AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Jeg har vært sammen med en fyr i snart et år nå. Dette er første fyren jeg ikke fikk sommerfugler i magen av, men alt føltes riktig og klaffet fra dag 1. Jeg tenkte pga disse sommerfuglene som manglet at jeg for en gangs skyld klarte å tenke og se klart! Jeg kunne prate med han om alt, han var snill, oppmerksom og prioriterte meg. Jeg har vært en del uheldig i tidligere i forhold mtp utroskap og psykisk mishandling. Så dette trengte jeg virkelig. Men i det siste.. Han røyker masse hasj og drikker mye. Blir også en komplett idiot til tider når han får i seg for mye. Jeg har 1 barn.. og tenker mye på om hvis han ikke slutter med disse tingene at jeg må forlate han for barnets beste. Barnet har allerede begynt å kalde han for pappa og jeg angrer så sjukt på at de fikk et så tett bånn før jeg så hvor ille det var med avhengigheten hans. Føler avhengigheten hans ble værre etter at vi tok steget videre med å involvere lille(4år). At han på en måte klarte å holde det mer skjult eller om jeg var blind pga sterke følelser el hva det nå måtte være. Han sier han en dag vil slutte med hvertfall hasjen, men at han ikke er klar for det enda. Men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal vente og se. Han røyker ikke forran barnet, så det er sagt. Han har bare blitt så ekstremt vanskelig å snakke med. Går kun an når han har tatt seg en joint og er rolig. Så er redd når/om han klarer å slutte at det aldri vil funke å kommunisere med han eller om irritasjonen hans under seriøse samtaler når han er clean bare er en ettervirkning av den driten. Sorry, rotete innlegg, bare jeg som har null peiling på stoffbruk av noe slag. Anonymkode: 6abca...a03 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Som mamma må du beskytte barnet ditt, og hele tiden ta valg som er best for ditt barn. Så hva tenker du selv her? Anonymkode: 22043...11f 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 Kommer du til å tenke det samme når hasj blir avkriminalisert? Anonymkode: 21798...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Det at han blir en idiot i fylla er det værste her tenker Jeg. Og I hvor stor grad påvirker det barnet? Er han full med barnet tilstedet Eller er barnet skjermet fra alt av dette? Anonymkode: 31155...23b 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer du til å tenke det samme når hasj blir avkriminalisert? Anonymkode: 21798...c4f for et teit svar side det nepe skjer med det første og det er mye annet i TS sitt innlegg som er uheldig for et barn å vokse opp med. Anonymkode: 43c70...911 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Løp jente løp! Helt uaktuelt når man har barn. Hadde vurdert å stå i det og håpe han bedrer seg hvis han var barnefaren. Men så lenge han ikke er det kom dere vekk. Du og barnet ditt fortjener bedre 💖 Anonymkode: c8db7...f8e 2
luxifine Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han sier han en dag vil slutte med hvertfall hasjen, men at han ikke er klar for det enda. Han har allerede valgt for deg. Sier det igjen selv om jeg har sagt det i andre tråd før: "når folk viser deg hvem de er: tro på dem". Han forteller deg rus er høyere prioritert enn deg+barn. Han sier dere ikke er viktig nok til å gjøre endringer i livet sitt, og hvorfor skulle han? Han har frem til nå fått i pose og sekk. Her må du gro deg en ryggrad og sette deg selv og barnet ditt først. Barnet vil bare knytte seg mer etterhvert som tiden går, siden vil barnet også få med seg mer av hva som foregår.. 3 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 En narkoman som drikker? Høres ut som drømmetypen ja. Anonymkode: a0f5b...f5a 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kommer du til å tenke det samme når hasj blir avkriminalisert? Anonymkode: 21798...c4f Det tenker jeg faktisk ikke er det største røde flagget. Rus, om det er lovlig eller ikke, er avhengighetsskapende både på en psykisk og fysisk plan. Det største problemet her i akkurat dette forholdet slik jeg ser det er ikke at det er kriminelt men at han sier at han setter rusen som viktigere enn alt annet, også forholdet og familien. Jeg hadde sagt nøyaktig det samme om det var alkohol som var kilden til rusen. Å ta seg ei øl eller et glass vin til maten er noe annet enn å være fungerende (eller ikke fungerende) alkoholiker. Det samme tenker jeg går for "planten" når det blir lovlig. Når rusen er Gud er alt annet bare bakgrunnsstøy.. Anonymkode: f8b76...e78 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 Hasj er et ulovlig rusmiddel og han er derfor en kriminell. Man bør ikke involvere seg med kriminelle folk, for det kan fort bli trøbbel med politi og barnevern. I tillegg blir han ubehagelig når han er ruset, og det er ugreit. Det er selvsagt en liten mulighet for at han kan klare å slutte med hasj og få kontroll på alkoholbruken og da kan han være en flott fyr. Dessverre tror jeg sjansene er liten for det, så basert på det du forteller, tror jeg ikke dere to bør forsøke å bygge en fremtid sammen. Anonymkode: 46c79...ada 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Han har bare blitt så ekstremt vanskelig å snakke med. Går kun an når han har tatt seg en joint og er rolig. Anonymkode: 6abca...a03 Altså. Nå går du. Tenk på fireåringen som allerede kaller han pappa (forøvrig alt for tidlig). Det blir ikke bedre for barnet om du fortsetter med han der. Anonymkode: e9e65...998 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 Ts her. Dere alle har selvfølgelig helt rett og jeg har vell allerede en fot utenfor. Dette kommer nok til å høres ufattelig tåpelig ut, men pga barnet er det ekstra vanskelig å gå. Som sagt UTROLIG tåpelig og de fleste vil vell si uansvarlig av meg. Men han er sinnsykt flink med barnet, tatt det til seg som sin egen og inkluderer oss med på alt og tatt oss med til familien hans flere ganger osv. Han drikker sec aldri full forran barnet, så er bare når vi er ute at jeg får gjennomgå. Aldri voldelig, men blir ofte ekstremt sint og det blir umulig å komme igjennom til han. Vet hva jeg må gjøre, bare skulle virkelig ønske jeg ikke hadde inkludert barnet før det var for sent. Takk for alle svar!! Anonymkode: 6abca...a03 4
Fireflies Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kommer du til å tenke det samme når hasj blir avkriminalisert? Anonymkode: 21798...c4f Man kan fortsatt misbruke når man ting er lovlig. 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har vært sammen med en fyr i snart et år nå. Dette er første fyren jeg ikke fikk sommerfugler i magen av, men alt føltes riktig og klaffet fra dag 1. Jeg tenkte pga disse sommerfuglene som manglet at jeg for en gangs skyld klarte å tenke og se klart! Jeg kunne prate med han om alt, han var snill, oppmerksom og prioriterte meg. Han røyker masse hasj og drikker mye. Blir også en komplett idiot til tider når han får i seg for mye. Jeg har 1 barn.. Føler avhengigheten hans ble værre etter at vi tok steget videre med å involvere lille(4år). At han på en måte klarte å holde det mer skjult eller om jeg var blind pga sterke følelser el hva det nå måtte være. Han sier han en dag vil slutte med hvertfall hasjen, men at han ikke er klar for det enda. Han har bare blitt så ekstremt vanskelig å snakke med. Går kun an når han har tatt seg en joint og er rolig. Sorry, rotete innlegg, bare jeg som har null peiling på stoffbruk av noe slag. Anonymkode: 6abca...a03 Jeg kuttet bort en del av teksten din fra hovedinnlegget, ts. Les dette en gang til. Du ble sammen med en mann som førte deg bak lyset. En rusmisbruker som lurte deg, som skjulte sitt rusmisbruk og som lot som han var "perfekt" for deg for å hekte deg. Dette skuespillet brukte han også mot ditt lille barn, fordi det blir enda noe han kan bruke mot deg for å kontrollere deg og manipulere deg. Og når han hadde fått hektet deg, og følte seg trygg på at han hadde kontroll på deg - da begynte han å vise sine sanne sider. Nå, fordi han tror han har kontroll på deg, så viser han deg veldig, veldig tydelig at han IKKE er snill, IKKE er omtenksom, IKKE prioriterer deg - eller barnet ditt! Det at han viste deg hvem han egentlig er først etter at du hadde latt ham og barnet bli kjent, det er ikke bare et rødt flagg, det er en enorm flaggborg av røde faner. For det viser at han bruker ditt barn bevisst mot deg, for at du skal bli hos ham, selv når han behandler deg dårlig, fordi han (enn så lenge) behandler barnet ditt noenlunde bra. Han viser deg overtydelig at han ikke prioriterer annet enn seg selv og sin egen rusavhengighet! Og at han "en dag" skal slutte med hasjen, det er bare tull. Han er også alkoholavhengig, så det vil uansett ikke bedre ting nok om han bare slutter med hasjen. Han kommer til å love deg gull og grønne skoger om at han skal slutte å ruse seg - men han sier det klart og tydelig allerede - han vil ikke gjøre det, han har ingen planer om når. Og så lenge han faktisk ikke ønsker å slutte å ruse seg, så vil han heller aldri komme seg ut av denne rusavhengigheten til flere rusmidler. Du vet utmerket godt hva du må gjøre her, ts - du må avslutte dette forhold så fort som mulig! Å fortsette i dette forholdet er uansvarlig! Men siden han virker å være ustabil, og han har manipulert deg så mye som han har gjort er det veldig viktig at du snakker med andre om ham og hans rusmisbruk før du slår opp med ham. Snakk med Krisesenter, fastlegen din, politiet, stødige venner eller familie du stoler på! Dette er viktig for din og ditt barns sikkerhet! Ikke utsett dette, du må handle nå, for jo lenger du og barnet er i dette forholdet, jo verre vil bruddet være, og jo mer ustabil risikerer du at han da blir. Ta dette på alvor! Anonymkode: ae244...37d 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ts her. Dere alle har selvfølgelig helt rett og jeg har vell allerede en fot utenfor. Dette kommer nok til å høres ufattelig tåpelig ut, men pga barnet er det ekstra vanskelig å gå. Som sagt UTROLIG tåpelig og de fleste vil vell si uansvarlig av meg. Men han er sinnsykt flink med barnet, tatt det til seg som sin egen og inkluderer oss med på alt og tatt oss med til familien hans flere ganger osv. Han drikker sec aldri full forran barnet, så er bare når vi er ute at jeg får gjennomgå. Aldri voldelig, men blir ofte ekstremt sint og det blir umulig å komme igjennom til han. Vet hva jeg må gjøre, bare skulle virkelig ønske jeg ikke hadde inkludert barnet før det var for sent. Takk for alle svar!! Anonymkode: 6abca...a03 Det går bra. Jeg har liknende opplevelse som deg. Du gjør best i å gå, dette blir aldri bra. Barnet ditt kommer til å spørre noen ganger hvor kjæresten din har blitt av, men det går over. Du og barnet fortjener en mann som ikke drikker og blir ekkel med deg i fylla.. Anonymkode: 2755b...908
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 Typen du har skaffa deg er ikke voksen eller ansvarlig nok til å bli kalt pappa. Fjern barnet fra han. Anonymkode: edcd9...929 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 Hvis han er den du trodde han var, så vil også han skjønne at barn ikke bør vokse opp i et miljø hvor voksne omsorgspersoner blir «komplett idiot» eller ikke kan snakkes med. Det faktum at han ikke er interessert i å gjøre noe med dette, på tross av at barnet nå er involvert sier alt. Enig med de som sier at han lurte deg.. Anonymkode: bcbdc...703 5
katties Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer du til å tenke det samme når hasj blir avkriminalisert? Anonymkode: 21798...c4f Det er ikke ulovlig å være alkoholiker, spillegal, å ikke pusse tennene, å ikke følge med på hva som skjer i verden. Det betyr ikke at man skal synes de tingene er helt greit. Hasj gjør mange folk sløve, late, øker forekomsten av visse psykiske tilstander, m.m. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Dere alle har selvfølgelig helt rett og jeg har vell allerede en fot utenfor. Dette kommer nok til å høres ufattelig tåpelig ut, men pga barnet er det ekstra vanskelig å gå. Som sagt UTROLIG tåpelig og de fleste vil vell si uansvarlig av meg. Men han er sinnsykt flink med barnet, tatt det til seg som sin egen og inkluderer oss med på alt og tatt oss med til familien hans flere ganger osv. Han drikker sec aldri full forran barnet, så er bare når vi er ute at jeg får gjennomgå. Aldri voldelig, men blir ofte ekstremt sint og det blir umulig å komme igjennom til han. Vet hva jeg må gjøre, bare skulle virkelig ønske jeg ikke hadde inkludert barnet før det var for sent. Takk for alle svar!! Anonymkode: 6abca...a03 Aldri voldelig, men ofte ekstremt sint? Psykisk vold. Snart fysisk? Ekstremt sint og rusmidler er en jævlig dårlig kombinasjon.. Anonymkode: 3e7d8...509 2
Anbefalte innlegg