Gå til innhold

Sexlyst og overgangsalder.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel jeg er mann og mistet ikke sexlysten pga overgangsalder/hormoner.

For min del spiller det liten rolle. Hadde jeg hatt lyst på sex, men av en eller annen grunn ikke fikk hatt det, så hadde det jo vært kjipt.

Blir som å ikke ha lyst på en eller annen mat. Går jo ikke rundt og syntes det er kjipt å ikke ha lyst på den og den maten. Går ikke rundt å syntes det er kjipt med alt man ikke har lyst på. Igjen, hadde vært værre å ha lyst på noe man ikke kan få.

Anonymkode: ad773...9d4

Ja det er kanskje verre det; å ha lyst på sex og ikke få det. Enn å ikke ha lyst, og ikke ha det.

Er det jeg tenker er typisk min uflaks; nå er jeg i perimenopause og har veldig lyst men har ingen mann. Jeg stresser med at til jeg finner en mann er sikkert lysten forduftet av overgangsalderen 😕 

Anonymkode: f77e4...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Akkurat sånn er det for meg også.

Det var da svært så ovenfra og ned du var da! 

Nei, det er ikke noe galt med min mann. Jeg er absolutt ikke ferdig med ham, jeg elsker ham. Hadde jeg bare vært ferdig med ham, så ville jeg fortsatt ha onanert og kunne følt pirring av å se på andre, sexy menn. Nå er den bryteren totalt avslått, dessverre. Jeg hadde et meget aktivt sexliv med min kjære til overgangsalderen banket på døra.

Anonymkode: 48039...632

Er denne jeg er bekymret for, at bryteren bare skal slås av, selv om alt annet er på plass. Og når den er "avslått" så frister det kanskje ikke å prøve ut hormoner heller, som testosteron?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det jeg tenker er typisk min uflaks; nå er jeg i perimenopause og har veldig lyst men har ingen mann. Jeg stresser med at til jeg finner en mann er sikkert lysten forduftet av overgangsalderen 😕 

Finn deg en mann da, om du vil kose deg litt og nyte ditt nye jeg? 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei. Ser tråden er noen mnd gammel, men dere som mistet lysten fullstendig etter overgangsalderen; er det et savn eller føles det «likeså greit»? 

Går greit. Er ikke helt avslått men lever greit uten og det gjør han jeg er gift med også pga han har en sykdom som gjør at lysten er temmelig laber.

Anonymkode: ca5d3...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet all lyst rett før overgangsalderen, men fikk resept på testosteron, så er det er det bare fryd og gammen! :) 

Anonymkode: 84d64...51a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en masse podcaster, blogger og bøker om overgangsalder og menopause. Anbefaler bruke disse mulighetene til å sette deg inn i temaet, for det er dessverre mange fastleger som vet alt for lite om det, og ikke kjenner godt nok til de mulighetene som finnes for å lindre ulike plager i forbindelse med overgangsalder, slik som hetetokter, endret sexlyst,humørforandringer, tørre slimhinner og alt det der som kan oppstå, men ikke gjør det for alle.

Anonymkode: f4533...767

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg mistet all lyst rett før overgangsalderen, men fikk resept på testosteron, så er det er det bare fryd og gammen! :) 

Anonymkode: 84d64...51a

Så bra å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er denne jeg er bekymret for, at bryteren bare skal slås av, selv om alt annet er på plass. Og når den er "avslått" så frister det kanskje ikke å prøve ut hormoner heller, som testosteron?

Jeg har fått beskjed om å ikke ta østrogen pga at jeg har hatt kreft. Testosteron har jeg ikke vurdert. Fastlegen har ikke nevnt det heller. Men så har jeg ikke tatt opp min manglende sexlyst. Neste gang jeg er hos fastlegen skal jeg spørre om det kan være et alternativ, takk for tips.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått beskjed om å ikke ta østrogen pga at jeg har hatt kreft. Testosteron har jeg ikke vurdert. Fastlegen har ikke nevnt det heller. Men så har jeg ikke tatt opp min manglende sexlyst. Neste gang jeg er hos fastlegen skal jeg spørre om det kan være et alternativ, takk for tips.

Jeg for min del er også nysgjerrig på om progesteron-imitasjon kan hjelpe. En plante (jamsrot) som kroppen oppfatter som progesteron og driver de kroppslige funksjoner som uteblir ved naturlig mangel på progesteron jo eldre vi blir. Selv har denne hjulpet meg veldig mot PMS plager hittil. https://sunkost.no/women-s-care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er usikker.. denne skal kanskje ikke brukes om har hatt kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...