Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi snakker om å gifte oss. Jeg tenker at selv om vi av og til snakker om dette, så må han fri, iallfall ta et aktivt tiltak, før det vil bli noe av. Jeg kommer ikke til å gjøre det. Vi er over 40, ingen av oss har vært gift før, og vi har et lite barn. 

Saken er at han har en ring etter sin mor som jeg synes han kan gi meg. Tviler på at han kommer på dette selv, eller at han i hele tatt husker at han har denne ringen.

så hvordan skal jeg få dette frem uten å være teit?

Anonymkode: c44dd...f4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Du vet vi har snakket om å gifte oss? Jeg synes det hadde vært veldig hyggelig om du fridde før det skjedde :) Du har jo den ringen etter moren din kom jeg på, det hadde vært skikkelig koslig å bruke den istedet for å bruke mange penger på en ny forlovelsesring, hadde du syntes det var hyggelig om den ble brukt igjen?"

Noe sånt i en rolig stund? :D Har man snakket om å gifte seg er det ikke så uvanlig at man sier ifra at man ønsker å bli fridd til er mitt inntrykk fra vennepar som har giftet seg/forlovet seg.

Anonymkode: cc25e...ab8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo eventuelt involvere en felles venn om dere har noen som egner seg, eller om han feks har en søster. Si til dem at han har denne ringen og spør om de ikke kan høre om han har noen planer med dem. Det kan jo sette tanker i hodet hans igang iallfall :)

Anonymkode: cc25e...ab8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har pratet om både samboerskap og giftemål. Skjønner ikke de som henger seg opp i den gammeldagse film versjonen om at mannen må fri som en storslagen overraskelse 🤷🏻‍♀️

Nå har jeg vært gift da, han også. Jeg skilte meg, hans kone døde.

Men ingen av oss tror på ekteskap mht St det på en magisk måte holder oss sammen. Jeg giftet meg ung og angret. Han giftet seg fordi det var viktig for henne.

Jeg tenkte jeg aldri skal gifte meg igjen. Han er åpen for det mest pga arv, skattefordeler og juridiske ting.

Anonymkode: 7dc54...083

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke tankeleser. Slikt pratet jeg og mannen min (nå gjennom 16 år) helt åpent om. 

Anonymkode: ba04c...12c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og kjæresten har pratet om både samboerskap og giftemål. Skjønner ikke de som henger seg opp i den gammeldagse film versjonen om at mannen må fri som en storslagen overraskelse 🤷🏻‍♀️

Nå har jeg vært gift da, han også. Jeg skilte meg, hans kone døde.

Men ingen av oss tror på ekteskap mht St det på en magisk måte holder oss sammen. Jeg giftet meg ung og angret. Han giftet seg fordi det var viktig for henne.

Jeg tenkte jeg aldri skal gifte meg igjen. Han er åpen for det mest pga arv, skattefordeler og juridiske ting.

Anonymkode: 7dc54...083

Hvordan tenker du at dine tanker og holdninger rundt ekteskap/giftemål er relevant til det TS spør om? 

Anonymkode: 8c135...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Var kanskje ikke helt det tydelig. Å gifte oss snakker vi jo om, så at han må fri skjønner han nok. Men jeg har lyst at han skal komme på dette med denne ringen selv. Vil ikke at det skal være min idé å bruke moren hans sin ring. Men så tror jeg ikke at han vil tenke på at han har denne en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts her. Var kanskje ikke helt det tydelig. Å gifte oss snakker vi jo om, så at han må fri skjønner han nok. Men jeg har lyst at han skal komme på dette med denne ringen selv. Vil ikke at det skal være min idé å bruke moren hans sin ring. Men så tror jeg ikke at han vil tenke på at han har denne en gang. 

Hva om han ikke vil gi den til deg da?

Anonymkode: 49f22...62a

AnonymBruker
Skrevet

Veldig koselig idé med morens ring❤️ Håper han kommer på det selv🤞og at han frir på en romantisk måte🤞🥰

Anonymkode: 1cdd9...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva om han ikke vil gi den til deg da?

Anonymkode: 49f22...62a

Det er selvsagt ok. Vil bare at han skal komme på at han har den. Men tror ikke han kommer på den av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

... jeg har lyst at han skal komme på dette med denne ringen selv. Vil ikke at det skal være min idé å bruke moren hans sin ring. 

Da må du la være å gjøre noe. 

Anonymkode: 0d564...f02

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal du ha morens ring? Det er bedre med en egen ring, så kan du heller gi den videre til barna dine, kjærestene til barna dine? Jeg ville aldri ha spurt om en ring på den måten, eller konstruert det sånn at han gir den til deg. Livet er ikke sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ring etter min mor. Den skal mitt barn ha, ikke kone.

Mann 34

Anonymkode: ceb2b...bd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mann 34

Sånn tror jeg det er mange som tenker. Også ligger ringen i en eske og støver ned i mange mange år. Ditt barn kan jo arve ringen når din kone dør, eller dere kan avtale at ringen skal barnet få når barnet er x antall år.

Anonymkode: 1cdd9...60f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mann 34

Vi har bare et barn, og barnet vil jo til slutt arve ringen uansett. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...