AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Vi kjøpte 3 pakk hos Hausken og trodde egentlig det skulle gå på første (🫣) fordi vi har mannlig faktor (for nedsatt for IVF men bra nok for ICSI). De har utredet meg grundig og de finner ingenting galt. Forsøk nr 1: 11 follikler, 1 egg ut, 1 befruktet, ble til et 2BD embryo Forsøk 2: 12 follikler, 2 egg ut, 1 befruktet, sluttet å utvikle seg samme dag ... Har noen opplevd å faktisk ikke få ut egg? Visste ikke at dette var en greie en gang. Vi har hatt både lang og kort protokoll. De har gjort endringer i medisiner men ikke den eggløsningssprøyten (?). Har lest når jeg googler at det kan være et triks. Har noen erfaring med dette? Legene sier at prøvene skulle tilsi at jeg har mange egg av god kvalitet så jeg skjønner ikke dette 😢 Snart er vårt siste forsøk og det er helt ufattelig at vi ikke har fått innsett enda.. Anonymkode: 1374a...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 Det skjer i noen tilfeller at de ikke får ut egg i det hele, men i utgangspunktet så er det skjeldent at de ikke får ut noen egg i det hele, men det skjer oftere at man får ut noen egg, men de ikke klarer seg/er gode nok til innsett - skjer oftere enn man skulle tro at man sitter igjen uten egg til innsett etter uttak og befruktning. Men dere har jo absolutt hatt uflaks og dårlige resultater så langt. Har dere ikke brukt Ovitrelle eller andre eggløsningssprøyter før uttak i det hele? Selv om det er mannlig faktor så betyr ikke det at det går enklere enn om det skulle vært kvinnelig faktor. Dessverre så er det ikke alt de kan styre eller endre - uansett hva prøver indikerer. Kan det være genetisk betinget at det som blir befruktet ikke overlever? F.eks deres biologiske sammensetning som ikke er en god match? Vurdert å få en vurdering hos annen klinikk? Snakket om genetiske betingelser som kam være problemet? Anonymkode: ca3d9...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det skjer i noen tilfeller at de ikke får ut egg i det hele, men i utgangspunktet så er det skjeldent at de ikke får ut noen egg i det hele, men det skjer oftere at man får ut noen egg, men de ikke klarer seg/er gode nok til innsett - skjer oftere enn man skulle tro at man sitter igjen uten egg til innsett etter uttak og befruktning. Men dere har jo absolutt hatt uflaks og dårlige resultater så langt. Har dere ikke brukt Ovitrelle eller andre eggløsningssprøyter før uttak i det hele? Selv om det er mannlig faktor så betyr ikke det at det går enklere enn om det skulle vært kvinnelig faktor. Dessverre så er det ikke alt de kan styre eller endre - uansett hva prøver indikerer. Kan det være genetisk betinget at det som blir befruktet ikke overlever? F.eks deres biologiske sammensetning som ikke er en god match? Vurdert å få en vurdering hos annen klinikk? Snakket om genetiske betingelser som kam være problemet? Anonymkode: ca3d9...dfb Vi har kun brukt Ovitrelle 250 for eggløsning. Har lest om mange som får flere for å modne eggene ordentlig men klinikken vår har ikke nevnt dette.. De få eggene vi får ut er umodne men av god kvalitet var det vi ble fortalt.. men fordi de er umodne klarer de ikke å utvikle seg til dag 6. Og problemet oppstår ikke når dnaet vårt møtes, problemet oppstår jo når eggene skal ut (i det hele tatt før spermen kommer inn i bildet). Så forferdelig frustrerende. Takk for svar! ❣️ Anonymkode: 1374a...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi har kun brukt Ovitrelle 250 for eggløsning. Har lest om mange som får flere for å modne eggene ordentlig men klinikken vår har ikke nevnt dette.. De få eggene vi får ut er umodne men av god kvalitet var det vi ble fortalt.. men fordi de er umodne klarer de ikke å utvikle seg til dag 6. Og problemet oppstår ikke når dnaet vårt møtes, problemet oppstår jo når eggene skal ut (i det hele tatt før spermen kommer inn i bildet). Så forferdelig frustrerende. Takk for svar! ❣️ Anonymkode: 1374a...65a Ja noen får dobbel dose Ovitrelle eller Ovitrelle sammen med Gonapeptyl. Absolutt verdt det å snakke med klinikken om å forsøke dette. Ingen garanti for at det har noe effekt, men skader ikke å forsøke vil jeg tro. Du oppnår jo et helt normalt antall folikkler, og noe unormalt antall umodne egg.. Spørsmålet er om de kan finne årsaken til at de er umodne selv i forsøk med både kort og lang protokoll. Vet at Danmark iallefall har forsket mye på umodne egg som hentes ut ved uttak og årsakene til dette. Det skyldes som regel kvinnens biologi - selv om de ikke finner infertilitetsfaktorer hos kvinnene. De pekte på en genetisk feil i eggene fra tidlig utviklingsstadie som gjorde at eggene ikke ble modne under stimulering og dermed ikke var brukbare - altså mulig årsak til det som de i dag kaller uforklarlig infertilitet. Var noe med RNA celler i eggene. Husker ikke helt, men du finner nok på nett om du sjekker litt forskning. Danmark kam individualisere assistert fruktbarhetsbehandling mer enn de kan i Norge, da de ikke er bundet til like strikt bioteknologisk lovverk. Absolutt verdt å undersøke. Anonymkode: ca3d9...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 7. august 2024 #5 Del Skrevet 7. august 2024 Litt på siden, men jeg har og opplevd å få ut få egg, etter at mange follikler har vist seg å være tomme, eller eggene i de ikke vil løsne fra veggen. Stort sett har 50-70% av folliklene ikke resultert i egg. Det som gjorde susen for meg har vært å følge oppskriften fra "It starts with the egg" av Rebecca Fett. Gjorde mye med både modning og eggkvalitet. Ved første forsøket etter jeg begynte på tilskuddene som er anbefalt i den boka så var alle eggene jeg fikk ut modne (fortsatt mange tomme follikler, men de jeg fikk ut var modne og av god kvalitet). Har fortsatt 6 embryoer fra det forsøket på frys. Ved forsøket etter hadde jeg gått på alle tilskuddene i 3 måneder sammenhengende og nå sitter jeg gravid i uke 17. Har stor tro på at tilskuddene har hatt en betydning i dette. Etter hva jeg har skjønt så krever eggmodningsprosessen store mengder energi, og høye doser av ulike antioksidanter kan bidra positivt her. For å legge til så fikk jeg dual trigger på et av forsøkene, men bare vanlig enkelt dose Ovitrelle på det forsøket som førte til graviditet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Del Skrevet 7. august 2024 Venterpåregnbuen skrev (20 minutter siden): Litt på siden, men jeg har og opplevd å få ut få egg, etter at mange follikler har vist seg å være tomme, eller eggene i de ikke vil løsne fra veggen. Stort sett har 50-70% av folliklene ikke resultert i egg. Det som gjorde susen for meg har vært å følge oppskriften fra "It starts with the egg" av Rebecca Fett. Gjorde mye med både modning og eggkvalitet. Ved første forsøket etter jeg begynte på tilskuddene som er anbefalt i den boka så var alle eggene jeg fikk ut modne (fortsatt mange tomme follikler, men de jeg fikk ut var modne og av god kvalitet). Har fortsatt 6 embryoer fra det forsøket på frys. Ved forsøket etter hadde jeg gått på alle tilskuddene i 3 måneder sammenhengende og nå sitter jeg gravid i uke 17. Har stor tro på at tilskuddene har hatt en betydning i dette. Etter hva jeg har skjønt så krever eggmodningsprosessen store mengder energi, og høye doser av ulike antioksidanter kan bidra positivt her. For å legge til så fikk jeg dual trigger på et av forsøkene, men bare vanlig enkelt dose Ovitrelle på det forsøket som førte til graviditet. Har allerede gått på tilskudd (mye) i 6 mnd, har også lest boken. Kuttet ut alt "gøy" også, til og med brus 🙈 Anonymkode: 1374a...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 7. august 2024 #7 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har allerede gått på tilskudd (mye) i 6 mnd, har også lest boken. Kuttet ut alt "gøy" også, til og med brus 🙈 Anonymkode: 1374a...65a Skjønner. Jeg gjorde det samme. Hadde nok spurt om å få prøve dual trigger, men som den over meg skrev, så er det ingen garanti for at det vil gjøre noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Del Skrevet 7. august 2024 Venterpåregnbuen skrev (2 timer siden): Litt på siden, men jeg har og opplevd å få ut få egg, etter at mange follikler har vist seg å være tomme, eller eggene i de ikke vil løsne fra veggen. Stort sett har 50-70% av folliklene ikke resultert i egg. Det som gjorde susen for meg har vært å følge oppskriften fra "It starts with the egg" av Rebecca Fett. Gjorde mye med både modning og eggkvalitet. Ved første forsøket etter jeg begynte på tilskuddene som er anbefalt i den boka så var alle eggene jeg fikk ut modne (fortsatt mange tomme follikler, men de jeg fikk ut var modne og av god kvalitet). Har fortsatt 6 embryoer fra det forsøket på frys. Ved forsøket etter hadde jeg gått på alle tilskuddene i 3 måneder sammenhengende og nå sitter jeg gravid i uke 17. Har stor tro på at tilskuddene har hatt en betydning i dette. Etter hva jeg har skjønt så krever eggmodningsprosessen store mengder energi, og høye doser av ulike antioksidanter kan bidra positivt her. For å legge til så fikk jeg dual trigger på et av forsøkene, men bare vanlig enkelt dose Ovitrelle på det forsøket som førte til graviditet. Håper du kan si noe om hvilke tilskudd og hvilken dose du tok. ❤️ Anonymkode: add2c...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 13. august 2024 #9 Del Skrevet 13. august 2024 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 13. august 2024 #10 Del Skrevet 13. august 2024 Tråden er ryddet for tips til medisindosering. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg