AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Spør for en venn, Anonymkode: 39997...13c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Ja har opplevde det da jeg var samboer. Og opplevd at en fikk dype følelser for meg, da han var samboer. Så det er fullt mulig. Anonymkode: fbbd2...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Hvorfor skulle det ikke være mulig? Anonymkode: d50ef...e99 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Mer vanlig enn du tror, men få liker å innrømme det. Er ikke meningen at vi skal være i monogame, livslange forhold. Er du i et monogamt forhold har du forpliktet deg til partneren og du kan ikke reagere på disse følelsene, de må fortrenges og glemmes. Om ikke så ender du jo opp utro. Anonymkode: fb62a...e9a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Virkelig elsker man partneren sin samt har stor respekt for seg selv, partneren og forholdet, så nei! Gjør man ikke det, så jobber man for det eller går. En ting er å bli betatt i "forbifarten". En annenting er å forelske seg. Det tar tid, energi, nysgjerrighet, åpenhet når det kommer til følelsene sine, overse partneren sin i flere scenarier osv. Man blir ikke dypt forelsket i noen andre med mindre man tillater seg selv det, og legger vekk respekten for partneren sin. Man blir ikke dypt forelsket med mindre man bruker tid og energi på det. Det krever faktisk litt "jobb"/engasjement for å bli dypt forelsket i noen. Jeg tror faktisk vi mennesker er monogame med rette partner, en god innsats fra begge, jobbe sammen om ting og ta vare på hverandre. Hvor begge får tilfredstilt sine behov. Blir man dypt forelsket i en annen, er utro eller lignende handler det mer om umodenhet, man mangler noe i forholdet som man er for feig til å ta tak i enten ved å jobbe med det eller gå, lavt selvbilde, mangel på respekt for andre osv. Anonymkode: 14515...e9a 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Så klart ikke. Anonymkode: 0834c...d04 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 Ja, det er fullt mulig, og etter min mening er det uforsvarlig å ikke være forberedt på dette. I løpet av et langt forhold vil du antageligvis bli betatt og forelsket i andre. Det som er spørsmålet er - Hva gjør du med det? Jeg har selv opplevd dette, og min måte å håndtere det på, var å ikke nøre opp under følelsen. Ikke utsette meg unødvendig for noen fristelser. Da går det over. Anonymkode: bf32b...a44 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 Kun om forholdet skranter🤷🏻♀️ Jeg har ALDRI interessert meg for andre når jeg er i et forhold. Kjenner jeg på det så vet jeg det er over og har gjort det slutt. Og når jeg ser på forholdene og mine følelser har det vært rett hver gang. Anonymkode: a9339...6b9 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 Opplever det nå og kjenner jo at det kanskje ikke hadde skjedd om det ikke var problemer mellom min mann og meg. Når døren er på gløtt for noe nytt kan det oppstå både begjær og skikkelig kjærlighet. Jeg er blitt småforelsket og kjenner jeg har så lyst til å gjøre noe dumt, men har foreløpig klart å styre meg. Tiden vil vise hvor sterk jeg er. Trolig går det vel ikke over om ikke forholdet på hjemmebane får seg en oppsving. Anonymkode: 9019d...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #10 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virkelig elsker man partneren sin samt har stor respekt for seg selv, partneren og forholdet, så nei! Gjør man ikke det, så jobber man for det eller går. En ting er å bli betatt i "forbifarten". En annenting er å forelske seg. Det tar tid, energi, nysgjerrighet, åpenhet når det kommer til følelsene sine, overse partneren sin i flere scenarier osv. Man blir ikke dypt forelsket i noen andre med mindre man tillater seg selv det, og legger vekk respekten for partneren sin. Man blir ikke dypt forelsket med mindre man bruker tid og energi på det. Det krever faktisk litt "jobb"/engasjement for å bli dypt forelsket i noen. Jeg tror faktisk vi mennesker er monogame med rette partner, en god innsats fra begge, jobbe sammen om ting og ta vare på hverandre. Hvor begge får tilfredstilt sine behov. Blir man dypt forelsket i en annen, er utro eller lignende handler det mer om umodenhet, man mangler noe i forholdet som man er for feig til å ta tak i enten ved å jobbe med det eller gå, lavt selvbilde, mangel på respekt for andre osv. Anonymkode: 14515...e9a Dette. Mange stopper dessverre ikke med en gang, men gir næring til forelskelsen og eksponerer seg for den. Anonymkode: 1eaa2...3d1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå