Gå til innhold

Axkid Minikid 4 til liten bil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer denne stolen, men ingen butikker i nærheten har den fysisk så jeg får ikke prøvd den i bilen min. Jeg kjører en Renault Zoe, så den er ganske liten. Er det noen som har denne stolen og vet om den passer greit i liten bil? :)

Anonymkode: cee24...61c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vurderer denne stolen, men ingen butikker i nærheten har den fysisk så jeg får ikke prøvd den i bilen min. Jeg kjører en Renault Zoe, så den er ganske liten. Er det noen som har denne stolen og vet om den passer greit i liten bil? :)

Anonymkode: cee24...61c

Snakk med bilens forhandler/selger der du bor. Bilforhandler har ofte gode peiling på sikring av barn/ekstrautstyr til bilene de selger. 

Anonymkode: 520b1...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Skal det sitte flere i bilen?

Anonymkode: c9c1e...994

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snakk med bilens forhandler/selger der du bor. Bilforhandler har ofte gode peiling på sikring av barn/ekstrautstyr til bilene de selger. 

Akkurat det kan vel diskuteres....ikke en gang på butikker som selger bilstoler kan man regne med å få riktig informasjon.

Anonymkode: 989a5...d0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Akkurat det kan vel diskuteres....ikke en gang på butikker som selger bilstoler kan man regne med å få riktig informasjon.

Anonymkode: 989a5...d0f

Da har du vært på noen dårlige butikker. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det teknisk sett er plass og hvor i bilen du kan ha setet kan du sjekke her: https://axkid.com/vehicle-list/ (men den sier ikke noe om hvor god plass en evnt passasjer foran vil få, som ikke nødvendigvis er så mye)

Anonymkode: 70e51...d06

AnonymBruker
Skrevet

Hadde axkid 1 i en VW Polo for noen år siden. Det gikk veldig greit. Barnet satt der til 3,5 år ca. Så byttet vi bil.

Anonymkode: 749d4...6c9

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Har de vel ikke... 😆

Kunnskapen om sikring av barn i bil er generelt svært lav i Norge, og den er vel høyest blant de som har barn i riktig alder og som prioriterer dette. Selgere vet svært lite. 

Anonymkode: 9a918...9b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får nok plass, men neppe noen i setet foran.

Anonymkode: be9c4...53a

Skrevet

Spør på Bilstolgruppa på Facebook. Der får du hjelp til det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...