AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Del Skrevet 7. august 2024 Nå er jeg sikkert veldig uviten, men tema begynner å bli aktuelt jo eldre jeg blir... Er det sånn at det er under overgangsalderen hos kvinner av sexlysten svekkes og at den kommer tilbake når overgangsalderen er over? Eller får man varig nedsatt sexlyst? Forstår at det ikke finnes en fast fasit, men sånn generelt? Anonymkode: 0e8d2...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er jeg sikkert veldig uviten, men tema begynner å bli aktuelt jo eldre jeg blir... Er det sånn at det er under overgangsalderen hos kvinner av sexlysten svekkes og at den kommer tilbake når overgangsalderen er over? Eller får man varig nedsatt sexlyst? Forstår at det ikke finnes en fast fasit, men sånn generelt? Anonymkode: 0e8d2...097 Du vil få en økt sexlyst. Dama mi har aldri vært kåtere enn nå, etter overgangsalderen. Hun må ha orgasme flere ganger daglig og ja, hun MÅ ha det, ellers går hun på veggene av kåthet❤️ Anonymkode: 64114...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vil få en økt sexlyst. Dama mi har aldri vært kåtere enn nå, etter overgangsalderen. Hun må ha orgasme flere ganger daglig og ja, hun MÅ ha det, ellers går hun på veggene av kåthet❤️ Anonymkode: 64114...c64 Krysser fingrene for at det gjelder meg også. Men er det normalt? Ligger det litt i genene også? Min mor på over 70år har et aktivt sexliv så kan jo håpe jeg ligner henne.. Anonymkode: 0e8d2...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Del Skrevet 7. august 2024 De aller fleste får nedsatt sexlyst pga overgangsalderen, dette kan også starte i perimenopausen. Om den kommer tilbake etter overgangsalderen er ulikt fra person til person. Det finnes hormoner kan kan få av lege/gynekolog for å hjelp hvis det er behov. Anonymkode: 2c348...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Del Skrevet 7. august 2024 Sexlysten kan også forsvinne. Våtheten blir borte. Slikt kan komme noe tilbake igjen etter noen år, men her er variasjonene store. Anonymkode: 71135...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sexlysten kan også forsvinne. Våtheten blir borte. Slikt kan komme noe tilbake igjen etter noen år, men her er variasjonene store. Anonymkode: 71135...c10 Hvis man blir tørr, så er det pga at østrogenproduksjonen faller. Og østrogenproduksjonen kommer ikke tilbake, men legger seg på et stabilt lavt nivå. For å få hjelp med tørre slimhinner må ma ta tilskudd av østrogen, enten lokalt, eller med plaster/spray/gel/tabletter. Sexlyst er også sterkt linket til østrogennivå (og testosteron som også minsker). Anonymkode: 77345...5b7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du vil få en økt sexlyst. Dama mi har aldri vært kåtere enn nå, etter overgangsalderen. Hun må ha orgasme flere ganger daglig og ja, hun MÅ ha det, ellers går hun på veggene av kåthet❤️ Anonymkode: 64114...c64 Det kan du da ikke sitte og si om andre!? Du vet jo ingenting om det. Du er ikke kvinne. Men du er heldig og har en kone som IKKE mistet sexlysten ved overgangsalder. Det er veldig ulikt. Mange kvinner mister helt sexlysten fordi hormonene forsvinner. Jeg har mistet den helt, og det har også flere jevnaldrende venninner. Vi er ferdige med overgangsalderens problemer som hetetokter etc, men sexlysten har aldri vendt tilbake. Anonymkode: 6d56c...da2 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Krysser fingrene for at det gjelder meg også. Men er det normalt? Ligger det litt i genene også? Min mor på over 70år har et aktivt sexliv så kan jo håpe jeg ligner henne.. Anonymkode: 0e8d2...097 Det kan nok være litt genetisk også, men er du mye kåt nå? Du vil garantert bli kåtere etter overgangsalderen. Du vil og få myyye sterkere og lengre orgasmer. Dama har helt elleville orgasmer. Selv jeg som mann, har mye bedre sex og flere å sterkere orgasmer etter passert 45. Du har nok endel fra din mor, ikke uvanlig med aktivt sexliv etter fylte 70. Forteller hun det, eller hører du hun har sex? Anonymkode: 64114...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abraham Skrevet 7. august 2024 #9 Del Skrevet 7. august 2024 Dama mi har vært gjennom overgangsalderen og fungerer akkurat som før. Hun har, og har alltid hatt, et svært godt forhold til sex og vi er i sving daglig. Om hun bare har vært "heldig" med ting & tang, eller om det mentale faktisk påvirker noe, aner jeg ikke. Kanskje en kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunmedham Skrevet 7. august 2024 #10 Del Skrevet 7. august 2024 Altså - det varierer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 7. august 2024 #11 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg er i overgangsalderen og har nærmest null sexlyst. Noen jeg har snakket med kommer i gang med sexliv etter overgangsalderen, mens flere jeg kjenner har fortsatt lav eller null sexlyst. Kjenner noen menn som lever i sexløse ekteskap pga damas tap av lyst i overgangsalderen, og ikke fått tilbake lyst. Jeg bør helst ikke bruke hormoner, og de andre plagene jeg har er til å leve med uten hormonbehandling. Siden jeg er singel og ikke ønsker partner, så lever jeg godt uten sexlyst 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #12 Del Skrevet 7. august 2024 Pingvinen skrev (1 time siden): Jeg er i overgangsalderen og har nærmest null sexlyst. Noen jeg har snakket med kommer i gang med sexliv etter overgangsalderen, mens flere jeg kjenner har fortsatt lav eller null sexlyst. Kjenner noen menn som lever i sexløse ekteskap pga damas tap av lyst i overgangsalderen, og ikke fått tilbake lyst. Jeg bør helst ikke bruke hormoner, og de andre plagene jeg har er til å leve med uten hormonbehandling. Siden jeg er singel og ikke ønsker partner, så lever jeg godt uten sexlyst Signerer denne. Etter fylte 54 = null sex Anonymkode: 8589f...0a1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #13 Del Skrevet 7. august 2024 Kommer vel an på mannen - tror mange bare bruker det som unnskyldning overfor en mann de egentlig er ferdig med.... Er 55 år, ferdig med overgangsalderen for 4 år siden, har stor sex-lyst og våt som bare det, så det har null å si at østrogen produksjonen er nedsatt eller borte for min del 😄 Trener endel da, så har sikkert bra testosteronnivå - som gir meg masse sexlyst 😉 Anonymkode: d41c2...bfb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 7. august 2024 #14 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kommer vel an på mannen - tror mange bare bruker det som unnskyldning overfor en mann de egentlig er ferdig med.... Er 55 år, ferdig med overgangsalderen for 4 år siden, har stor sex-lyst og våt som bare det, så det har null å si at østrogen produksjonen er nedsatt eller borte for min del 😄 Trener endel da, så har sikkert bra testosteronnivå - som gir meg masse sexlyst 😉 Anonymkode: d41c2...bfb Jeg trener og mye, gjort hele livet. Har likevel null sexlyst. Er 53 og det ble sånn for ca 2 år siden 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #15 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 10.28): Nå er jeg sikkert veldig uviten, men tema begynner å bli aktuelt jo eldre jeg blir... Er det sånn at det er under overgangsalderen hos kvinner av sexlysten svekkes og at den kommer tilbake når overgangsalderen er over? Eller får man varig nedsatt sexlyst? Forstår at det ikke finnes en fast fasit, men sånn generelt? Anonymkode: 0e8d2...097 Etter overgangsalderen har jeg opplevd en større sexlyst enn jeg hadde da jeg var yngre, er 58 og vil gjerne ha sex hver dag. Orgasmene kommer faktisk mye lettere nå enn tidligere også, så mulig lysten henger sammen med det. Anonymkode: 00acd...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Del Skrevet 17. desember 2024 Hei. Ser tråden er noen mnd gammel, men dere som mistet lysten fullstendig etter overgangsalderen; er det et savn eller føles det «likeså greit»? Anonymkode: f77e4...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #17 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg er 56 og i overgangsalder'n men jeg har nå fortsatt lyst til å ha sex da men kvier meg litt for at jeg er tørrere der nede og svettetokter på natta osv.. men har forsatt lyst på sex. Men er single så litt vanskelig.. Jeg fikk disse klare symptomene sikkert for ett halvår siden men har vel kjent små tegn sikkert i 3 år snart. Men får heller ikke hormon greier pga kreft. Men tar lokalt da for jeg mener at jeg vil heller ha bra livskvalitet nå mens jeg er oppegående enn når jeg er 80. .. kreft er det stor sjans uansett for å få som gammel.. Anonymkode: ad285...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #18 Del Skrevet 17. desember 2024 Pingvinen skrev (På 7.8.2024 den 16.50): Jeg trener og mye, gjort hele livet. Har likevel null sexlyst. Jeg også. Godt trent, sunn og frisk med testosteronverdier i øvre sjiktet av normalområdet. Tilnærmet null sexlyst. Sexlyst og seksualfunksjon er ekstremt sammensatt og avhengig av svært mange variabler. Finnes ikke en fasit for alle på disse spørsmålene 😊 Mann 42 Anonymkode: ad773...9d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Ser tråden er noen mnd gammel, men dere som mistet lysten fullstendig etter overgangsalderen; er det et savn eller føles det «likeså greit»? Anonymkode: f77e4...99c Vel jeg er mann og mistet ikke sexlysten pga overgangsalder/hormoner. For min del spiller det liten rolle. Hadde jeg hatt lyst på sex, men av en eller annen grunn ikke fikk hatt det, så hadde det jo vært kjipt. Blir som å ikke ha lyst på en eller annen mat. Går jo ikke rundt og syntes det er kjipt å ikke ha lyst på den og den maten. Går ikke rundt å syntes det er kjipt med alt man ikke har lyst på. Igjen, hadde vært værre å ha lyst på noe man ikke kan få. Anonymkode: ad773...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #20 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 10.59): Det kan du da ikke sitte og si om andre!? Du vet jo ingenting om det. Du er ikke kvinne. Men du er heldig og har en kone som IKKE mistet sexlysten ved overgangsalder. Det er veldig ulikt. Mange kvinner mister helt sexlysten fordi hormonene forsvinner. Jeg har mistet den helt, og det har også flere jevnaldrende venninner. Vi er ferdige med overgangsalderens problemer som hetetokter etc, men sexlysten har aldri vendt tilbake. Anonymkode: 6d56c...da2 Akkurat sånn er det for meg også. AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 16.04): Kommer vel an på mannen - tror mange bare bruker det som unnskyldning overfor en mann de egentlig er ferdig med.... Er 55 år, ferdig med overgangsalderen for 4 år siden, har stor sex-lyst og våt som bare det, så det har null å si at østrogen produksjonen er nedsatt eller borte for min del 😄 Trener endel da, så har sikkert bra testosteronnivå - som gir meg masse sexlyst 😉 Anonymkode: d41c2...bfb Det var da svært så ovenfra og ned du var da! Nei, det er ikke noe galt med min mann. Jeg er absolutt ikke ferdig med ham, jeg elsker ham. Hadde jeg bare vært ferdig med ham, så ville jeg fortsatt ha onanert og kunne følt pirring av å se på andre, sexy menn. Nå er den bryteren totalt avslått, dessverre. Jeg hadde et meget aktivt sexliv med min kjære til overgangsalderen banket på døra. Anonymkode: 48039...632 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå