Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg vente med før jeg frir til dama?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å fri til henne ennå, men lurte på hvor lenge man bør vente før man frir? Det finnes kanskje ikke noen fasit, men hva er dine tanker om dette?

vi har bare vært sammen i 4 mnd. og alt er egentlig veldig bra for begge parter.

Anonymkode: dd7e0...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To år kanskje?

Anonymkode: 4c906...573

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 år kanskje? 

Anonymkode: 7143e...32c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bodd med personen i ett års tid først. For å være sikker på at vi passet sammen på alle måter. 

Anonymkode: 259c0...f00

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Hvis dere er veldig unge, så ville jeg ventet. 2-3 år tenker jeg er helt vanlig.

Hilsen ei som venter på 6 året 😅

Anonymkode: 9cda2...a7f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen år tenker jeg også

Anonymkode: 41284...6ec

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

50 år.. hvorfor menn gifter seg i dagens samfunn er et mysterie for meg.

Anonymkode: 63f03...934

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjærlighet? Romantikk, Tradisjoner, samle familie og venner for å feire. Hører det også skal være visse skatte fordeler. 

Anonymkode: 259c0...f00

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Du frir når du føler for det. Da blir du forlovet og kan ta det derifra. Så kan dere vurdere hvor lang forlovelsestiden skal være. Det er enkelt å heve forlovelsen om dere finner det riktig. Samtidig er det litt halvformelt å være forlovet også. I hvertfall på Norsk måte der begge har ringer.

Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du kjenner at du ikke ønsker å fri etter 2 år, er det nok ikke riktig forhold for deg og du kommer mest sannsynlig ikke til å bli klar for å fri etter dette heller

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Men du skjønner hvorfor kvinner gjør det …?

Anonymkode: 39263...14e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble fridd til etter 6 mnd. Gift i 19 år nå.

Anonymkode: bb6f0...249

AnonymBruker
Skrevet

Når du kjenner det er rett.. hva må værr på plass for deg før du frir? Viktigste er at det kommer fra hjertet, om det skjer i morgen eller om 5 år ☺️

Anonymkode: a1f21...5cf

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mymlen skrev (21 minutter siden):

Hvis du kjenner at du ikke ønsker å fri etter 2 år, er det nok ikke riktig forhold for deg og du kommer mest sannsynlig ikke til å bli klar for å fri etter dette 

Så vi kvinner som ikke blir fridd til etter 2 år bør tenke at mannen bare ikke elsker oss nok?

AnonymBruker
Skrevet

Etter et år. Så kan dere jo gifte dere året deretter 😀

Anonymkode: 12e19...4a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så vi kvinner som ikke blir fridd til etter 2 år bør tenke at mannen bare ikke elsker oss nok?

Du er fri til å tenke og føle det du vil. Om begge parter har ønske og intensjon om å gifte seg, men ikke er forlovet etter 2 år med forhold, så er det noe som holder en av dem/begge igjen. Kanskje bevisst, kanskje ubevisst. Unntakene kan selvfølgelig være mange, som ung alder (under 20), langdistanseforhold, barn i bildet fra tidligere forhold eller lignende. Det du bør vurdere å tenke hvorfor han ikke har fridd etter to år, ev. ta en samtale om det. Om man ikke har snakket om et generelt ønske om giftemål så skjønner jeg at mannen ikke frir av seg selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til alle dere som venter på et frieri

Jeg var gift i 16 år. Nå har jeg vært forlovet i 5 år med ny mann, men er fortsatt ikke fridd til.  

Man må ikke vente på det frieriet. Man kan snakke om saken og bestemme seg for å forlove seg/gifte seg også

Anonymkode: fdd38...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Til alle dere som venter på et frieri

Jeg var gift i 16 år. Nå har jeg vært forlovet i 5 år med ny mann, men er fortsatt ikke fridd til.  

Man må ikke vente på det frieriet. Man kan snakke om saken og bestemme seg for å forlove seg/gifte seg også

Anonymkode: fdd38...89c

Hvordan går det an å være forlovet men ikke fridd til? Blir man ikke forlovet nettopp fordi noen har fridd?

Anonymkode: 9df74...310

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi var veldig ung når vi møttes. Men det ble snakk om ekteskap med en gang. Han fridde på året vi møttes. Og vi gifta oss etter 6 mnd nesten. Vi er fortsatt gift. 21 år siden vi gifta oss. 

Anonymkode: 9df74...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...