Gå til innhold

Loven om krav om kontoutskrift til nav hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke interessert i en lang diskusjon. Men jeg ønsker å vite konkret hva nav har lov til i følge personvern.

Det gjelder krav om å framlegge all bevegelse på konto siste 2 månedene ved søknad om kortvarig økonomisk hjelp 

Anonymkode: f446b...8f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan stryke det som er utgående summer, nav er bare interessert i det som har kommet inn og sum stående på konto. 

Anonymkode: 8dea7...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Men gratis penger skal du liksom ha uten å gjøre noe for det.

Anonymkode: b244e...79c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men gratis penger skal du liksom ha uten å gjøre noe for det.

Tror ikke det er gratis. Det er en rettighet jeg har opptjent meg ved å ha jobbet i mange år og blitt alvorlig syk. Og påvente av sykepenger som tar nå opptil 3 måneder. Så de trekker vel i etterbetalingen antar jeg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke det er gratis. Det er en rettighet jeg har opptjent meg ved å ha jobbet i mange år og blitt alvorlig syk. Og påvente av sykepenger som tar nå opptil 3 måneder. Så de trekker vel i etterbetalingen antar jeg!

Kortvarig økonomisk hjelp er ikke en opparbeidet rettighet, men et sikkerhetsnett for alle som ikke kan forsørge seg selv. Så ja, da sjekker NAV selvsagt at vedkommende ikke har likvide midler.

Anonymkode: 7e28c...a0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette står i folketrygdloven kapittel 21. 

Anonymkode: 35654...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kortvarig økonomisk hjelp er ikke en opparbeidet rettighet, men et sikkerhetsnett for alle som ikke kan forsørge seg selv. Så ja, da sjekker NAV selvsagt at vedkommende ikke har likvide midler.

Anonymkode: 7e28c...a0a

Bingo! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...