AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Jeg og datter på 11 reiser på chartertur til Kypros neste år. Det står på UD sin nettside at: «hvis du reiser med barn under 18 år, kan kypriotiske myndigheter kreve at familieforhold dokumenteres. Når kun den ene foreldrene reiser med barnet, kan det kreves en fullmakt fra den av foreldrene som ikke er med på reisen». Jeg og far er gift og har felles omsorg for barnet. Prøvde å spørre reiseselskapet på chat og fikk til svar at dersom vi foreldre er enige i reisen bør det ikke være et problem. Noen som har reist til Kypros alene med barnet og som vet?? Anonymkode: b3e64...e73
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og datter på 11 reiser på chartertur til Kypros neste år. Det står på UD sin nettside at: «hvis du reiser med barn under 18 år, kan kypriotiske myndigheter kreve at familieforhold dokumenteres. Når kun den ene foreldrene reiser med barnet, kan det kreves en fullmakt fra den av foreldrene som ikke er med på reisen». Jeg og far er gift og har felles omsorg for barnet. Prøvde å spørre reiseselskapet på chat og fikk til svar at dersom vi foreldre er enige i reisen bør det ikke være et problem. Noen som har reist til Kypros alene med barnet og som vet?? Anonymkode: b3e64...e73 Er jo bare å få far til å skrive en fullmakt på at det er greit at du drar på ferie med barnet. Null stress! Anonymkode: 8880f...934 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Null stress. Det er jo bare å ha en fullmakt klar. Noe jeg tror aldri du må vise frem fordi du er etnisk norsk. Langt verre var det når jeg skulle til USA med mine barn og mellomlandingen krevde fullmakt. Faren til barna er hardcore narsisisst. Anonymkode: a97b2...e77 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 Jeg hadde med en fullmakt som var underskrevet av oss begge, kopi av passet til far og barnets fødselsattest der vi står oppført som foreldre. En dame lenger foran meg i køen hadde ikke med dette, hun ble tatt inn på et eget rom. Aner ikke hva som skjedde med de. Men, godt mulig de bare skulle ringe til far via FaceTime eller noe og det løste seg slik? Anonymkode: c3597...e89 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Jeg og mannen har et dokument med kopi av alle pass der vi begge har skrevet at vi bekrefter familieforholdet, og at den andre forelderen har alle rettigheter i enhver sammenheng. Samt et tilsvarende der vi bekrefter at den andre kan hente pakker på posten, samt hente ut resepter. Førsntevnte har vi aldri brukt, tross reiser til mange land. Anonymkode: 0b78d...b6b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Jeg har reist alene med datteren min til Kypros mange ganger. Har aldri vært noe problem. Har aldri blitt spurt om noe. Anonymkode: 3b27e...c5a 1
Criss Skrevet 9. august 2024 #7 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 10.27): Jeg og datter på 11 reiser på chartertur til Kypros neste år. Det står på UD sin nettside at: «hvis du reiser med barn under 18 år, kan kypriotiske myndigheter kreve at familieforhold dokumenteres. Når kun den ene foreldrene reiser med barnet, kan det kreves en fullmakt fra den av foreldrene som ikke er med på reisen». Jeg og far er gift og har felles omsorg for barnet. Prøvde å spørre reiseselskapet på chat og fikk til svar at dersom vi foreldre er enige i reisen bør det ikke være et problem. Noen som har reist til Kypros alene med barnet og som vet?? Anonymkode: b3e64...e73 Jeg er halvt kypriot og aldri opplevd å måtte dokumentere familieforhold. Har reist flere ganger med barn aleine dit(er også gift). 😊
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #8 Skrevet 9. august 2024 Jeg har reist mye alene med mine 2 barn. Og her nekter far både pass, og vil ikke dokumentere familieforhold. Men vi har aldri blitt spurt om å dokumentere det. Anonymkode: b8978...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #9 Skrevet 9. august 2024 Jeg var på Kypros med et av våre barn i 2014. Ingen spurte om noenting. Det var en klassisk «charter» der vi var mest rundt hotellet, så hvorfor skulle det skape bekymring hos myndighetene? Anonymkode: 4f1f5...81b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #10 Skrevet 9. august 2024 Mannen min reiste med vårt felles barn uten meg til Italia. Barnet har mitt etternavn. Hadde med kopi av passet mitt og fullmakt. På vei ut av Italia ble både han og barnet (12 år) spurt om hvor jeg var osv. Jeg har reist alene med barnet til Hellas, ble ikke spurt om noe. For å være sikker er det jo bare å ta med seg en fullmakt og kopi av passet til far, så slipper man å tenke på det. Anonymkode: a8c86...4b8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #11 Skrevet 9. august 2024 AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 10.27): Jeg og datter på 11 reiser på chartertur til Kypros neste år. Det står på UD sin nettside at: «hvis du reiser med barn under 18 år, kan kypriotiske myndigheter kreve at familieforhold dokumenteres. Når kun den ene foreldrene reiser med barnet, kan det kreves en fullmakt fra den av foreldrene som ikke er med på reisen». Jeg og far er gift og har felles omsorg for barnet. Prøvde å spørre reiseselskapet på chat og fikk til svar at dersom vi foreldre er enige i reisen bør det ikke være et problem. Noen som har reist til Kypros alene med barnet og som vet?? Anonymkode: b3e64...e73 Jeg har vært alene på Kypros med barn flere ganger uten å tenke på å ha med papirer på at det er ok Anonymkode: 9c965...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå