Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i året i eiendomsskatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

0 kr en så lenge. Vet enkelte mener kommunen må ta snart for er delvis i minus hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt over 18 000 i året. Vilt. Tror vi ligger på maks nå, i vår kommune.

Anonymkode: 7b2c5...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 6000 i året. Helt ok å betale eiendomsskatt. Den kan også gjerne økes hvis det er behov for det for å kunne gi gode tjenester i kommunen.

Anonymkode: cbcc8...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eiendomsskatten i min kommune, min sone, er 3,6 promille av kommunal takst, så for et hus med en etasje+kjeller, grunnflate på 105m2 må jeg ut med 9750 pr år.

Anonymkode: 736f2...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg betaler i overkant av 13.000 kr i året i eiendomsskatt.

Anonymkode: 20c5e...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg betaler ca. 12 000 i året i eiendomsskatt. Tilsammen 20 000,- i året med vann, kloakk og feiing inkludert. 

Synes det er hårreisende mye! 

Regningen har doblet seg på 3 år! 

Anonymkode: 31229...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg betaler ca. 12 000 i året i eiendomsskatt. Tilsammen 20 000,- i året med vann, kloakk og feiing inkludert. 

Synes det er hårreisende mye! 

Regningen har doblet seg på 3 år! 

I tillegg kommer renovasjon på 6000,- i året. 

Så 26 000,- i offentlige boutgifter på min bolig i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betaler 5400 kr i året for enebolig på 288 m2.

Anonymkode: 6af7c...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 290 kr i året. Rekkehus 124 kvm i Trondheim. 

Anonymkode: ce73e...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 7000kr, kun skatt på eiendom og ikke kom.avgifter. Bergen kommune

Anonymkode: b69a6...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Rett rundt 4k i året for enebolig på 200 m2, Innlandet.

Anonymkode: 2ae73...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (11 timer siden):

Du trenger ikke ta den tonen til meg. Det er riktig, som jeg også skriver, men jeg skulle gjerne betalt mer.

Tone? Jeg har ikke noen tone. Jeg påpeker at du nesten ikke betaler eiendomsskatt, da er det jo lett å betale skatten sin med glede… Jeg betaler ikke min eiendomsskatt med glede, men jeg innser at den er helt nødvendig i en lutfattig kommune som nok er på Robek innen et års tid… 

Jeg synes ikke eiendomsskatt skulle vært bestemt kommunalt, jeg mener den burde vært lik over hele landet (altså at enten har alle lik prosent, eller at ingen betaler eiendomsskatt). 

Anonymkode: 6ace1...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Eiendomskatt er vel det med usosiale som finnes, da den ikke skiller på om man er fattig eller rik - bare om man har en eiendom som hypotetisk kan omsettes.

Har selv en enebolig med verdi på ca 5 millioner.

I vår kommune er eiendomskatten 1,5 promille, og jeg betaler med det 5620kr i 2024 - noe som for meg ikke er noe problem.

Men er man ufør, minstepensjonist osv.. så er skatten like høy.. Hvorfor er det bare Høyre og FrP som klarer å se at dette er usosialt?

Anonymkode: b6dde...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tone? Jeg har ikke noen tone. Jeg påpeker at du nesten ikke betaler eiendomsskatt, da er det jo lett å betale skatten sin med glede… Jeg betaler ikke min eiendomsskatt med glede, men jeg innser at den er helt nødvendig i en lutfattig kommune som nok er på Robek innen et års tid… 

Jeg synes ikke eiendomsskatt skulle vært bestemt kommunalt, jeg mener den burde vært lik over hele landet (altså at enten har alle lik prosent, eller at ingen betaler eiendomsskatt). 

Anonymkode: 6ace1...a5f

Eh. Den ekstremt sure tonen.

Jeg skrev det selv i mitt første innlegg, det ER lite. Det er ikke nødvendig å påpeke, jeg gjorde det selv i første innlegg. Det første året betalte vi derimot en del mer, siden eiendomsskatten dessverre er satt ned i Oslo fra 2024.

Jeg ville betalt min eiendomsskatt med glede, uansett om det var 1000 kr eller 10000 kr. Jeg stemte også på et parti som ønsker å heve eiendomsskatten.

Og jeg er ikke uenig, det burde vært likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...