Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i barselpermisjon blir det ganske mye cafégåing!

Og det er jo kjempefint, for det er et ypperlig sted å være sosial.

Men det er ikke alle steder som er like velegnet for oss med baby.

Hvordan ser din drømmecafé ut nå som du er hjemme med barn?

Jeg vil gjerne ha en café hvor jeg kan ta med meg vogna inn, hvor det er greit å amme (ikke høye barkrakker f.eks), stellebord på toalettet og god mat.

Hvis du kunne bestemme, hva inneholdt den caféen du ville foretrukket å ta med deg babyen/smårollingen på?

Hva er viktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Det må vere greit å komme inn med barevogn.

* Stor plass, slik at babyen kan sove i vogna atmed, uten at naboborde sitt rett ved.

* Heilt grei pris, med god mat.

* Kunne amme uten at andre ser rett på.

* Stellerom

Zupperia i Bergen er ein slik plass. Den passa iallefall mine behov ;)

Skrevet (endret)

Vi har vel forskjellige ønsker og behov etter som hvor i livet vi er....

Antar at mine barn er en del større enn dine, derfor ønsker jeg meg et sted som:

- er UTEN barn (det "maset" er det et nok av når jeg kommer hjem) og UTEN store ansamlinger av "barselgrupper", i nærheten av jobben så jeg kan stikke dit å spise lunsj og kanskje lese avisen i fred. Eller ta et glass vin etter jobben, eller møte venner der... Helst med dempet musikk og gode småretter. og mulighet for å ta seg en røyk INNE - sammen med vinen (keep om dreaming..)

Ambi

:smoke:

Endret av Ambi
Skrevet

Husker jeg syntes det var ganske slitsomt å gå på kafè med små barn. Spesielt hvis man var mange i samme situasjon. Konstant ble praten avbrutt av noen som måtte ett eller annet. Jeg satte mye større pris på barseltreff hjemme hos hverandre, med babyene liggende sammen på leketeppe.

Men det hendte jo jeg var på kafè, og da var det selvsagt viktig å kunne plassere vogna trygt og sikkert et sted jeg kunne holde øye med den hele tiden.

Så var det viktig at betjeningen var hyggelig og hadde forståelse for stresset og behovene som melder seg med små babyer. At de f.eks. var velvillige til å varme opp mat eller flasker for de som ikke ammet.

Med litt større babyer satte jeg pris på at man kunne få en bitteliten porsjon ris el.l. eller et halvt brødstykke.

Når barna begynte å bli mer aktiv, var det flott med steder med et lite lekehjørne eller lignende.

Også er det greit at det ikke er så høy musikk steder man går på med barn.

Har dukket opp noen fine barselgruppe-kafeèr i nærheten av der jeg bor, greit å vite til neste gang! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...