AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #41 Skrevet 7. august 2024 Du skal også trå veldig forsiktig når/om du går ut av dette forholdet. Han er åpenbart ikke ærlig mot deg, og det er langt fra sikkert at han er ærlig om du spør direkte, heller. Jeg kjenner til flere damer som har vært i forhold til muslimske menn (gjennom jobben), og det har vært et sabla styr når de har prøvd å gå ut av forholdene. Da har han som har vært så snill og grei og behandlet dem så flott, blitt en helt annen. En som forfølger dem, og som mener at han eier dem. Og ikke bare har det dreid seg om kjæresten/samboeren, men også om menn i hans familie, og kamerater. Det er ikke lenger enn siden mai at ei av dem fikk store problemer da hun viste seg offentlig med ny kjæreste. Dette ble observert av ekskjærestens kamerater, som forfulgte henne og laget bråk. Det er null gehør for at nå er dere i Norge, her har vi andre regler, det er et enormt sinne og nærmest fanatisme. Tror du gjør klokt i å trekke deg stille og rolig ut av dette. Vær alene en stund etterpå, slik at ting får roet seg mest mulig. Anonymkode: 84641...e26 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #42 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det så rart, sex før ekteskap er vel ikke lov? Du sa ingenting om hvor mye han praktiserer Islam, men tenker det ligger bak. Du bør sette deg inn i hva du faktisk går til, det forventes at du konverterer f.eks. Løp. Anonymkode: 414d4...731 Har vært gift med en muslim og det foventes ikke at man må konverntere. Anonymkode: 3c664...c30 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #43 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barna er mannens eiendom. Har hørt om familier der både søsken og foreldre rapporterer til eksmannen hva tidligere kone gjør og sier. Å besøke barnet er ikke så viktig, men å ringe eksen både natt og dag, det gjøres. Du må konvertere ved evt giftemål og mannen endrer seg radikalt. Du er norsk, barna hans får ikke være med norske ungdommer. Tenk deg om en gang til. Anonymkode: cf552...4b2 Du snakker om å være fordomsfull. Jeg har vært gift med en muslim. Det var aldri noe snakk om konvertering. Det at barna ikke få være med andre ungdommer er feil og de trenger ikke være norske heller. Ja i mannens hjemland er barna hans ansvar. Men det er jo deres kultur som er sånn. De godtar det jo greit der. Her i norge må de rette seg etter norske lover og regler. Anonymkode: 3c664...c30 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #44 Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du snakker om å være fordomsfull. Jeg har vært gift med en muslim. Det var aldri noe snakk om konvertering. Det at barna ikke få være med andre ungdommer er feil og de trenger ikke være norske heller. Ja i mannens hjemland er barna hans ansvar. Men det er jo deres kultur som er sånn. De godtar det jo greit der. Her i norge må de rette seg etter norske lover og regler. Anonymkode: 3c664...c30 Du kan jo ikke mene at fordi han du var gift med ikke var sånn, så er alle her i Norge slik som ham? For det stemmer slett ikke. Jeg har ikke den erfaringen, og det er en kjent problemstilling både i Norge og i utlandet at mange muslimer har ekstremt store motforestillinger mot å tilpasse seg forholdene i det landet de er kommet til, også de som er født og oppvokst der. Anonymkode: 84641...e26 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #45 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du snakker om å være fordomsfull. Jeg har vært gift med en muslim. Det var aldri noe snakk om konvertering. Det at barna ikke få være med andre ungdommer er feil og de trenger ikke være norske heller. Ja i mannens hjemland er barna hans ansvar. Men det er jo deres kultur som er sånn. De godtar det jo greit der. Her i norge må de rette seg etter norske lover og regler. Anonymkode: 3c664...c30 All erfaring med muslimer i Norden viser at de IKKE retter seg etter andres regler. Jfr gjengkrig og annen voldskriminalitet. Anonymkode: 42826...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #46 Skrevet 8. august 2024 Sånn han oppdrar barna viser deg hhvirdan ekteskapet vil bli. 100 % muslimsk Anonymkode: 3c0fb...04d 1
Doolittle Skrevet 8. august 2024 #47 Skrevet 8. august 2024 Ikke hør på alle de fordomsfulle folka her. Om du føler det en kjemi og han behandler deg bra er det ingen hindring om han er kristen, muslim, buddhist eller hindu. Folk er folk, og muslimer er ikke skumlere enn andre folk selv om det alltid vil finnes trangsynte rasister som vil prøve å innbille deg det. En han en bra fyr så gå for det! 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #48 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du kan jo ikke mene at fordi han du var gift med ikke var sånn, så er alle her i Norge slik som ham? Dette gjelder vel deg og? For selv om noen muslimer er lite integrert, så betyr ikke det at alle er sånn. Anonymkode: 9726c...432 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #49 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): All erfaring med muslimer i Norden viser at de IKKE retter seg etter andres regler. Jfr gjengkrig og annen voldskriminalitet. Anonymkode: 42826...3f7 Din erfaring da? Jeg renger med at den er bred siden du uttaler deg så bastant? For min erfaring er helt motsatt. Anonymkode: 9726c...432 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #50 Skrevet 10. august 2024 On 8/7/2024 at 2:43 PM, AnonymBruker said: Han har nå sagt at f.eks. Iran og Afghanistan er totalt ødelagt av muslimsk vanstyre, og var kjempeflotte land FØR disse regimene overtok, så jeg antar at han ikke synes måten de gjør det på der nede er optimal. Dette er forresten noe jeg hører fra de fleste muslimer jeg snakker med her oppe. Men så har man likevel sin kultur og måten man er oppdratt på som setter sine spor. Det er mange gode kristne verdier og mange gode muslimske verdier også, man trenger ikke tro at Muhammed kappet månen i to eller at Jesus gikk på vannet selv om man følger noen av dem. Så jeg ville kanskje vært litt forsiktig med å garantere meg ting. Anonymkode: 57c2a...add Mitt kjennskap til muslimer (gjennom jobb som språklærer) tilsier at slike utsagn i mange tilfeller er en tilpasning til hva de vet er godtatt i Norge, og hva som er lurt for dem å si for å få best mulig innpass. Det vet mye om hvilke holdninger vi har til islam og deres kultur, og er flinke til å justere hva de sier og hvordan de oppfører seg (overfor norske kvinner som er profesjonsutøvere blant annet) slik at vi skal oppfatte dem på en måte som er gunstig for dem. Slik informasjon sprer seg raskt innad i gruppene, allerede før de kommer til Norge. (Det samme med økonomiske rettigheter i Norge blant annet. Har flere ganger hørt lærere si at nyankomne flyktninger ofte kjenner bedre til ytelser fra NAV enn dem.) Det finnes unntak ("utbrytere"), gjennom disse blant annet ble vi oppmerksomme på hva som foregikk. Vi kunne også lettere se hvordan for eksempel indre justis artet seg. Anonymkode: 710cb...ec9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå