heltordinaer Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Ja... en litt innviklet situasjon føler jeg. Er gift med en mann som alltid skal overgå meg, uansett hva det gjelder om det har vært spill osv. Nå kjenner jeg egentlig at jeg begynner å få litt nok. Han er en veltrent mann, trener til faste dager i uken. Trener styrke og bryr seg svært lite om kaloriforbrenning, hvert fall til nå etter jeg har begynt å fokusere mer på å forbrenne kalorier fordi jeg vil ha en bedre helse og gå ned i vekt etter graviditet og fødsel.. nå hver gang han trener sender han meg snap av klokka si for å vise at han har brent masse kalorier. Kjenner det er demotiverende for meg da jeg ikke er et konkurransemenneske, føler at han prøver å vise at han er bedre enn meg, ikke kjennes det særlig bra på den allerede dårlige selvtilliten heller. Konfronterer jeg han med dette nekter han for alt, klarer å vri seg ut av konflikten og jeg blir hele tiden den "sure kjærringa"🙄 Tips? 2
heltordinaer Skrevet 7. august 2024 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2024 Tipaa skrev (Akkurat nå): Ignorere? Ja, det er vel lett for deg å si som ikke lever med det daglig 2
Tipaa Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Ignorere som ikke gi han noen respons på snap/bilder/kommentarer? Til slutt går han vel lei? 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Det er jo lite vits, i og med at jo større du er, jo mer forbrenner du. Menn forbrenner også mer. Anonymkode: 9f4f5...33c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Kanskje jobbe med deg selv så du ikke tolker MANNEN DIN sine snapper som et angrep? Anonymkode: fc5ea...ed5 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 Kanskje han prøver å motivere deg til å være med på trening? Anonymkode: 4f3b3...900
BobbySocks Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 Det hadde jeg bare sendt en «tommel opp» på. Ikke mer, ikke mindre. Hadde han nevnt det hjemme hadde jeg sagt «kult». Og så hadde jeg ikke snakket mer med han om kaloritelling. Man kan ikke endre tosker, bare hvordan man møter dem. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 Mange menn vil være sjefen/best/tøffest. Hver gang jeg er syk, så er det selvfølgelig ett eller annet med mannen som han begynner å snakke om med en gang. Han gir også beng i ting jeg gjør, der jeg lykkes. Han har for eksempel ikke vært på en eneste konsert jeg har spilt. Menn er sånn. Anonymkode: f61d2...1d4 1
heltordinaer Skrevet 7. august 2024 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje han prøver å motivere deg til å være med på trening? Anonymkode: 4f3b3...900 Han vet jeg ikke er en type som blir motivert av slikt, dessuten har vi vært våres opplegg for trening😅
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #11 Skrevet 7. august 2024 Han burde klare å vise forståelse, men siden han ikke gjør det, så hadde jeg ikke giddet å åpne snappene hans. Anonymkode: d53c3...b6d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Skrevet 7. august 2024 Skru av notifikasjoner på snap. 😊 Og hvorfor er han sånn? Anonymkode: c081a...ec8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #13 Skrevet 7. august 2024 Hva er poenget med å "forbrenne kalorier" da? Ingen av dere vet jo hva dere driver med. Skal du i underskudd for vektnedgang, må du jo bare innta mindre enn du bruker daglig. Forbrenne kalorier gjør du jo sovende. Tallene mannen din sender sier han jo ingenting. Neste snap, svarer du bare: "ja kanskje vi burde skaffe oss en trener, så VI lærer litt" Anonymkode: 3430b...b7d
heltordinaer Skrevet 7. august 2024 Forfatter #14 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er poenget med å "forbrenne kalorier" da? Ingen av dere vet jo hva dere driver med. Skal du i underskudd for vektnedgang, må du jo bare innta mindre enn du bruker daglig. Forbrenne kalorier gjør du jo sovende. Tallene mannen din sender sier han jo ingenting. Neste snap, svarer du bare: "ja kanskje vi burde skaffe oss en trener, så VI lærer litt" Anonymkode: 3430b...b7d Hjelper jo ikke spise mindre kalorier hvis man ikke klarer å forbrenne de. Jeg sliter oppriktig med å forbrenne nok kalorier ifht det jeg spiser, og da ligger jeg langt under grensa for inntak, dette på grunn av at jeg har begrenset med tid til trening pga barn og familieliv. Feil av deg å si at "Ingen av dere vet jo hva dere driver med" når du ikke vet halve konteksten av situasjonen engang. Dette var uansett ikke poenget og veldig urelevant for problemstillingen.
Olive_North Skrevet 7. august 2024 #15 Skrevet 7. august 2024 Har du spurt om hvorfor han sender deg bilde av resultatene?
Rosalilje84 Skrevet 7. august 2024 #16 Skrevet 7. august 2024 heltordinaer skrev (22 minutter siden): Hjelper jo ikke spise mindre kalorier hvis man ikke klarer å forbrenne de. Jeg sliter oppriktig med å forbrenne nok kalorier ifht det jeg spiser, og da ligger jeg langt under grensa for inntak, dette på grunn av at jeg har begrenset med tid til trening pga barn og familieliv. Feil av deg å si at "Ingen av dere vet jo hva dere driver med" når du ikke vet halve konteksten av situasjonen engang. Dette var uansett ikke poenget og veldig urelevant for problemstillingen. Dette. Jeg går kun ned i vekt når jeg trener skikkelig og ofte. Når jeg bare spiser mindre, blir jeg slapp og sur. Med samme vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 Det høres jo ut som om mannen din forsøker å koble seg på deg ved å vise interesse for det du er interessert i. Kan det være sånn? Og at det føles som konkurranse for at dette er sårt og vanskelig for deg? Jeg tenker uansett at det kan være lurt å gå i deg selv når du kjenner over irritasjon over dette. Hva skjer i meg, hva handler dette om? Hvorfor føler jeg meg truet nå? Har jeg kjent på dette før, og hva skjedde da? Dette er jo dine følelser og ikke hans. Og det er selvfølgelig lov å ta det opp med ham, at du finner disse meldingene slitsomme og at det oppleves som konkurranse! Da tar du ansvar for deg selv😊 Anonymkode: 4b0bf...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå