundens livskvalitet være i opptrening etter operasjonen vs hvor stor sjanse for at det blir velykket? Alt etter rase og størrelse så er ikke 11 år nødvendigvis så veldig gammelt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Del Skrevet 7. august 2024 miSs. skrev (30 minutter siden): Jeg hadde valgt operasjon, uten tvil. Hadde prøvd alt før jeg valgte å drepe hunden min. Ordvalget ditt, dog sant, er temmelig usympatisk når du svarer noen som sliter med å ta en vond avgjørelse. Kjæledyrene våre er (forhåpentligvis) så heldige at de får avsluttet livet før hverdagen blir full av smerte, stress, forvirring og annet. Hunder lever i nuet. De vil ikke finne trøst i å ha levd et flott liv når smerten tar over hverdagen. Ts, det er for lite informasjon i hovedinnlegget ditt til at noen her kan hjelpe deg med valget du må ta. Snakk med dyrlegen din og vær tydelig på at du ønsker at de er så ærlige med deg som mulig om prognoser og annet. Skriv gjerne ned en liste med spørsmål du ønsker å spørre veterinæren, for det er lett å miste tråden når man snakker om vanskelige ting Anonymkode: d94ae...242 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Del Skrevet 7. august 2024 Min erfaring og etterpåklokskap sier at når man er i tvil er det påtide å si stopp. Det er ett dyr, men også familiemedlem. Man bør ikke velge å la dem leve med smerter når vi kan la være. Å hale det ut er ofte å pine dem langsomt. lykke til uansett. Du høres ut som en god hundeeiger Anonymkode: 6fbf5...2ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 7. august 2024 #8 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ordvalget ditt, dog sant, er temmelig usympatisk når du svarer noen som sliter med å ta en vond avgjørelse. Kjæledyrene våre er (forhåpentligvis) så heldige at de får avsluttet livet før hverdagen blir full av smerte, stress, forvirring og annet. Hunder lever i nuet. De vil ikke finne trøst i å ha levd et flott liv når smerten tar over hverdagen. Ts, det er for lite informasjon i hovedinnlegget ditt til at noen her kan hjelpe deg med valget du må ta. Snakk med dyrlegen din og vær tydelig på at du ønsker at de er så ærlige med deg som mulig om prognoser og annet. Skriv gjerne ned en liste med spørsmål du ønsker å spørre veterinæren, for det er lett å miste tråden når man snakker om vanskelige ting Anonymkode: d94ae...242 Det er kanskje det, men en 11 år gammel hund kan fint overleve en operasjon og leve i noen år til. Jeg er ikke for avliving med mindre det er helt krise og nødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Del Skrevet 7. august 2024 Vi ventet for lenge før vi klarte å ta den tunge beslutningen, og det gjør vondt å vite at hunden vår måtte leve i smerte lenger enn nødvendig pga vår egoisme. En veterinær sa det så fint en gang, at avlivning var både den verste og fineste delen av jobben. Dyr har man mulighet til å gi en verdig avslutning på liver. Veterinærer er for øvrig ofte forsiktige i ordbruken mtp hva de anbefaler, fordi valget er eiers. Jeg ville vurdert hvor stor belastning operasjonen er, opp mot hvor gode prognoser det er. Anonymkode: f8318...923 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #10 Del Skrevet 7. august 2024 miSs. skrev (2 minutter siden): Det er kanskje det, men en 11 år gammel hund kan fint overleve en operasjon og leve i noen år til. Jeg er ikke for avliving med mindre det er helt krise og nødvendig. 11 er ikke gammelt for en chihuahua, men veldig gammelt for en grand danois. Siden ts ikke sier noe om rase men sier at hunden er gammel, regner jeg med at hunden som 11 år gammel viser gammel-hund tegn og derfor er det ikke sikkert den har noen år til uansett om den får operasjon eller ikke. Anonymkode: d94ae...242 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. august 2024 #11 Del Skrevet 7. august 2024 Man tar selvsagt livet av et kjæledyr man ikke vet at vil bli bedre av en operasjon. At mange opererer kjæledyr som ikke burde vært operert er for øvrig en av grunnene til at veterinærene har blitt så sykt dyre. Siden det er marked for dyre tjenester, blir alt dyrere. Små veterinærer blir kjøpt opp av store kjeder på grunnet av behov for dyrt utstyr som binder mye kapital. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Del Skrevet 7. august 2024 miSs. skrev (1 time siden): Jeg hadde valgt operasjon, uten tvil. Hadde prøvd alt før jeg valgte å drepe hunden min. Det er faktisk egoistisk. Anonymkode: 6a3fe...353 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 7. august 2024 #13 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er faktisk egoistisk. Anonymkode: 6a3fe...353 Å velge operasjon? Bedre enn å tenke i ettertid at hva om hunden min hadde hatt nytte av operasjon og kanskje hadde levd i 5 år til. Men det er min mening, jeg ser folk avliver hundene sine lett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Del Skrevet 7. august 2024 Det kommer jo også an på operasjonen. Er det et lite inngrep, eller er det en stor operasjon? Er det er stort inngrep, med mye smerter i etterkant, hadde jeg valgt hundehimmelen. De stakkars hundene våkner opp av narkosen, har mye smerter, og skjønner ingen ting. Når hunden min måtte igjennom en stor operasjon, når den enda var ung, syns jeg det var grusomt når hunden satte de lidende øynene i meg og på en måte sa "hjelp meg da" 🥹 Nei, som ei over her sier, er man i tvil, er egentlig tiden inne. Det er vondt for deg når hunden går bort, men ikke for hunden, den bare sovner rolig inn. Fri for smerter, og løper rask og lykkelig i hundehimmelen. Anonymkode: 7a445...ce6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 7. august 2024 #15 Del Skrevet 7. august 2024 3 hours ago, miSs. said: Det er kanskje det, men en 11 år gammel hund kan fint overleve en operasjon og leve i noen år til. Jeg er ikke for avliving med mindre det er helt krise og nødvendig. Du er en drittsekk. Hverken mer eller mindre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 7. august 2024 #16 Del Skrevet 7. august 2024 Hvor mange år kan hunden leve da ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 7. august 2024 #17 Del Skrevet 7. august 2024 jane78 skrev (1 minutt siden): Du er en drittsekk. Hverken mer eller mindre Javel. Siden du tar deg friheten til å kalle meg drittsekk så er jeg sikkert det da. Er også mange drittsekker som avliver friske dyr, eller dyr som kunne levd i noen år til. Ts skriver at dyrlegen er usikker, ikke at han anbefaler avliving. Det er tøft å gå gjennom operasjoner både for mennesker og dyr, men hvorfor ikke ta sjansen på at hunden kan bli bedre etter operasjon å leve i noen år til? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 8. august 2024 #18 Del Skrevet 8. august 2024 1 hour ago, miSs. said: Javel. Siden du tar deg friheten til å kalle meg drittsekk så er jeg sikkert det da. Er også mange drittsekker som avliver friske dyr, eller dyr som kunne levd i noen år til. Ts skriver at dyrlegen er usikker, ikke at han anbefaler avliving. Det er tøft å gå gjennom operasjoner både for mennesker og dyr, men hvorfor ikke ta sjansen på at hunden kan bli bedre etter operasjon å leve i noen år til? Drittsekk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 8. august 2024 #19 Del Skrevet 8. august 2024 jane78 skrev (14 timer siden): Drittsekk Hold kjeften din a idiot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #20 Del Skrevet 8. august 2024 Hva er gjennomsittsalderen på den type hund da? Jeg valgte å avlive når min var 12 år. Dem har kunna starta en omfattende behandling på han. Var hjertet som det var noe galt. Men jeg mente at han hadde hatt et fint liv og at han skulle få slippe bare for at jeg kanskje fikk han noen år til. Anonymkode: 614ce...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå