-Tone- Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Jeg tenker litt på brudebukett. Vi skal ha et lite og enkelt bryllup med de aller nærmeste, og jeg skal ha en ganske enkel men elegant kjole (som jeg ikke har bestemt meg for enda). Jeg elsker calla blomster! Kunne rett og slett tenkt meg å ha bare tre hvite callaer bundet med sølvtåd eller noe til brudebukett jeg! Det kan vel ikke koste så mye? Er det teit syns dere? Har dere eventuelt nettsider med heeelt enkle brudebuketter (er ikke interessert i noe som likner en ball eller ei kule...)?
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Har ikkje nokon link, men vil berre sei at du absolutt ikkje treng nokon stor, fancy og dyr bukett! Sjølvsagt ikkje! Flott du tør tenke annleis! Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 18. februar 2006 #4 Skrevet 18. februar 2006 (endret) Gjør akkurat som du har lyst til! Og bare for å ha sagt det, du MÅ ingenting! Alle bryllup og alle bruder er, eller burde hvertfall være, forskjellige. Følg din egen smak, og få det bryllupet DERE ønsker! Endret 18. februar 2006 av Sensommerbruden
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Jeg skal ha 12 franske tulipaner (flotte, slanke og mye lengre og større enn vanlige tulipaner) bundet med ivory silkebånd til i underkant av 500kr
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #7 Skrevet 18. februar 2006 Jeg laget min egen brudebukett... ingen kunne se det.. Og jeg kan a b s o l u t t ingenting om å lage oppsatser
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Jeg laget min egen brudebukett... ingen kunne se det.. Og jeg kan a b s o l u t t ingenting om å lage oppsatser ← En bukett og en oppsats er jo to vidt forskjellige ting da...
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #9 Skrevet 18. februar 2006 Enig med det at callaer er nydelige blomster. Jeg hadde callaer. Har lagt inn bilde av buketten under galleri/bryllup/brudebukett. Jeg betalte 300,- tror jeg det var. Brud i sommer
Lassie Skrevet 18. februar 2006 #10 Skrevet 18. februar 2006 Jeg skal ha 3 Calla, helt enkle satt sammen. Det vil koste meg +/- 500kr. Jeg synes det er utrolig lekkert, og stilfullt selv om det er enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #11 Skrevet 18. februar 2006 har som sagt ikke peiling på dette med blomster. Tror at det var en oppsats laget på flettet stålstreng med et par typer blomster flettet inn, var lang så den hang litt nedover, enkelt og elegant.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #12 Skrevet 18. februar 2006 har som sagt ikke peiling på dette med blomster. Tror at det var en oppsats laget på flettet stålstreng med et par typer blomster flettet inn, var lang så den hang litt nedover, enkelt og elegant. ← En oppsats er en dekorasjon, altså noe i oasis. En bukett bindes (I all hovedsak)
Gjest *Gjest Skrevet 18. februar 2006 #13 Skrevet 18. februar 2006 Bind calaene sammen med bredt silkebånd i kjolens farge slik at båndet dekker stilkene ca 15 cm midt på stilkene. Kjempefint "håndtak", og utrolig lekkert da!! Kjøp calaene og gjør det selv. Billig det? Hvor mye kan tre slike koste?
-Tone- Skrevet 18. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. februar 2006 Bind calaene sammen med bredt silkebånd i kjolens farge slik at båndet dekker stilkene ca 15 cm midt på stilkene. Kjempefint "håndtak", og utrolig lekkert da!! Kjøp calaene og gjør det selv. Billig det? Hvor mye kan tre slike koste? ← Jepp! Det er det jeg har tenkt på selv også. Ser at andre her som har gjort det må ut med rundt 500 kr, syns det er mye for tre blomster jeg... Tror nok jeg kjøper bånd og tre flotte callaer, og binder de sammen selv ja. Også har jeg tenkt litt på å ha helt smale vaser på bordene i lokalet, med to callaer i hver for eksempel. Med litt sølvbånd rundt (eller den fargen bånd jeg har på buketten). Tror det blir fint jeg! Også strø litt pynt (glitter eller liknende) rundt på bordene, og ha levende lys. Blir ikke det bra nok da? Takk for svar alle sammen!
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #15 Skrevet 18. februar 2006 Jo, du MÅ ha en skikkelig dyr brudebukett (syns det hørtes veldig pent ut med de tre calaene!)
Gjest *Gjest Skrevet 18. februar 2006 #16 Skrevet 18. februar 2006 Hvis man vil gjøre litt ekstra utav de calaene er det sikkert pent å binde litt perlarand rundt i tillegg som også kan henge litt ned eventuelt??? Men av og til er det enkle det beste da...
Pasha Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 men calla blomster kan være veldig dyrt da vistnok. Kommer ann på sesong og hva butikken får tak i.. (markedspris.. leste et sted at de ikke kunne garantere prisen på dem, for de kom ann på prisen den dagen blomstene ble kjøpt)
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #18 Skrevet 18. februar 2006 men calla blomster kan være veldig dyrt da vistnok. Kommer ann på sesong og hva butikken får tak i.. (markedspris.. leste et sted at de ikke kunne garantere prisen på dem, for de kom ann på prisen den dagen blomstene ble kjøpt) ←
Sun Mei Skrevet 18. februar 2006 #19 Skrevet 18. februar 2006 Jeg hadde fem callaer i min bukett, litt større enn de du ser i butikkene. Jeg betalte 700,- for dem. Min venninne som giftet seg i september i fjor hadde en stor og lang calla og betalte 100,- for den.
Lassie Skrevet 19. februar 2006 #20 Skrevet 19. februar 2006 Jeg har fått ca. pris på Calla i en blomsterforretning på mellom 110-120kr pr. stk. På Plantasjen selger de like store Calla for 90kr pr. stk. Men så spørs det om Plantasjen kan garantere at de har inne 3 fine Calla akkurat dagen før du skal gifte seg da... Jeg har vurdert å kjøpe på Plantasjen selv og binde dem sammen selv, for det er ikke så vanskelig når det skal være så enkelt. Og oppbevare dem i kjøleskapet til dagen etter, da holder de seg. Men jeg vet ikke om jeg tør å ta sjansen på at de har inne 4 som jeg må ha, pga Lassiemannen skal ha en til corsage også. Så derfor tror jeg kanskje at jeg heller vil betale et par hundrelapper ekstra for å få gjort det i en blomsterbutikk. Når det kommer til alle pengene vi må ut med i bryllupet uansett, så synes jeg ikke et par hundrelapper fra eller til spiller så stor rolle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå