AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Del Skrevet 6. august 2024 I dag gjorde jeg noe som jeg skulle ha gjort for lenge siden. Endelig! Jeg har blitt utestengt, baksnakket og holdt for latter i mange år av mine barndomsvenner. De er en type «mean-girls» vennegjeng som møtes og baksnakker alt og alle, utestenger og er skikkelig mobbete mot andre. De holder sammen og later som de er så snille mot hverandre, men sannheten er at de er helt forferdelige mot folk. De snakker stygt om andre pga utseendet, jobb og alt du kan tenke deg. De har alltid vært flink til å håne meg, trakassere meg og mobbe meg på en skjult måte fordi jeg er annerIedes og skiller meg ut. I voksen alder fikk jeg «sukse» i jobb da jeg startet et firma og jeg tjener millioner i dag. De kom «krypende tilbake» for først da var jeg bra nok for de og spesielt etter at jeg kjøpte meg nytt hus, da dette er noe de har hengt seg opp i men for min del ble det for seint og det ble feil. De smisker og vil gjerne bli venn med meg igjen, noe for meg blir litt feil, ig jeg føler det er litt for sent. Jeg har barn nå og lever et godt liv, og jeg ønsker på ingen måte å ha noe med de å gjøre lengre fordi de trykket meg veldig langt ned, istedenfor å være en venn. Når jeg mistet moren min hørte jeg ikke et pip i fra de, og da forsto jeg fort at dette var illusjonen av et vennskap, Jeg prøvde lenge å være bra nok, invitere de, invitere meg selv men jeg aldri ble helt inkludert. Jeg har oppriktig brydd meg om de tidligere, samt tatt kontakt med de før fordi jeg ville være med de. Jeg har invitert de og inkludert de i livet mitt, men de var aldri mine venner bortsett fra minner om et vennskap en gang i barndommen. De sendte meg alltid snapp om alle gangene de var samlet uten at jeg var invitert. Alle var samlet i bursdagene til hverandre men invitasjon til meg uteble. De påminnet meg alltid om utenforskapet! Nå har jeg etter mye om og men sluttet å følge de på sosiale medier, og jeg har sluttet å gi de oppmerksomhet for lenge siden. De gangene de plutselig tar sporadisk kontakt på sosiale medier har jeg ignorert de fordi jeg vet at de snakker dritt om meg i det jeg snur meg og de er så falske. De tar aldri kontakt annet enn om de trenger hjelp, eller med baktanker om noe. Har også tenkt å gifte meg om 2 år, og har bestemt meg for å ikke invitere noen av de. Hun ene fra vennegjengen har blitt gravid, og jeg har ikke gratulert henne fordi jeg ser ikke på henne som noe venn lengre. Er dette stygt av meg? Er ikke meningen å være ufin, men har ingenting med vedkommende å gjøre. Føles ut som jeg er 10 kg lettere etter dette valget! Anonymkode: 71eb3...63c 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Del Skrevet 6. august 2024 Når moren min ble syk levde de på dramaet rundt moren min, og de elsket å «trykke meg ned» og det å synes synd på meg ble en greie. De spurte aldri om hvordan det gikk, men de elsket å få vite å de elsket å høre alle detaljer for å så spre det videre. I senere tid har de snakket om dette til alt og alle. Etter dette tok jeg affære. Er så glad jeg er kvitt disse og aldri skal jeg ha noe med de å gjøre igjen. Anonymkode: 71eb3...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 6. august 2024 #3 Del Skrevet 6. august 2024 Bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Del Skrevet 6. august 2024 ❤️ ikke tenk mer på de Anonymkode: 79938...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️ ikke tenk mer på de Anonymkode: 79938...aac Takk❤️ Føler meg litt slem som ikke gratulerer hun ene da hun er gravid, men jeg føler rett og slett ikke for det. Vi har ingen kontakt og jeg er litt ferdig med å like alt jeg kommer over på sosiale medier når det kommer til de. Vet at hun vil henge seg opp i hvorfor jeg ikke har gratulert henne, men jeg føler ikke hun fortjener noe oppmerksomhet fra meg. Anonymkode: 71eb3...63c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Del Skrevet 6. august 2024 Jeg vil si gratulerer til deg - for det du gjorde nå var tydelig på høy tid! Du trenger dem ikke i livet ditt, du har ikke noe ansvar for å inkludere folk som ikke behandler deg bra! Bare pass på at du ikke lar opplevelsene med disse hindre deg fra å bygge deg opp et nytt og sterkt nettverk av vennskap og bekjente, for da lar du dem indirekte styre din fremtid. Det er fullt mulig å få gode og nære venner også som voksen, selv om det kan være litt lenger mellom hver gang man møter aktuelle personer. Leit at du mistet din mor! ❤️ Anonymkode: cf0de...cb0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vil si gratulerer til deg - for det du gjorde nå var tydelig på høy tid! Du trenger dem ikke i livet ditt, du har ikke noe ansvar for å inkludere folk som ikke behandler deg bra! Bare pass på at du ikke lar opplevelsene med disse hindre deg fra å bygge deg opp et nytt og sterkt nettverk av vennskap og bekjente, for da lar du dem indirekte styre din fremtid. Det er fullt mulig å få gode og nære venner også som voksen, selv om det kan være litt lenger mellom hver gang man møter aktuelle personer. Leit at du mistet din mor! ❤️ Anonymkode: cf0de...cb0 Takk for svar🙂 Ja, jeg føler at dette var på høy tid. Jeg har vel levd i håpet litt for lenge og tøyd strikken for å se om det kanskje ble et vennskap der jeg også ble inkludert og tatt med, men det ble liksom aldri slik med meg. Ofte lagde jeg unnskyldninger for de for jeg ville ikke innse at de faktisk utestengte meg, fordi det gjorde så vondt. Nå er jeg 110% sikker på at jeg ikke skal ha mer med de å gjøre. Og jeg kommer ikke til å gratulere hun ene med graviditeten, selv om det føles litt slemt.. Anonymkode: 71eb3...63c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Del Skrevet 6. august 2024 Du trenger ikke å ofre den gravide en tanke en gang, de er bare tidligere bekjente som du ikke har noe med å gjøre. Kudos til deg som har kommet dit du har kommet i dag, vær stolt av det! Og gratulerer med kommende bryllup💞 Trist at du mistet moren din, og det er bra du har andre I livet som bryr seg gjensidig om deg. Så ta vare på familie og ekte venner, også parkerer du den vennegjengen langt bak i hodet og glemmer dem. Anonymkode: 40ba7...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger ikke å ofre den gravide en tanke en gang, de er bare tidligere bekjente som du ikke har noe med å gjøre. Kudos til deg som har kommet dit du har kommet i dag, vær stolt av det! Og gratulerer med kommende bryllup💞 Trist at du mistet moren din, og det er bra du har andre I livet som bryr seg gjensidig om deg. Så ta vare på familie og ekte venner, også parkerer du den vennegjengen langt bak i hodet og glemmer dem. Anonymkode: 40ba7...ccf Takk for svar. Det føles litt trist å ikke ha de i livet også, for store deler av oppveksten var med de. De holder sammen og møtes ofte, men når stadig vekk blir påminnet at jeg ikke er en del av gjengen så er det bedre å melde seg helt ut. Det som er det værste er måten de har «trykt de inn i hode» på meg at jeg ikke er en del av de. De har vært ekstreme på å legge ut alt det sosiale de gjør sammen uten at jeg har blitt invitert eller spurt, og i tillegg har de sendt meg snapper av det så det virker som om prøver å gni det inn å straffe meg på en eller annen merkelig måte. Noen ideer om hvorfor de har gjort dette tror du? Anonymkode: 71eb3...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #10 Del Skrevet 7. august 2024 Sukse? Anonymkode: 6d1c8...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #11 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for svar. Det føles litt trist å ikke ha de i livet også, for store deler av oppveksten var med de. De holder sammen og møtes ofte, men når stadig vekk blir påminnet at jeg ikke er en del av gjengen så er det bedre å melde seg helt ut. Det som er det værste er måten de har «trykt de inn i hode» på meg at jeg ikke er en del av de. De har vært ekstreme på å legge ut alt det sosiale de gjør sammen uten at jeg har blitt invitert eller spurt, og i tillegg har de sendt meg snapper av det så det virker som om prøver å gni det inn å straffe meg på en eller annen merkelig måte. Noen ideer om hvorfor de har gjort dette tror du? Anonymkode: 71eb3...63c Det trenger ikke være noen spesiell grunn. Noen velger bare å finne et offer, og så blir andre med på det fordi de er glade for at det ikke er de selv det går utover. Og så blir det vel kanskje en vane å utestenge personen, selv om det nok aldri er ubevisst. Men grunnen i dag kan være mangesidig. Kanskje noen få av dem egentlig angrer, men ikke tør bryte ut av gjengen (feighet igjen). Men siden du har gjort det bra og hatt og har suksess, så tipper jeg at din suksess er sterkt medvirkende til at de nå holder på som de gjør. Noe blir feil i slike personers verdensbilde når den de har forsøkt å trykke ned plutselig gjør det bedre enn dem selv, og da vil de gjerne fortsette som før, og gjerne holde en viss kontakt i håp om å få noe å "ta" personen på, men likevel ikke inkludere fordi personens suksess får dem til å bli usikre på seg selv. Og så er det jo noen som bare aldri blir modne eller gode personer heller, selv ikke som voksen. Jeg tror du gjør lurest i å bare parkere problemet der det hører hjemme - hos dem. Og siden dette er deres problem, så trenger ikke du å forstå hvorfor de handler som de gjør, og du trenger ikke lenger forholde deg til dem eller deres problemer mer. Heldigvis Anonymkode: cf0de...cb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 7. august 2024 #12 Del Skrevet 7. august 2024 Det er så bra å kutte ut mennesker som ikke er gode for deg. Å sette grenser for seg selv er viktig! Det virker som at du satte en tydelig og god grense her, og det skal du være stolt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #13 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sukse? Anonymkode: 6d1c8...c7d Rettelse: Suksess. Åpnet et firma som gjør det godt økonomisk og firmaet er eid av meg. Ts Anonymkode: 71eb3...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #14 Del Skrevet 7. august 2024 atropos skrev (52 minutter siden): Det er så bra å kutte ut mennesker som ikke er gode for deg. Å sette grenser for seg selv er viktig! Det virker som at du satte en tydelig og god grense her, og det skal du være stolt av. Takk. Føler på litt dårlig sambittihet og jeg aner ikke hvorfor. Er vel mer det at de er vant til å ha meg der på en eller annen måte. Anonymkode: 71eb3...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #15 Del Skrevet 7. august 2024 OK. Hvorfor må du annonsere det her? Gjør du det for deg selv, eller for anonyme karmapoeng? Anonymkode: c2b6a...5f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #16 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK. Hvorfor må du annonsere det her? Gjør du det for deg selv, eller for anonyme karmapoeng? Anonymkode: c2b6a...5f0 Hvorfor skriver du anonymt? Fordi dette er et forum og det er nettopp slike problemstillinger man kan diskutere. Er ikke bare bare å slette halve nettverket på dagen. Dette er en gjeng jeg har vokst opp med og som kjenner meg veldig godt. Ts Anonymkode: 71eb3...63c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #17 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skriver du anonymt? Fordi dette er et forum og det er nettopp slike problemstillinger man kan diskutere. Er ikke bare bare å slette halve nettverket på dagen. Dette er en gjeng jeg har vokst opp med og som kjenner meg veldig godt. Ts Anonymkode: 71eb3...63c Gjør du det for deg selv eller karmapoeng? Anonymkode: c2b6a...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 7. august 2024 #18 Del Skrevet 7. august 2024 (endret) Synes det er riktig å ikke gratulere gammel venninne med graviditet. Bare å ignorere! Endret 7. august 2024 av SnartMammaLykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #19 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gjør du det for deg selv eller karmapoeng? Anonymkode: c2b6a...5f0 Bare slutt, Karen! Anonymkode: c4e57...d3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #20 Del Skrevet 7. august 2024 Bra! Gjorde det samme for noen år siden. Deilig følelse. Har aldri angret på det. ❤️ Anonymkode: 34ab3...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå