AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Dattera på 3 har fått lus. Og det var ikke bare litt men myeeee. Begynte med lusekur i går. Er på dag 2 i dag. Blitt mindre nå. Ser ut som det er mest egg igjen. Skiftet hennes sengetøy i går og skal gjøre det i dag også. Hvor mange dager tar det til man er helt kvitt? I hvor mange dager skal jeg skifte sengetøy daglig? Skal klærne hennes vaskes daglig? Hun kommer ofte å setter seg i fanget mitt. Skal jeg også legge klærne mine til vask daglig? Jeg tar også lusekur. Men hva om klærne? Uff aldri opplevd lus før. Anonymkode: f3a05...f76
mommyaka Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 https://www.helsenorge.no/helse-og-miljo/insekter-og-skadedyr/hodelus/ 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 For det første, har hun myeeee har hun hatt det lenge, så sjekk minst ukentlig i sesongen så lenge hun går i barnehagen. Du trenger ikke vaske sengetøy daglig. De behandlede lusen dør av det. Egg som trenger litt lengre tid for å klekke og tar dere på runde to. Har aldri trengt å gjøre noe mer en det. Men personlig har jeg alltid gitt meg selv en runde med luseshampoo siden jeg koste mye med ungene og kunne være smittet uten å se det. (Det er nok ikke anbefalt, men jeg blandet i 50/50 lusemiddel og vanlig shampo for å letter kunne fordele det i hele håret mitt): Anonymkode: 1b5c1...625 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: For det første, har hun myeeee har hun hatt det lenge, så sjekk minst ukentlig i sesongen så lenge hun går i barnehagen. Du trenger ikke vaske sengetøy daglig. De behandlede lusen dør av det. Egg som trenger litt lengre tid for å klekke og tar dere på runde to. Har aldri trengt å gjøre noe mer en det. Men personlig har jeg alltid gitt meg selv en runde med luseshampoo siden jeg koste mye med ungene og kunne være smittet uten å se det. (Det er nok ikke anbefalt, men jeg blandet i 50/50 lusemiddel og vanlig shampo for å letter kunne fordele det i hele håret mitt): Anonymkode: 1b5c1...625 Lus har ikke en egen sessong. Anonymkode: d5009...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 Hvordan har du ikke merka det før da? 🤔 Dere børster vel håret hver dag og hun klør sikkert? Du må gi henne lusekur. Hvordan står på pakken. Jeg hadde byttet putevar hver dag. Anonymkode: 3fd94...a98 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan har du ikke merka det før da? 🤔 Dere børster vel håret hver dag og hun klør sikkert? Du må gi henne lusekur. Hvordan står på pakken. Jeg hadde byttet putevar hver dag. Anonymkode: 3fd94...a98 Pute bruker hun ikke. Da må sikkert hele lakenet byttes? Anonymkode: f3a05...f76
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For det første, har hun myeeee har hun hatt det lenge, så sjekk minst ukentlig i sesongen så lenge hun går i barnehagen. Du trenger ikke vaske sengetøy daglig. De behandlede lusen dør av det. Egg som trenger litt lengre tid for å klekke og tar dere på runde to. Har aldri trengt å gjøre noe mer en det. Men personlig har jeg alltid gitt meg selv en runde med luseshampoo siden jeg koste mye med ungene og kunne være smittet uten å se det. (Det er nok ikke anbefalt, men jeg blandet i 50/50 lusemiddel og vanlig shampo for å letter kunne fordele det i hele håret mitt): Anonymkode: 1b5c1...625 Hva heter luse shampooen? Anonymkode: f3a05...f76
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #8 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lus har ikke en egen sessong. Anonymkode: d5009...5c3 Både rett og galt. Lusa kommer når skolen og barnehage har hatt ferie, og er aktiv utpå høsten og en stund etter juleferien. Så da blir det en slags høysesong for lys. Men hadde lusa blitt utryddet, så hadde vi tatt knekken på utøyet og vært ferdig med lus. Ett sted kommer den fra, ett barn og så er den på flere… https://www.fhi.no/sk/lus/ TS du bør lese på fhi, der finner du seriøs informasjon. Følg og nøye fremgangsmåten på lusemiddel og gjenta kuren som anbefalt. Å være den som deler lusa videre er ikke kjekt. Ingen ønsker seg lus! Anonymkode: 29e5d...253
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #9 Skrevet 7. august 2024 Ikke stress så mye med lus. Lusekur på hele familien. Skift laken, men husk at lus aldri forlater matfatet sitt. De smitter kun ved nærkontakt. Så de blir ikke liggende i puter, luer og kammer Hvis du vil gjøre prosessen kortere så kammer du håret. Anonymkode: 04900...f16
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #10 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan har du ikke merka det før da? 🤔 Dere børster vel håret hver dag og hun klør sikkert? Du må gi henne lusekur. Hvordan står på pakken. Jeg hadde byttet putevar hver dag. Anonymkode: 3fd94...a98 Hei Vi pleier ikke børste henne. Hun har tynn og silkemykt hår så vi har ikke sett behov for å gre håret og ikke vil hun hårpynt i håret Ts Anonymkode: f3a05...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå