Rasken Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Okey nå skal dere høre, ting er faen ikke alltid lett i kjærlighetsverden altså. Jeg er i Moss\Oslo ca annenhver uke av diverse årsaker, og har nå falt for en jente der borte som er helt fantastisk og jeg hadde gjort alt for henne, sånn helt seriøst. Tingen er at jeg selv bor i Bergen da. Vi snakker kjempemye på msn, sms og telefon liksom og hun har sagt at jeg er en person hun kan se seg selv sammen med, men her begynner problemene. Det at jeg bor i Bergen er ikke så stort problem egentlig. Problemet er at hun føler seg bundet til en som bor i Finnmark igjen, enda lengre vekke en meg da. Men hun er usikker på meg og henne, og henne og finnmarkingen. Hva mener dere jeg bør gjøre. Skal jeg gi opp og heller la livet gå videre eller kjempe for henne?
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Hun føler seg bundet til en i Finnmark? Hvordan da bundet? Type: "han hun aldri kan glemme" eller type: "kjæreste som er midlertid i Finnmark men som snart kommer tilbake" eller type: "en hun kanskje har lyst til å bli sammen med men hun vet ikke om hun skal velge deg eller han" ?
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2006 Mer denne: "en hun kanskje har lyst til å bli sammen med men hun vet ikke om hun skal velge deg eller han" ? Han bor fast der oppe så de ser hverandre utrolig skjeldent da, og de har aldri hvert sammen eller noe...
Sulosi Skrevet 19. februar 2006 #4 Skrevet 19. februar 2006 Be henne å bestemme seg for hva hun vil. Si at du ikke sitter på gjerdet og venter og vis at du mener det. Lykke til!
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2006 Men jeg er redd for at utfallet da skal bli noe som ikke går i mitt favør hvis du skjønner. Og da har jeg tapt, jeg nekter å miste henne fordi jeg gjør en "feil" hvis dere skjønner. Er seriøse greier dette, bestevennen min sier jeg er forelsket, han ser det på meg. Har kjent han lenge og vi kjenner hverandre ut og inn. Han sier han ikke har sett meg slik jeg er nå på lenge, LENGE...så jeg vil liksom spille kortene riktig her. Er det virkelig ingen andre valg enn å stille hun et ultimatium?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #6 Skrevet 19. februar 2006 Men jeg er redd for at utfallet da skal bli noe som ikke går i mitt favør hvis du skjønner. Og da har jeg tapt, jeg nekter å miste henne fordi jeg gjør en "feil" hvis dere skjønner. Er seriøse greier dette, bestevennen min sier jeg er forelsket, han ser det på meg. Har kjent han lenge og vi kjenner hverandre ut og inn. Han sier han ikke har sett meg slik jeg er nå på lenge, LENGE...så jeg vil liksom spille kortene riktig her. Er det virkelig ingen andre valg enn å stille hun et ultimatium? ← Ja hva skulle det vært? Du kjenner henne jo så du vet jo sikkert litt hva hun responderer på. Kanskje lurt å vente litt med ultimatumet til du er sikker på at hun har skjønt hvilken flott person du er?
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2006 Er det jeg også tenker, føler jeg er i posisjon til å overbevise henne virkelig om at det er meg hun bør velge, men til jeg er 110% sikker på at jeg blir valgt om hun får et sånt spørsmål. Så vil jeg ikke stille det...
Gjest Gitte Skrevet 19. februar 2006 #8 Skrevet 19. februar 2006 Et ultimatum er ikke nødvendigvis det beste, men å prate med henne så hun forstår hva du føler, og at du ikke vil bli gående på gress på den måten du gjør nå. Om hun ikke er 100% klar over hva du føler, er vel det det viktigste (vet hun det) du kan fortelle henne, og heller gi henne litt tid samtidig som du viser henne hvilken fantastisk mann du er.. Å be henne velge der og da, tror jeg ville skremme henne litt, og du ender opp med å være den tapende part. Kanskje.
Gjest Markus i Oslo Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Et ultimatum er ikke nødvendigvis det beste, men å prate med henne så hun forstår hva du føler, og at du ikke vil bli gående på gress på den måten du gjør nå. Om hun ikke er 100% klar over hva du føler, er vel det det viktigste (vet hun det) du kan fortelle henne, og heller gi henne litt tid samtidig som du viser henne hvilken fantastisk mann du er.. Å be henne velge der og da, tror jeg ville skremme henne litt, og du ender opp med å være den tapende part. Kanskje. ← Dette er jeg veldig enig i.
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2006 Jepp er det jeg også tenker, og ikke minst så er det sånn at hun venter på at finnmarkingen skal bestemme seg. Han har latt henne være på gjærdet og vente i 5mnd, noe jeg mener er missbruk og respektløst. Og jeg tror hun begynner å innse det også..
Gjest Gitte Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Hvis du tror hun begynner å innse det, tror jeg ikke du taper på å vente. Og i mellomtiden vise henne hvor bra du er Istedet for å tvinge henne til å velge mellom han (som hun tydeligvis ville ha før) og deg som hun sikkert ikke kjenner så godt enda.
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2006 Ja hun er veldig usikker og har sjult sannheten for seg selv om han ganske lenge vil jeg tro. Jeg bare vet det at neste gang jeg skal til oslo som ikke er mer en 5 dager til skal jeg bruke mye tid på henne...
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Jepp er det jeg også tenker, og ikke minst så er det sånn at hun venter på at finnmarkingen skal bestemme seg. Han har latt henne være på gjærdet og vente i 5mnd, noe jeg mener er missbruk og respektløst. Og jeg tror hun begynner å innse det også.. ← Vel, hun er jo litt på samme måten ovenfor deg som han finnmarkingen er ovenfor henne da
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 19. februar 2006 Ja det har du rett i, men hun har ventet i over 5mnd, det er for gale, burde ikke hvert lov. Jeg har ikke ventet i mine øyne en gang, ble kjent med hun for 3 uker siden, og for 1 uke siden begynte ting å skje mellom oss...så...jah
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2006 #15 Skrevet 19. februar 2006 Ja det har du rett i, men hun har ventet i over 5mnd, det er for gale, burde ikke hvert lov. Jeg har ikke ventet i mine øyne en gang, ble kjent med hun for 3 uker siden, og for 1 uke siden begynte ting å skje mellom oss...så...jah ← Åh, såpass ja Du får stå på og holde oss informert!
Gjest Gitte Skrevet 19. februar 2006 #16 Skrevet 19. februar 2006 Ikke sant, et ultimatum etter å ha kjent hverandre i 3 uker, og 1 uke på "den" måten, vil nok skremme vettet av henne. Spesielt når hu har "hatt" finnmarkingen i 5 mnd.. Bruk tid på å sjarmere henne istedet. Er jo godt mulig hun har tviholdt på finnmarkingen fordi det ikke har vært bedre kandidater. På tide å skru på sjarmen nå Rasken
Rasken Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #17 Skrevet 19. februar 2006 Ja har du nok rett i Gitte, og jeg skal "sjarmere henne i senk" samtidig som å bli bedre kjent med henne for å finne ut om det virkelig er noe, men jeg har en følelse av at det er det... Og jeg kan si så mye som at hun begynner virkelig å tvile på finnmarkingen av diverse årsaker.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. februar 2006 #18 Skrevet 20. februar 2006 Håper dette ordner seg for deg. bare ver der for henne og sjarmer henne. Tror det er like mange jenter som får hetta som gutter hvis man får ultimatum. når du har sjarmert henne å hun velger deg så vet du jo 110 % at hun er ferdig med fortiden og klar til å satse alt på deg.
Rasken Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #19 Skrevet 20. februar 2006 Jepp sant det "gjest_gjest_*" Jeg tror også at jeg er på god vei, hun har også sagt at hun kunne sett for seg meg og henne hadde det ikke hvert for finnmarkingen. Men nå skjer det mye rart og dere har hørt den enkle versjonen. Selv om folk her er anonyme i den forstand så er det ikke ALLE detaljene som trengs å bli publisert heller, haha...
Rasken Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 22. februar 2006 Oyoy, har ikke stort annet å si enn at livet er som en evig såpeserie altså. Det er nok over og ut for finnmarkingen og henne nå da, men alikavel er ikke ting lett vet dere. Tar tid å komme over han, forståelig nok. Huff...jaja...jeg er selvsikker på at henne vil jeg ha så jeg gir meg ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå