Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter nr 2, har fått beskjed om at jeg har forranliggende morkake og kanskje ikke kjenner bevegelse så tidlig. Forige gang kjente jeg det i uke 18 (morkake bak). Nå er jeg 17 uker og trooor kanskje jeg kan kjenne en liten kiling, men jeg er litt usikker med tanke på morkakens plassering. 
Hvordan opplevde dere det med morkaken foran? 

Anonymkode: 4ce70...90b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forliggende heter det da, foranliggende er når den dekker livmorhalsåpningen. Litt forvirrende 😊 Jeg kjente liv rett etter ordinær ultralyd med førstemann som hadde forliggende morkake, rundt uke 18-19. 

Anonymkode: 43f53...7a0

• Nyttig 1
Skrevet

har ikke morkake foran, men ut ifra hva jeg har lest (av det lille jeg har lest), så er det normalt at man kjenner liv tidligere på nr 2. Vet ikke om dette stemmer, men har hørt/lest flere si det. jeg kjente ikke liv før i uke 20. er i uke 28 nå :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forliggende heter det da, foranliggende er når den dekker livmorhalsåpningen. Litt forvirrende 😊 Jeg kjente liv rett etter ordinær ultralyd med førstemann som hadde forliggende morkake, rundt uke 18-19. 

Haha, ok, ja den ligger ikke sånn til at den skal være foran åpningen tror jeg 😅 

så det er ikke helt utenkelig at det er babyen altså. Kjenner litt til det når jeg sitter litt fremoverbøyd så det blir litt trykk ved magen. 

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsgravid og kjente liv i uke 18 med morkaken foran :) kjente aldri de små strykene/fiskehale/boblene. Kjente tydelig dult fra første stund. Men gikk gjerne flere dager mellom hver gang første par ukene.

Anonymkode: 19265...17f

• Nyttig 1
Skrevet

Tror det var uke 16, men jordmor mente att det ikke kunne være barnet. Uansett så kjente jeg de samme bevegelsene bli sterkere og sterkere uke for uke, så jeg er veldig sikker på at det var babyen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har morkake som ligger delvis foran, og jeg kjente første bevegelse i uke 15. Er nå 17+5 og kjenner daglig mye sparking, og har gjort det hver dag i over en uke nå. Kjenner det til og med utenpå magen når jeg legger hånden der!

Anonymkode: 84ecc...9ed

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjente liv i uke 17 med morkaken foran (første barn). Fikk vite på ordinær ultralyd at den lå foran men ganske langt oppe og kjente først bevegelser lavt nede, så det ga jo veldig mening. Nå i uke 22 kjenner jeg bevegelser også der hvor morkaken visstnok ligger, men tydelige spark kjenner jeg kun nederst i magen :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt foreliggende morkake på begge to, første kjente jeg liv i uke 20, andre uke 13. Har nok mer å gjøre med at man kjenner igjen bevegelsene. I tillegg hadde jeg god til tid å kjenne etter, siden jeg var sykemeldt og ikke gjorde annet enn å spy 😅

Anonymkode: bcf59...eb2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, ok, ja den ligger ikke sånn til at den skal være foran åpningen tror jeg 😅 

så det er ikke helt utenkelig at det er babyen altså. Kjenner litt til det når jeg sitter litt fremoverbøyd så det blir litt trykk ved magen. 

Det kan det godt være, ja. Er så koselig når man begynner å kjenne bevegelse.

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Førstegangsgravid og kjente liv i uke 18 med morkaken foran :) kjente aldri de små strykene/fiskehale/boblene. Kjente tydelig dult fra første stund. Men gikk gjerne flere dager mellom hver gang første par ukene.

Anonymkode: 19265...17f

Samme her, her var det også dult fra første stund med forliggende morkake.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente første bevegelsen 19+5 mrd morkaka forran

Anonymkode: 53315...ddb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 13-14 med foranliggende morkake, men var andregangsgravid, og kjente liv tidlig også med førstemann (bakliggende). Kjente små, men tydelige dytt da jeg lå på siden. Forskjellen mellom bakliggende og foranliggende for min del var at jeg med bakliggende kjente det mest i enkelte liggestillinger, og ikke like ofte i starten. Men hadde som sagt ikke noe med når jeg kjente første spark for min del. 

Anonymkode: 9d7f6...000

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...