AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #1 Skrevet 7. august 2024 Jeg er ikke interessert i en lang diskusjon. Men jeg ønsker å vite konkret hva nav har lov til i følge personvern. Det gjelder krav om å framlegge all bevegelse på konto siste 2 månedene ved søknad om kortvarig økonomisk hjelp Anonymkode: f446b...8f4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #2 Skrevet 7. august 2024 Du kan stryke det som er utgående summer, nav er bare interessert i det som har kommet inn og sum stående på konto. Anonymkode: 8dea7...bb1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #3 Skrevet 7. august 2024 Men gratis penger skal du liksom ha uten å gjøre noe for det. Anonymkode: b244e...79c 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #4 Skrevet 7. august 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men gratis penger skal du liksom ha uten å gjøre noe for det. Anonymkode: b244e...79c Tror ikke det er gratis. Det er en rettighet jeg har opptjent meg ved å ha jobbet i mange år og blitt alvorlig syk. Og påvente av sykepenger som tar nå opptil 3 måneder. Så de trekker vel i etterbetalingen antar jeg! Anonymkode: f446b...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #5 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke det er gratis. Det er en rettighet jeg har opptjent meg ved å ha jobbet i mange år og blitt alvorlig syk. Og påvente av sykepenger som tar nå opptil 3 måneder. Så de trekker vel i etterbetalingen antar jeg! Anonymkode: f446b...8f4 Kortvarig økonomisk hjelp er ikke en opparbeidet rettighet, men et sikkerhetsnett for alle som ikke kan forsørge seg selv. Så ja, da sjekker NAV selvsagt at vedkommende ikke har likvide midler. Anonymkode: 7e28c...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #6 Skrevet 7. august 2024 Dette står i folketrygdloven kapittel 21. Anonymkode: 35654...da3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #7 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kortvarig økonomisk hjelp er ikke en opparbeidet rettighet, men et sikkerhetsnett for alle som ikke kan forsørge seg selv. Så ja, da sjekker NAV selvsagt at vedkommende ikke har likvide midler. Anonymkode: 7e28c...a0a Bingo! Anonymkode: b244e...79c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå