AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Vi skal ha barnedåp og har fått en del harde spanske oster (ferdig skåret i pakker) kan jeg lage til fat med disse og spekeskinke (på samme fat altså) dagen før dåpen? Tenkte å pynte med feks hele tomater og druer bla som jeg vet er like pent dagen etter Skal ikke ha kjeks eller stramme oster eller spekepølser som lukter Anonymkode: 39593...1ec
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Det ville jeg ikke gjort, kommer til å bli merkbart at det har stått et døgn. Det er ikke farlig, men det blir ikke like bra. Anonymkode: 54b5b...3bb 10 2
Brunhilde Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det ville jeg ikke gjort, kommer til å bli merkbart at det har stått et døgn. Det er ikke farlig, men det blir ikke like bra. Anonymkode: 54b5b...3bb Dette! I tillegg til at du risikerer at alle ostene smaker det samme, kanskje til og med spekeskine, og det er vel ikke hensikten? 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Tusen takk for svar, da kan jeg bare lage til spekefatet dagen før da? Og oste på eget fat samme dag? Anonymkode: 39593...1ec
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for svar, da kan jeg bare lage til spekefatet dagen før da? Og oste på eget fat samme dag? Anonymkode: 39593...1ec Også spekematen kan ta til seg smak fra hverandre. En plain og mild spekeskinke skal ikke smake spansk kryddersalami. Vent med å dandere fatet til samme dag. Anonymkode: 501eb...761 2 1
NiceOrNothing Skrevet 8. august 2024 #6 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for svar, da kan jeg bare lage til spekefatet dagen før da? Og oste på eget fat samme dag? Anonymkode: 39593...1ec Ville kun lagd lagd spekefatet dagen før, uten å pynte . Ha på pynten rett før .
Arkana Skrevet 8. august 2024 #7 Skrevet 8. august 2024 I motsetning til alle andre som har svart tenker jeg dette er problemfritt. Vi pleier å ha koldtbord til frokost hele julen og diverse spekemat og gode oster er en stor del av det og de smaker akkurat like godt (og tar ikke smak fra hverandre) selv om det har gått noen dager. Vi har spekemat og oster på hver sine fat. Frukt, grønnsaker og annen pynt ville jeg ventet med til rett før servering. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #8 Skrevet 8. august 2024 Arkana skrev (1 time siden): I motsetning til alle andre som har svart tenker jeg dette er problemfritt. Vi pleier å ha koldtbord til frokost hele julen og diverse spekemat og gode oster er en stor del av det og de smaker akkurat like godt (og tar ikke smak fra hverandre) selv om det har gått noen dager. Vi har spekemat og oster på hver sine fat. Frukt, grønnsaker og annen pynt ville jeg ventet med til rett før servering. Tusen takk for svar, du er jo litt matguru her inne, og velger å stole på deg 😍 tar spekeskinke på et fat, spekepølser på et annet fat og oster på et tredje fat Anonymkode: 39593...1ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå