Fluefisker1 Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg har aldri laget peanøttsaus før, men har lyst til å prøve. Det er jo så godt! Har noen en oppskrift/fremgangsmåte for dette? Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Fluefisker1 skrev (10 timer siden): Jeg har aldri laget peanøttsaus før, men har lyst til å prøve. Det er jo så godt! Har noen en oppskrift/fremgangsmåte for dette? jeg varierer mellom disse to.jeg har testet ut X antall oppskrifter og prøvd meg litt frem her og der før jeg landet på disse oppskriftene 2 ss peanøttsmør (lager eget med kun peanøtter) 2 ss soyasaus 0,5 ts ristet sesam olje 0,5 ts riseddik 0,5 ts agave (evt brunt sukker) 3 ss varmt vann Har alle ingrediensene utenom det varme vannet i en skål og tilsett vannet skje for se mens du visper sammen med en gaffel 1 liten gul løk, hakket 1 hvitløksfedd, hakket 1 liten rød chili med frø, hakket 1 ss brunt sukker 2 ss soyasaus 2 ss peanøttsmør(samme greia her med hjemmelaget) 1 boks kokosmelk (= 4 dl) • Ha en dæsj olje i en kjele og stek løk, hvitløk og chili til det er mykt. • Sett plata på litt over middels varme. • Tilsett sukkeret,rør til det er smeltet og tilsett soyasaus, peanøttsmør og kokosmelk. • La det hele småkoke i ca 10 min på lav varme og visp med jevne mellomrom • Mos med stavmikser til en jevn saus Anonymkode: 31c8e...c75 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/#findComment-34719634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluefisker1 Skrevet 8. august 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg varierer mellom disse to.jeg har testet ut X antall oppskrifter og prøvd meg litt frem her og der før jeg landet på disse oppskriftene 2 ss peanøttsmør (lager eget med kun peanøtter) 2 ss soyasaus 0,5 ts ristet sesam olje 0,5 ts riseddik 0,5 ts agave (evt brunt sukker) 3 ss varmt vann Har alle ingrediensene utenom det varme vannet i en skål og tilsett vannet skje for se mens du visper sammen med en gaffel 1 liten gul løk, hakket 1 hvitløksfedd, hakket 1 liten rød chili med frø, hakket 1 ss brunt sukker 2 ss soyasaus 2 ss peanøttsmør(samme greia her med hjemmelaget) 1 boks kokosmelk (= 4 dl) • Ha en dæsj olje i en kjele og stek løk, hvitløk og chili til det er mykt. • Sett plata på litt over middels varme. • Tilsett sukkeret,rør til det er smeltet og tilsett soyasaus, peanøttsmør og kokosmelk. • La det hele småkoke i ca 10 min på lav varme og visp med jevne mellomrom • Mos med stavmikser til en jevn saus Anonymkode: 31c8e...c75 Takk!! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/#findComment-34720089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #4 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg varierer mellom disse to.jeg har testet ut X antall oppskrifter og prøvd meg litt frem her og der før jeg landet på disse oppskriftene 2 ss peanøttsmør (lager eget med kun peanøtter) 2 ss soyasaus 0,5 ts ristet sesam olje 0,5 ts riseddik 0,5 ts agave (evt brunt sukker) 3 ss varmt vann Har alle ingrediensene utenom det varme vannet i en skål og tilsett vannet skje for se mens du visper sammen med en gaffel 1 liten gul løk, hakket 1 hvitløksfedd, hakket 1 liten rød chili med frø, hakket 1 ss brunt sukker 2 ss soyasaus 2 ss peanøttsmør(samme greia her med hjemmelaget) 1 boks kokosmelk (= 4 dl) • Ha en dæsj olje i en kjele og stek løk, hvitløk og chili til det er mykt. • Sett plata på litt over middels varme. • Tilsett sukkeret,rør til det er smeltet og tilsett soyasaus, peanøttsmør og kokosmelk. • La det hele småkoke i ca 10 min på lav varme og visp med jevne mellomrom • Mos med stavmikser til en jevn saus Anonymkode: 31c8e...c75 Oppskrift nr 2 her er make til den jeg lager, eneste forskjell er at jeg har i litt revet ingefær også,hvis jeg har det i hus. Får alltid mye skryt for den sausen. Anonymkode: f4907...6ba Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/#findComment-34720148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 8. august 2024 #5 Del Skrevet 8. august 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: jeg varierer mellom disse to.jeg har testet ut X antall oppskrifter og prøvd meg litt frem her og der før jeg landet på disse oppskriftene 2 ss peanøttsmør (lager eget med kun peanøtter) 2 ss soyasaus 0,5 ts ristet sesam olje 0,5 ts riseddik 0,5 ts agave (evt brunt sukker) 3 ss varmt vann Har alle ingrediensene utenom det varme vannet i en skål og tilsett vannet skje for se mens du visper sammen med en gaffel 1 liten gul løk, hakket 1 hvitløksfedd, hakket 1 liten rød chili med frø, hakket 1 ss brunt sukker 2 ss soyasaus 2 ss peanøttsmør(samme greia her med hjemmelaget) 1 boks kokosmelk (= 4 dl) • Ha en dæsj olje i en kjele og stek løk, hvitløk og chili til det er mykt. • Sett plata på litt over middels varme. • Tilsett sukkeret,rør til det er smeltet og tilsett soyasaus, peanøttsmør og kokosmelk. • La det hele småkoke i ca 10 min på lav varme og visp med jevne mellomrom • Mos med stavmikser til en jevn saus Anonymkode: 31c8e...c75 Denne første er samme som jeg lager, bare at jeg bruker lønnesirup, og litt chili i. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/#findComment-34720812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #6 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Oppskrift nr 2 her er make til den jeg lager, eneste forskjell er at jeg har i litt revet ingefær også,hvis jeg har det i hus. Får alltid mye skryt for den sausen. Anonymkode: f4907...6ba Det hender jeg også tilfører revet ingefær og også en skvis med lime.Og det som er så bra med peanøttsaus er at man har en grunn base og så kan man tilsette diverse andre ingredienser ut fra hva man vil bruke peanøtt sausen til Rufs skrev (7 timer siden): Denne første er samme som jeg lager, bare at jeg bruker lønnesirup, og litt chili i. Ja lønnesirup fungerer også perfekt, men jeg har nok på gave på grunn av prisen. Jeg bruker ikke chilli i denne da er det som oftest er den jeg kommer til når jeg har chilli i matretten jeg skal bruke sausen til.Også bruker jeg den andre når jeg har litt mildere matretter som for eksempel sommerruller med tofu, risnudler grønnsaker. Anonymkode: 31c8e...c75 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787939-pean%C3%B8ttsaus/#findComment-34722911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå