Gå til innhold

Lage ost- og spekeskinkefat dagen før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha barnedåp og har fått en del harde spanske oster (ferdig skåret i pakker) kan jeg lage til fat med disse og spekeskinke (på samme fat altså) dagen før dåpen? Tenkte å pynte med feks hele tomater og druer bla som jeg vet er like pent dagen etter

Skal ikke ha kjeks eller stramme oster eller spekepølser som lukter

Anonymkode: 39593...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke gjort, kommer til å bli merkbart at det har stått et døgn. Det er ikke farlig, men det blir ikke like bra. 

Anonymkode: 54b5b...3bb

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det ville jeg ikke gjort, kommer til å bli merkbart at det har stått et døgn. Det er ikke farlig, men det blir ikke like bra. 

Anonymkode: 54b5b...3bb

Dette! I tillegg til at du risikerer at alle ostene smaker det samme, kanskje til og med spekeskine, og det er vel ikke hensikten?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, da kan jeg bare lage til spekefatet dagen før da? Og oste på eget fat samme dag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for svar, da kan jeg bare lage til spekefatet dagen før da? Og oste på eget fat samme dag?

Også spekematen kan ta til seg smak fra hverandre. En plain og mild spekeskinke skal ikke smake spansk kryddersalami. Vent med å dandere fatet til samme dag. 

Anonymkode: 501eb...761

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville kun lagd lagd spekefatet dagen før, uten å pynte . Ha på pynten rett før . 

Skrevet

I motsetning til alle andre som har svart tenker jeg dette er problemfritt. Vi pleier å ha koldtbord til frokost hele julen og diverse spekemat og gode oster er en stor del av det og de smaker akkurat like godt (og tar ikke smak fra hverandre) selv om det har gått noen dager. Vi har spekemat og oster på hver sine fat. Frukt, grønnsaker og annen pynt ville jeg ventet med til rett før servering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (1 time siden):

I motsetning til alle andre som har svart tenker jeg dette er problemfritt. Vi pleier å ha koldtbord til frokost hele julen og diverse spekemat og gode oster er en stor del av det og de smaker akkurat like godt (og tar ikke smak fra hverandre) selv om det har gått noen dager. Vi har spekemat og oster på hver sine fat. Frukt, grønnsaker og annen pynt ville jeg ventet med til rett før servering. 

Tusen takk for svar, du er jo litt matguru her inne, og velger å stole på deg 😍 tar spekeskinke på et fat, spekepølser på et annet fat og oster på et tredje fat

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...