Gå til innhold

Angst og dobbeltslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Noen som sliter med angst her som har opplevd å få flere dobbeltslag etter hverandre før hjertet slår et vanlig slag igjen? 

Har slitt mye med angst og dobbeltslag, men pleier ikke å være mange dobbeltslag etter hverandre - noe jeg opplevde idag. 

Trenger bare å høre om dette er normalt? 

Anonymkode: 9039a...b72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig, og det er også "selvforsterkende". Jo mer angst, dess mer dobbeltslag osv osv... 

Anonymkode: 7ee34...304

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har runder med dette av og på når jeg er stresset/ har angst og er sliten. Det kan også komme etter at en stressende periode er over. Det er helt ufarlig og det går over. For meg hjelper det å stresse ned og kutte ut stimulerende (kaffe/te).

Anonymkode: c5ebd...51b

Skrevet

Ja innimellom, har opplevd noe som føltes som trippelslag også. Syntes det er ubehagelig når de skjer med korte mellomrom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jepp, har runder med dette av og på når jeg er stresset/ har angst og er sliten. Det kan også komme etter at en stressende periode er over. Det er helt ufarlig og det går over. For meg hjelper det å stresse ned og kutte ut stimulerende (kaffe/te).

Jaa, har hatt en lang stressende periode som begynner å roe seg, så kan være derfor..😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 
Noen som sliter med angst her som har opplevd å få flere dobbeltslag etter hverandre før hjertet slår et vanlig slag igjen? 

Har slitt mye med angst og dobbeltslag, men pleier ikke å være mange dobbeltslag etter hverandre - noe jeg opplevde idag. 

Trenger bare å høre om dette er normalt? 

Lager kroppen dobbeltslag eller tror psyken at kroppen lager dobbeltslag?

Snakk med fastlegen og få på deg et 24 timers ekg, så vet du svaret på spørsmålet over. Da kan saken løses.

Anonymkode: c91ad...50e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snakk med fastlegen og få på deg et 24 timers ekg, så vet du svaret på spørsmålet over. Da kan saken løses.

Sånn er veldig dumt å si til noen med angst:) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Angsten gjør at det kroppen lager dobbeltslag, som igjen gjør at angsten øker og dobbeltslagene kommer hyppigere, en havner lett i en vond spiral med angst. 

Anonymkode: 7ee34...304

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva i all verden er det du snakker om... Alle har dobbeltslag i blant, det er ufarlig og helt normalt. De kan komme hyppigere når man er stresset eller inntar stimulerende stoffer. Man trenger ikke noe EKG for dette og man får heller ikke svar på det du skriver her gjennom et EKG. Saken løses ved at det går over av seg selv når stresset forsvinner...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...