Gå til innhold

Dater en muslim

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en muslimsk mann i rundt 5 mnd. Han har vært i Norge i over 20 år og er godt kjent med norsk kultur. Han er supersnill med meg, hjelper meg med både det ene og andre osv. Det eneste jeg stusser på er at han er ikke veldig giret på sex. Vi kysser, holder hender og er ganske fysiske med hverandre, men å ligge sammen, det er han ikke spesielt giret på. Har til og med følt at han prøver å unngå at vi kommer i situasjoner der det kan bli aktuelt.

Da vi begynte å date spurte jeg han om det var aktuelt for han å ha norsk kjæreste og om han hadde tenkt på kulturforskjellene. Han sa ja og at det ikke var noe problem. Og han har aldri kritisert meg for noe som helst. Jeg vet at han er opptatt av kulturen sin osv. Jeg har spurt han om det er kultur/religion som ligger bak mangelen på sex, men det er det i følge han IKKE.

Jeg vet ikke helt om jeg tror på han. Har lest at dating og sex før ekteskap ikke er ok i følge islam. Men jeg aner ærlig talt ikke hva som kan ligge bak dette. Glad for å ikke bli brukt for sex altså, men det kunne jo vært greit med LITT.

Jeg vet at han er tiltrukket av meg, for DET er ikke noe problem å merke når vi kysser osv, og han sier at jeg gjør han gal.

Er det noen muslimer eller noen som har datet muslimer som har noen formening om hva dette kan skyldes, og som kan hjelpe meg litt?

Anonymkode: 57c2a...add

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Just. Don't.

Anonymkode: b1a18...f4d

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Just. Don't.

Anonymkode: b1a18...f4d

Hva tror du kommer til å skje?

AnonymBruker
Skrevet

Vær litt obs på fordomsfulle svar her inne mot muslimer. Dårlige mennesker finnes i alle religioner. Er plenty av dårlige mennesker som er ateister også, bare slik at det er sagt. 

Tror jeg ville ha krevd et svar her. Det er helt vanlig at du har lyst på sex og at han holder tilbake virker uvanlig. Kan det være at han er usikker på seg selv eller vil han vente til ekteskapet? Eller kan det være noe så sykt som at han har en annen kjæreste? Kan også være at han har prestasjonsangst. Det kan være så mangt, jeg ville kanskje fortsatt å spørre. Jeg hadde begynt å lure. 

Har selv ikke datet muslimer men om han sier at det ikke er religiøse årsaker så ville jeg faktisk trodd på det. Hvorfor skulle han lyve om det? 

Anonymkode: 6ad3e...027

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vær litt obs på fordomsfulle svar her inne mot muslimer. Dårlige mennesker finnes i alle religioner. Er plenty av dårlige mennesker som er ateister også, bare slik at det er sagt. 

Tror jeg ville ha krevd et svar her. Det er helt vanlig at du har lyst på sex og at han holder tilbake virker uvanlig. Kan det være at han er usikker på seg selv eller vil han vente til ekteskapet? Eller kan det være noe så sykt som at han har en annen kjæreste? Kan også være at han har prestasjonsangst. Det kan være så mangt, jeg ville kanskje fortsatt å spørre. Jeg hadde begynt å lure. 

Har selv ikke datet muslimer men om han sier at det ikke er religiøse årsaker så ville jeg faktisk trodd på det. Hvorfor skulle han lyve om det? 

Problemet er at han har sagt at han ikke er ukomfortabel (prestasjonsangst), han har ingen andre i livet sitt og det skyldes ikke kultur. Men en av disse tingene må det jo være. Forholdet vårt er åpenlyst, jeg har hilst på flere venner av han og masse kolleger, vi har vært rundt omkring og han holder meg i hånden etc. Så han vil jo åpenbart ikke oppgi grunnen.

Så jeg tenkte at han kanskje ikke vil innrømme at det skyldes kultur fordi han vil date en norsk dame, men at han likevel ikke klarer å slippe helt opp...eller noe sånt. Aner ikke. Han er nøye med at barna hans følger hans kultur, selv om de bor i Norge. Så det er kanskje vanskelig for han å ikke gjøre det selv, vet ikke... blir bare spekulasjoner, når han ikke vil kommunisere, og det er nok det største problemet her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Problemet er at han har sagt at han ikke er ukomfortabel (prestasjonsangst), han har ingen andre i livet sitt og det skyldes ikke kultur. Men en av disse tingene må det jo være. Forholdet vårt er åpenlyst, jeg har hilst på flere venner av han og masse kolleger, vi har vært rundt omkring og han holder meg i hånden etc. Så han vil jo åpenbart ikke oppgi grunnen.

Så jeg tenkte at han kanskje ikke vil innrømme at det skyldes kultur fordi han vil date en norsk dame, men at han likevel ikke klarer å slippe helt opp...eller noe sånt. Aner ikke. Han er nøye med at barna hans følger hans kultur, selv om de bor i Norge. Så det er kanskje vanskelig for han å ikke gjøre det selv, vet ikke... blir bare spekulasjoner, når han ikke vil kommunisere, og det er nok det største problemet her. 

Ok, da kan det virke som om han ikke er helt ærlig angående sine religiøse verdier her. Tror nesten du må kommunisere ditt behov og se hvordan han svarer på det. Er jo begrenset hvor lenge du orker å spekulere før relasjonen ikke fungerer lenger, ikke sant. 

Skrevet

Mulig at han bare er skrudd sammen sånn? At han ikke har så stor behov for å ha sex hver gang dere er sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
miSs. skrev (6 minutter siden):

Mulig at han bare er skrudd sammen sånn? At han ikke har så stor behov for å ha sex hver gang dere er sammen. 

Det er mulig, men det er ganske usannsynlig så skjønner godt at trådstarter lurer. Spesielt når han ikke gir henne et svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er mulig, men det er ganske usannsynlig så skjønner godt at trådstarter lurer. Spesielt når han ikke gir henne et svar. 

Jeg hadde jo begynt å lure selv da om jeg hadde vært i samme situasjon, men om han ikke har et svar + unngår sex hele tiden så hadde jeg bare droppet han.

AnonymBruker
Skrevet

Han er nøye med at barna følger hans kultur?

Anonymkode: 42826...3f7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De er alltid snille i begynnelsen. 

Anonymkode: 3c0fb...04d

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid de litt for naive norske jentene...

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er alltid de litt for naive norske jentene...

På hvilken måte mener du jeg er naiv? Forstår du noe jeg ikke har forstått? Isåfall håper jeg du kan si det og løse mysteriet. -ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På hvilken måte mener du jeg er naiv? Forstår du noe jeg ikke har forstått? Isåfall håper jeg du kan si det og løse mysteriet. -ts

Jeg gjentar "han er nøye med at barna følger hans kultur, selv om de bor i Norge"?? Hvilke barn, og hvordan følge hans kultur?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du er ung. Det er ikke jeg. Jeg har et hav av erfaring med at mennesker lyver om de utroligsteog mest overraskende ting. Viktige ting, uviktige ting, bagateller og livsavgjørende ting. Faktum: Mennesker lyver. Hva årsakene måtte være, må foglarna vite. Men vi lyver, som art. Mye.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjentar "han er nøye med at barna følger hans kultur, selv om de bor i Norge"?? Hvilke barn, og hvordan følge hans kultur?

Hans egne barn fra da han var gift med ekskona si. Han er skilt, og ja, jeg vet at han er skilt. Måten han krever at barna følger hans kultur på handler om hvordan de forholder seg til det motsatte kjønn etc. Han er ganske streng og de får ikke lov til like mye som norske ungdommer, for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hans egne barn fra da han var gift med ekskona si. Han er skilt, og ja, jeg vet at han er skilt. Måten han krever at barna følger hans kultur på handler om hvordan de forholder seg til det motsatte kjønn etc. Han er ganske streng og de får ikke lov til like mye som norske ungdommer, for å si det sånn. 

Der har du vel svaret på ditt eget spm

Anonymkode: 64588...87c

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Giftermål og så sex tenker jeg. 

Anonymkode: 83585...231

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så rart, sex før ekteskap er vel ikke lov? Du sa ingenting om hvor mye han praktiserer Islam, men tenker det ligger bak.

Du bør sette deg inn i hva du faktisk går til, det forventes at du konverterer f.eks.

Løp.

Anonymkode: 414d4...731

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si takk for deg og gå. Alt annet er uhyre naivt.

Anonymkode: 4c47c...b91

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...