Gå til innhold

Regntøy for tur til voksen? Som holder seg tett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spør her siden sikkert flere hundeeiere har erfaring med ulikt type regntøy. 

Jeg har et regnsett i "stoff". Glidelåsen er vanntett. Det skal tåle en del regn, men opplever at slike "stoff-regntøy" ikke alltid er så tett? Kjennes også raskt klamt og fuktig, og når regntlyet blir vått føler jeg det klistrer seg inntil meg. 

Har dere noe regntøy å anbefale for regnfulle dager med hund? 

Har en regnfrakk i slikt vanlig regntøymateriale (slik som gammeldagse oljebukser). Den funker greit på tur langs vei eller kortere turer. Men nå er jeg altså ute etter et todelt sett. 

Kom gjerne med tips til støvler også.

Anonymkode: 3a656...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bor i Bergen, har ikke støvler🤭 Vanntette sko og fjellstøvler er fine saker. Ålesund oljekledefabrikk sin Ona synes jeg at funker fint. Men som oftest går det i Gore-tex eller liknende 

Anonymkode: c6646...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noe stoff regntøy fra Stormberg som holder tett i flere timer i alle fall. De eneste skoene jeg har som er vanntette er jaktstøvler i narvet lær, Goretex er ikke vanntett nok om man er ute lenge i regnet. Har også støvler fra Crocs som er veldig gode og superlette.

Anonymkode: 251fb...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dockboots og regntøy fra hoppin eller katnakken. Funker fint i barnehage (ute uansett vær omtrent), og støvlene har jeg gått med i sjøkanten (i vann) uten at jeg ble våt. 

Anonymkode: f1cd7...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...