Gå til innhold

Hvis du hadde vunnet noen milliarder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du sagt det til folk eller prøvd å holde det hemmelig?

Jeg hadde nok bare fortalt det til de aller nærmeste. Tror ikke jeg hadde turt å la alle andre få vite noe. Kan jo være folk som prøver å presse en for penger og lager helvete om de ikke får noe. Men hadde nok sikkert stått i skattelistene. 

Jeg ville nok hjulpet noen som trengte det.

Uansett. Er nok liten sannsynlighet for at det skjer 😄Men kan jo håpe.

Anonymkode: 7579c...621

AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt potte tett uansett om det var én million eller én milliard jeg vant. Er utrolig privat av meg, og slik ønsker jeg å fortsette å være.

Anonymkode: 4a95d...c33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde holdt det skjult lenge. Kjøpt ny bolig og sendt invitasjon med ny adresse 😉

Anonymkode: f33a4...0d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det til familien, så hadde jeg reist avgårde og kuttet kontakten med venner og bekjente, og startet et nytt liv.

Anonymkode: cacbc...854

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke sagt noe med tanke på at det finnes en del gærninger rundtom.

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du vinner dagen før årets skatteinformasjon hentes inn kan du jo skjule den formuen fra hvermansen... 

Anonymkode: 6ac2c...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med noen milliarder havner man uansett på Kapitals liste over Norges 400 rikeste, så ikke noen vits i å prøve å skjule det. 

Jeg hadde aldri orket å leve noe jetset-liv, så mye hadde nok bare blitt samme tralten som nå. Oppgradert boligen og kjøpt meg ny bil. Gått ned i stilling og kjøpt hytte. Det kjedelige standard norske svaret. 😆

Anonymkode: 5fbaa...3a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med noen milliarder havner man uansett på Kapitals liste over Norges 400 rikeste, så ikke noen vits i å prøve å skjule det. 

Jeg hadde aldri orket å leve noe jetset-liv, så mye hadde nok bare blitt samme tralten som nå. Oppgradert boligen og kjøpt meg ny bil. Gått ned i stilling og kjøpt hytte. Det kjedelige standard norske svaret. 😆

Anonymkode: 5fbaa...3a4

Åja, da blir det litt verre 😀

Kult det da 😄

Anonymkode: 7579c...621

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. Ene siden av familien har - uten at jeg har gjort noen av dem noe som helst - funnet ut at jeg er familiens svarte får (jeg har aldri gjort noe galt mot andre heller, har levd ordentlig, behandler andre, inkl. dem bra, høy utdanning m.m.). Den som var mer svart får i deres øyne tidligere fant de ut hadde fått en god del verdier. Og da skulle de plutselig være kjempevenner med denne personen igjen. Jeg sa til personen at den ikke måtte falle for all falskheten deres, men personen mente at man måtte gi dem en sjanse. Personen angret på det ganske tidlig, for idet de innså at det ikke var penger der å hente for dem ble de igjen helt uinteressert i denne personen.

Om jeg hadde vunnet så mye hadde de sikkert funnet det ut etterhvert, men jeg hadde nok aldri bekreftet noe for dem.

Jeg hadde dessuten skaffet meg en god bolig for fremtiden, en bil og nok penger til å sikre meg selv og mine aller nærmeste også i fremtiden med en god buffer på toppen. Deretter ville jeg ha skaffet meg solid økonomisk rådgivning og brukt tid på å finne ut hvordan jeg kunne få alle pengene til å jobbe for andres beste, forskning, veldedighet, frivillig arbeid m.m. Har en drøm selv som med ressurser kunne blitt realitet, så det ville nok blitt min nyejobb også.

Anonymkode: 510d1...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde flyttet ut av landet, til Danmark. 

Anonymkode: 0dd71...09d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde delt mye av det med familien. Og gitt til veldedighet. Men jeg ville ellers vært veldig forsiktig med å si det til noen p.ga fare for å bli utnyttet, ranet eller kidnappet. Man vil ikke lenger vite hvem som er ens ekte venner og hvem som håper på en pengegevinst.

Endret av anonym482
  • Liker 1
Skrevet

Med penger kommer ansvar. De færreste klarer å ha så mye penger uten å bli noen store demoraliserte egoister. Veldig få mennesker kan utøve makt på en rettferdig måte uten å tenke først på seg selv. Sånn er det bare, selv om man liker det eller ikke.

Penger er energi. Holder du på mye av den energien, så kan det bli en forbannelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt det til mine nærmeste. Men jeg hadde gitt bort mesteparten av pengene, så raskt som mulig. Tror jeg hadde beholdt ca 200 mill selv. Resten hadde jeg gitt bort.

Anonymkode: 0009c...b3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok sakt det til familie og venner etter noen måneder, alle hadde vist det til slutt uansett. Hvert år tar lokalavisen der du bor å forteller hvem som er de ca 20 rikeste i kommunen. Med en milliard så hadde du nok vært en av dem, så lite vits å prøve holde det hemmelig, det greier du ikke uten å skjule formuen din fra skatteetaten.

Anonymkode: 90c57...a20

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sagt det til noen, men det hadde vært tegn...

Anonymkode: 9fbc4...b7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...