Gå til innhold

Røykvarsler/brannvarslingsanlegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet til ny bolig der tidligere eiere hadde boligalarm med brannvarsling fra Sector Alarm. Vi har valgt å si denne avtalen opp og skal derfor kjøpe seriekoblede røykvarslere. Noen som har tips om gode seriekoblede røykvarslere? 

Anonymkode: c2a8d...02d

Skrevet

Vi har kjøpt Elko sine. Fornøyd med dem, ikke vært noe trøbbel og fikk testet dem en gang også 😄 

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (8 timer siden):

Vi har kjøpt Elko sine. Fornøyd med dem, ikke vært noe trøbbel og fikk testet dem en gang også 😄 

De hadde en stiv pris 😳😳😮‍💨

Anonymkode: aebb1...435

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Nest. Med varsling til telefon, og kameraer, slik at vi kan se hva som foregår. 

En av de store fordelene med alarmselskap er jo nettopp dette, at de kan koble seg på og se hva som skjer, og varsle sentral direkte. 

Anonymkode: 34c46...0ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De hadde en stiv pris 😳😳😮‍💨

De fleste smart-røykvarslerne er ganske dyre. Dersom man ikke vil ha smart-røykvarsler og går for vanlig seriekoblede, kan man sjekke ut butikken til forsikringsselskapet sitt. Vi kjøpte via Gjensidige sist, fra merket Houseguard. Når vi fikk seriekoblede røykvarslere fikk vi også litt rimeligere forsikring.

Skrevet

Google Nest er bra. Mange vil nok også si svindyre, men de har noen overraskende kjekke funksjoner. Jeg er veldig glad i at de er utstyrt med bevegelsessensor og et lite lys som aktiveres når det er mørkt, så om man er ute og tusler etter at alt lyset i huset er slokket gir det akkurat nok lys til at man kan se hvor man tråkker. 

Skrevet

Jeg har kjøpt Netatmo Smart, ganske dyre men litt betryggende at jeg får varsel på telefonen også.

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 timer siden):

De fleste smart-røykvarslerne er ganske dyre. Dersom man ikke vil ha smart-røykvarsler og går for vanlig seriekoblede, kan man sjekke ut butikken til forsikringsselskapet sitt. Vi kjøpte via Gjensidige sist, fra merket Houseguard. Når vi fikk seriekoblede røykvarslere fikk vi også litt rimeligere forsikring.

Ikke så dyre som disse og de andre som brukere under nevner. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Google Nest er bra. Mange vil nok også si svindyre, men de har noen overraskende kjekke funksjoner. Jeg er veldig glad i at de er utstyrt med bevegelsessensor og et lite lys som aktiveres når det er mørkt, så om man er ute og tusler etter at alt lyset i huset er slokket gir det akkurat nok lys til at man kan se hvor man tråkker. 

Er det de her? En koster over 1000,- 😳 Hva hvis man må ha 4 stk? Svindyrt ja.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, hver av dem koster 1/16 valp. Eller en tank med drivstoff. 

Litt vanskelig å sammenligne med andre ting, men jeg følte at sikkerhet i huset er viktig, og jeg var drit lei av å høre "bipp" ettellerannet sted i huset når batteriene nærmet seg tomme. Mye bedre å få et varsel på telefonen. 

De har også karbonmonoksid-sensor i seg, noe som øker sikkerheten betraktelig. De er tilogmed såpass snille at de sier ifra hvor det er registrert røyk, og det er en dame som snakker norsk om at man må komme seg ut. 

Og det fantastiske nattlyset da. Kan ikke skryte nok av det. 

Men de er dyrere enn en to-pk til 349

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har flyttet til ny bolig der tidligere eiere hadde boligalarm med brannvarsling fra Sector Alarm. Vi har valgt å si denne avtalen opp og skal derfor kjøpe seriekoblede røykvarslere. Noen som har tips om gode seriekoblede røykvarslere? 

Anonymkode: c2a8d...02d

Kjøp fra en seriøs forhandler, ikke type nettkjøp, Elkjøp ol.

Anonymkode: 2e71b...7ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er brannsikring. Liv og helse. Og alle eiendeler du har. Av alle ting jeg aldri vil vurdere basert på pris, om hva som tilbys er bedre enn alternativene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke så dyre som disse og de andre som brukere under nevner. 

Vi hadde billigere i forrige hus, og de gikk i tide og utide med masse bråk og piping. Men de fra Houseguard var ganske rimelige etter min mening.

Jeg er livredd for brann, så etter min mening var det verdt å legge litt i røykvarslere.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er brannsikring. Liv og helse. Og alle eiendeler du har. Av alle ting jeg aldri vil vurdere basert på pris, om hva som tilbys er bedre enn alternativene. 

Okay, slapp av😮‍💨 Beklager men jeg synes det er mye penger fortsatt og de til vanlig pris duger masse. Hva med de folk hadde før? Nå skal alt være vis tlf og app? Nei, ikke hos meg.

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (15 timer siden):

Tja, hver av dem koster 1/16 valp. Eller en tank med drivstoff. 

Litt vanskelig å sammenligne med andre ting, men jeg følte at sikkerhet i huset er viktig, og jeg var drit lei av å høre "bipp" ettellerannet sted i huset når batteriene nærmet seg tomme. Mye bedre å få et varsel på telefonen. 

De har også karbonmonoksid-sensor i seg, noe som øker sikkerheten betraktelig. De er tilogmed såpass snille at de sier ifra hvor det er registrert røyk, og det er en dame som snakker norsk om at man må komme seg ut. 

Og det fantastiske nattlyset da. Kan ikke skryte nok av det. 

Men de er dyrere enn en to-pk til 349

Nei, billigere å fylle en full tank enn denne her. 
Du får kose deg med de du og det fantastiske nattlyset ;) 

Beklager Ts, skal ikke blande meg mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okay, slapp av😮‍💨 Beklager men jeg synes det er mye penger fortsatt og de til vanlig pris duger masse. Hva med de folk hadde før? Nå skal alt være vis tlf og app? Nei, ikke hos meg.

Men føles det ikke betryggende at telefonen din lager en høy lyd om du er ute i hagen, og det begynner å brenne på vaskerommet? 

Jeg har også dyr. Så å kunne ta en titt på hva som skjer i egen stue når alarmen går av er en stor trygghet. 

Om målet kun er å redde seg selv når man er hjemme funker rimelig seriekoblet helt ok. Men hvis det også er et mål å få brannvesenet på plass så snart som mulig er det å ha kobling til app gull. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...