Gå til innhold

Wegovy tar ikke bare matlysta, den tar all lyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Shoppelyst, festlyst, sexlyst, reiselyst, livslyst. 

Det føles som en tung depresjon. 

Anonymkode: 9df29...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd wegovy men sluttet etter noen uker da jeg ble skikkelig nedstemt og deprimert av den.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre noen som får denne bivirkningen, da er det best å slutte igjen. 

Anonymkode: 9fe32...8c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
miSs. skrev (1 minutt siden):

Jeg har prøvd wegovy men sluttet etter noen uker da jeg ble skikkelig nedstemt og deprimert av den.

Skjønner, man er jo helt nede når all øyst er borte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tvil om at den gjør deg flatere i humør og spirit. Men jeg tror og at mange bruker mat som belønning trøst og terapi og dette er problematisk når det stopper.

Anonymkode: 0efd6...734

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...lyst...

AnonymBruker
Skrevet

Skylde på medisiner er jo enkelt.

Fakta er at dere har misbrukt mat og næring for å lage fest i topplokket over mange år. Derav vekten deres. Når all denne "maten" tas vekk så er selvfølgelig også festen over. 

Kroppen går seg til, men det tar litt tid. Det går fint.

Anonymkode: f2c55...50a

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Tungsinn var også hovedårsaken til at jeg sluttet. I tillegg til masse mageproblemer, håravfall, mm. Dyrt var det også, selv om jeg ga meg etter et par-tre måneder. Men erfaringen har gitt meg økt lyst til å gjøre det eneste riktige: mindre mat, mer trening og bevegelse. 

Anonymkode: 4cf07...dda

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt! Har hørt det kan være en bivirkning. Hvor lenge har du gått på det?

Anonymkode: aeeb0...33d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Depresjon er en vanlig bivirkning ved Wegovy og Ozempic, så du får veie nytteverdien opp mot bivirkningene. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Opplevde det samme, men måtte også minne meg selv på at ALT dette (omtrent, ikke sex da) assosieres med god mat. I det hele tatt, er det meste av sosiale og hyggelige aktiviteter, sterkt knyttet opp mot mat (og kos). Jeg har holdt ut… tenkt at det fikk jeg bare «tåle» -for en periode, men tungt var det. 

Anonymkode: 9a298...b6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en som spiser for å regulere følelsene dine er det ikke rart du er deprimert. Du har jo bare fjernet symptomet, ikke fått behandlet problemet. 

Det samme skjer med en del slankeopererte, de blir deprimerte av å ikke kunne justere med mat.

Anonymkode: 5ddb2...2ed

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen bivirkninger, bare effekt🙏 Men jeg har heller ikke slitt med å regulere følelser med mat, så mulig det virker inn?

Anonymkode: 19e89...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du er en som spiser for å regulere følelsene dine er det ikke rart du er deprimert. Du har jo bare fjernet symptomet, ikke fått behandlet problemet. 

Det samme skjer med en del slankeopererte, de blir deprimerte av å ikke kunne justere med mat.

Anonymkode: 5ddb2...2ed

Dette er nok veldig sant. Mange bruker maten som trøst, kompis og terapi og når det blir borte..

Anonymkode: 0efd6...734

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært glad og fornøyd på wegovy og har høyere sexdrive enn på mange år 😏

Anonymkode: a451d...244

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet lysten til å jobbe i hagen. Det har vært min store lidenskap i alle år, men nå gror den igjen. Jeg har to venner som mistet lysten til å leve. det er tross alt verre... De måtte selvfølgelig slutte på wegovy.

Anonymkode: 19452...acc

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tungsinn var også hovedårsaken til at jeg sluttet. I tillegg til masse mageproblemer, håravfall, mm. Dyrt var det også, selv om jeg ga meg etter et par-tre måneder. Men erfaringen har gitt meg økt lyst til å gjøre det eneste riktige: mindre mat, mer trening og bevegelse. 

Anonymkode: 4cf07...dda

Gjerne dyrt, men du sparte det kanskje inn på mat og snop som du ellers ville spist?

Anonymkode: e0202...070

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjerne dyrt, men du sparte det kanskje inn på mat og snop som du ellers ville spist?

Anonymkode: e0202...070

Folk som er glad i det søte, kjøper ikke ting til full pris; bare spør vedkommende som hamstret 27 kilo Safarikjeks ...

Anonymkode: a283b...93d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om folk hadde lest seg opp ville de ikke blott overasket.  Det er jo slik den er LAGET FOR Å VIRKE! 

Anonymkode: 019d8...e38

AnonymBruker
Skrevet

Trist å høre at det er din erfaring, snakk med legen om evt nedtrapping eller å kutte den helt.. 

For min del har livet aldri vært bedre etter jeg begynte på wegovy. Så det kan slå begge veier 

Anonymkode: c8e42...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...