AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Hei! Jeg har søkt og søkt uten hell og vil gjerne jobbe med gamle eksamensoppgaver for å friske opp mine akademiske ferdigheter siden det er fem år siden jeg fullførte bachelorgraden. Til de som har studert eller holder på å studere innenfor masterprogrammet i barnevernsarbeid, kan noen sende meg gamle eksamensoppgaver? Dette er hva jeg har funnet så langt, og jeg har begynt å jobbe med det, men jeg ønsker gjerne mer. nd-barnevern-eksamensoppgave_bm.pdfAnonymkode: 4e0fa...8ed
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 kan du ikke lese faglitteratur? Anonymkode: da76e...e17 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Kan du ikke sende til universitetet og be om å få oppgaver? Ville kanskje valgt å bruke tid på faglitteratur, men you do you. Anonymkode: 90ad3...525 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Det er relativt nye masterprogram (og den nasjonale eksamenen er blodfersk), så du vil jo naturligvis ikke finne mange oppgaver ute. Anonymkode: 70307...6e2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kan du ikke lese faglitteratur? Anonymkode: da76e...e17 Jeg har selvfølgelig startet å lese faglitteratur, men hvis noen har gamle eksamensoppgaver tilgjengelig, sier jeg ikke nei takk til det Anonymkode: 4e0fa...8ed
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er relativt nye masterprogram (og den nasjonale eksamenen er blodfersk), så du vil jo naturligvis ikke finne mange oppgaver ute. Anonymkode: 70307...6e2 Ja.. tenkte meg det, men da har jeg prøvd 😊 Anonymkode: 4e0fa...8ed
truodi Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 Hei! Jeg går selv 2 året på master i barnevernsarbeid. Hvilke emner trenger du at oppgavene skal være fra? Juss, metode, vitskapsteori.....?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har selvfølgelig startet å lese faglitteratur, men hvis noen har gamle eksamensoppgaver tilgjengelig, sier jeg ikke nei takk til det Anonymkode: 4e0fa...8ed Men slike oppgaver løser du jo bare ved den kunnskapen du allerede har og som etter all sannsynlighet er noe utdatert (all kunnskap blir jo tross alt det etterhvert). jeg har alltid tenkt at man holder seg oppdatert på fagfeltet ved å tilegne seg ny kunnskap gjennom forskning, ... ikke ved å lese gamle eksamensoppgaver. Anonymkode: da76e...e17 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #9 Skrevet 8. august 2024 truodi skrev (14 timer siden): Hei! Jeg går selv 2 året på master i barnevernsarbeid. Hvilke emner trenger du at oppgavene skal være fra? Juss, metode, vitskapsteori.....? Oh, perfekt! 😊 MBVA100 Perspektiver i barnevern er vårt første emne for høsten, og våren vil fokusere på MBVA200 Mangfoldig oppvekst. Anonymkode: 4e0fa...8ed
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men slike oppgaver løser du jo bare ved den kunnskapen du allerede har og som etter all sannsynlighet er noe utdatert (all kunnskap blir jo tross alt det etterhvert). jeg har alltid tenkt at man holder seg oppdatert på fagfeltet ved å tilegne seg ny kunnskap gjennom forskning, ... ikke ved å lese gamle eksamensoppgaver. Anonymkode: da76e...e17 Det er riktig at kunnskap kan bli utdatert, men gamle eksamensoppgaver har fortsatt verdi. De hjelper med å forstå grunnleggende konsepter og utvikle ferdigheter i kritisk tenkning. Kombinasjonen av grunnleggende kunnskap og ny forskning gir den beste læringen. Å lese gammel kunnskap betyr ikke at man ikke er oppdatert, men at man verdsetter en solid forståelse sammen med de nyeste funnene Anonymkode: 4e0fa...8ed
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 Her er fra Universitet i Bergen, der hadde de master i barnevernsarbeid før de nye forskriftene kom. https://bora.uib.no/bora-xmlui/handle/1956/19613/discover?filtertype=subject&filter_relational_operator=equals&filter=barnevern Anonymkode: 3d02e...661
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men slike oppgaver løser du jo bare ved den kunnskapen du allerede har og som etter all sannsynlighet er noe utdatert (all kunnskap blir jo tross alt det etterhvert). jeg har alltid tenkt at man holder seg oppdatert på fagfeltet ved å tilegne seg ny kunnskap gjennom forskning, ... ikke ved å lese gamle eksamensoppgaver. Anonymkode: da76e...e17 Poenget her er vel heller ikke at TS tenker å bare lese disse oppgavene, hun har vel tenkt å prøve å løse de også. En av de beste måtene å øve til eksamen og å lære er jo nettopp å løse feks gamle eksamensoppgaver, da får man ofte en mer praktisk forståelse og en mer aktiv læring enn å bare sitte å lese. Anonymkode: bb2f4...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå