AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #41 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om det er lov å ta betalt for en parkeringsplass? Ja, det er det, og den som parkerer må regne med at det ikke er gratis. Selv om man jobber på et sted i nærheten har det selvfølgelig ikke noe å si. Skulle alle arbeidsplasser i Norge være nødt til å tilby sine ansatte gratis parkering, så de stakkars arbeiderne som kjører bil får stå gratis, mens alle som kjører buss og offentlig transport bare må fortsette å betale for sin fremkomstmetode... Anonymkode: 73352...b65 Er du klar over hva det koster å ha bil? Vi har to biler. Kun verditapet på dem har vært henholdsvis 115 kr og 70 kr pr mil. Vi kunne nesten tatt taxi frem og tilbake til jobb i stedet. Anonymkode: 04100...cd9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #42 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du klar over hva det koster å ha bil? Vi har to biler. Kun verditapet på dem har vært henholdsvis 115 kr og 70 kr pr mil. Vi kunne nesten tatt taxi frem og tilbake til jobb i stedet. Anonymkode: 04100...cd9 Ja, jeg er klar over det, men det betyr ikke at alle bileiere dermed skal få gratis parkering foran jobben fordi det er så synd på dem som har kjøpt seg så dyrt fremkomstmiddel. Anonymkode: 73352...b65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 7. august 2024 #43 Del Skrevet 7. august 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Har du noen gang vært i Nord-Norge f. eks? Kan ta Nordlandssykehuset Lofoten som et eksempel. 1 sykehus dekker 5 kommuner. Sykehuset ligger på Gravdal ca midt i Lofoten. Det tar en time og kjøre dit fra Å og en time fra Svolvær andre veien. En times kjøring gjelder utenom turistsesong, da kan man legge på 30 min til. Tror du virkelig det går buss i alle kriker og kroker til enhver tid? Mange steder har kun et busstilbud som følger skoleruta, ergo kan de ikke jobbe på sykehuset hvis de er avhengig av buss. Heldigvis gratis parkering på sykehuset for alle i det minste. Anonymkode: 6fcf7...3ff Jeg har bodd i Nord-Norge selv, ellers takk. Nærmeste sykehus var 2 timer unna. For å si det på en annen måte: Hvis sykehuset er stort og sentralt nok til at det er mangel på parkeringsplasser, så finnes det mest sannsynlig et kollektivtilbud. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #44 Del Skrevet 7. august 2024 Vi klagde til arbeidsgiver, vi fant også mindre og mindre plasser. Fler og fler kom for sent til jobb pga mangler på plasser for kommunen mente flere skulle gå/sykle/kollektiv. Som turnusarbeider går ikke det, man slutter 01 og siste buss gikk 23 Etter mye frem og tilbake kjøpte arbeidsgiver plass til oss som vi parkerer gratis på. Anonymkode: 68bd8...c23 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #45 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er klar over det, men det betyr ikke at alle bileiere dermed skal få gratis parkering foran jobben fordi det er så synd på dem som har kjøpt seg så dyrt fremkomstmiddel. Anonymkode: 73352...b65 Det er jo ikke det saken handler om. Det finnes jo grenser for hva man bør finne seg i av parkeringskostnader. Det er forskjell på 20kr og 100 kr. For mange er bilen en absolutt nødvendighet for å få hverdagen til å gå opp. Jobber selv på Rikshospitalet og vurderer jobbskifte da parkeringskostnadene plutselig økte med 40% over natten. Argumentet var at andre arbeidsplasser hadde høyere parkeringsavgifter enn OUS. Parkeringsplasser skal ikke være en inntektskilde for arbeidsplassen. Det bør gå ca i null. For meg finnes det heldigvis langt flere attraktive jobber med billigere parkeringsmuligheter som ikke flår sine ansatte på den måten. Anonymkode: 04100...cd9 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #46 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, jeg er klar over det, men det betyr ikke at alle bileiere dermed skal få gratis parkering foran jobben fordi det er så synd på dem som har kjøpt seg så dyrt fremkomstmiddel. Anonymkode: 73352...b65 NØDVENDIG fremkomstmiddel. Enkelte miljøaktivister er jo hjernevasket. Norge er et langstrakt land med mange bygder, og drittvær mesteparten av året. Svært mange MÅ ha bil. Anonymkode: de374...855 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #47 Del Skrevet 7. august 2024 Portia Catonis skrev (21 minutter siden): Jeg har bodd i Nord-Norge selv, ellers takk. Nærmeste sykehus var 2 timer unna. For å si det på en annen måte: Hvis sykehuset er stort og sentralt nok til at det er mangel på parkeringsplasser, så finnes det mest sannsynlig et kollektivtilbud. At det FINNES et kollektivtilbud i kommunen, betyr det ikke at disse bussene går dit arbeidstakere bor. Jeg bor 2 mil unna jobb. Jeg har ikke nok timer i døgnet til å sykle til og fra. På vinteren er det direkte farlig å sykle store deler av veien, da det verken er veiskulder eller gå- og sykkelsti. Anonymkode: de374...855 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #48 Del Skrevet 7. august 2024 LivetErEnLek skrev (56 minutter siden): Det er selvfølgelig lov, men det betyr ikke at det er greit. 2000 kr for å parkere på jobb i mnd er en stiv pris. Det er mange som tilsvarende summer på å reise kollektivt til jobb. Fra Bærum til Oslo koster det ca 1600 i måneden, og med en gang man bor litt lenger unna (feks Drammen og videre utover) blir det enda dyrere. Så syns egentlig ikke det er så ille pris i måneden for å kunne kjøre helt frem og slippe tog som ikke går, forsinkelser ol. Anonymkode: 0ebb9...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #49 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Merkelig, aldri opplevd et ikke sentral sykehus Anonymkode: 79d5a...bce Ikke jeg heller,det må være håpløst for pasienter uten bil. Anonymkode: 49c36...719 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #50 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja selvfølgelig er det lov. Du kan jo ikke forvente at du skal kunne kjøre til jobb. Ta buss da som mange andre gjør. Anonymkode: 37fdb...8a8 Du jobber bare dagtid? Jeg jobber også nattskift og det går ikke buss. Anonymkode: 5dbe5...246 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #51 Del Skrevet 7. august 2024 Portia Catonis skrev (28 minutter siden): Jeg har bodd i Nord-Norge selv, ellers takk. Nærmeste sykehus var 2 timer unna. For å si det på en annen måte: Hvis sykehuset er stort og sentralt nok til at det er mangel på parkeringsplasser, så finnes det mest sannsynlig et kollektivtilbud. Nei, som sagt så er ikke alltid det tilfellet - det er ikke nok at det bare finnes et kollektivtilbud, det må også være brukbart for de ansatte. For meg finnes det for eksempel et kollektivtilbud. Jeg kan ta toget. Men jeg må gå ned i 60% stilling hvis jeg skal gjøre det pga lengre reisetid og tidspunkt som ikke passer for henting/levering av barn. Anonymkode: 1b1a5...9cb 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #52 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke ts, sykehuset jeg snakker om er faktisk veldig stort på vestlandet, men alle her bor ikke der sykehuset er, folk som bor så lite som 30 minutter unna har feks ikke buss i det hele tatt i skoleferier. Mange som jobber på sykehuset er avhengig av bil og ansattparkering er gratis. Anonymkode: e3cb6...88e Man kan ikke forvente gratis ansattparkering. Jeg brukte 10% av årslønna mi når jeg var lærling på flyplass. Offentlig kommunikasjon gikk ikke så tidlig eller sent, og da blir det bare slik. Anonymkode: cde3a...4ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #53 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du jobber bare dagtid? Jeg jobber også nattskift og det går ikke buss. Anonymkode: 5dbe5...246 Jeg har stor forståelse at en bør ha bil når en jobber på sykehuset. Her i byen hvor det går kollektivtrafikk, buss, så må en ha bil hvis en starter på tidligvakt klokka 7 på en søndag. Da aller første buss på søndag går 14.15. Anonymkode: 49c36...719 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #54 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er jo ikke det saken handler om. Det finnes jo grenser for hva man bør finne seg i av parkeringskostnader. Det er forskjell på 20kr og 100 kr. For mange er bilen en absolutt nødvendighet for å få hverdagen til å gå opp. Jobber selv på Rikshospitalet og vurderer jobbskifte da parkeringskostnadene plutselig økte med 40% over natten. Argumentet var at andre arbeidsplasser hadde høyere parkeringsavgifter enn OUS. Parkeringsplasser skal ikke være en inntektskilde for arbeidsplassen. Det bør gå ca i null. For meg finnes det heldigvis langt flere attraktive jobber med billigere parkeringsmuligheter som ikke flår sine ansatte på den måten. Anonymkode: 04100...cd9 Har hørt at flere vil slutte i OUS. Samme gjelder nå vestreviken om de får dette gjennom. Er snakk om at vi må søke om i det heletatt få lov til å parkerer på jobb. Og vi jobber 3 delt turnus med helg. Kunne løst det med parkeringshus, men billigere å ta oss ansatte! Anonymkode: edc2e...924 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 7. august 2024 #55 Del Skrevet 7. august 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: At det FINNES et kollektivtilbud i kommunen, betyr det ikke at disse bussene går dit arbeidstakere bor. Jeg bor 2 mil unna jobb. Jeg har ikke nok timer i døgnet til å sykle til og fra. På vinteren er det direkte farlig å sykle store deler av veien, da det verken er veiskulder eller gå- og sykkelsti. Anonymkode: de374...855 At folk bosetter seg langt fra arbeidsplassen er jo ikke arbeidsgivers problem. 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, som sagt så er ikke alltid det tilfellet - det er ikke nok at det bare finnes et kollektivtilbud, det må også være brukbart for de ansatte. For meg finnes det for eksempel et kollektivtilbud. Jeg kan ta toget. Men jeg må gå ned i 60% stilling hvis jeg skal gjøre det pga lengre reisetid og tidspunkt som ikke passer for henting/levering av barn. Anonymkode: 1b1a5...9cb Det er ikke arbeidsgivers problem at du har valgt å få barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #56 Del Skrevet 7. august 2024 Portia Catonis skrev (2 minutter siden): At folk bosetter seg langt fra arbeidsplassen er jo ikke arbeidsgivers problem. Det er ikke arbeidsgivers problem at du har valgt å få barn. Du gir deg ikke du 😄 så nå er det folks skyld for at de bor utenfor kollektivtilbudet eller har barn, er du klar over hvor stor del av befolkningen som gjør dette? Du mangler totalt innsikt i hvordan det fungerer bsre 15 min unna mange sentrum og steder i norge, trodde du alle har råd til hus i sykkel/gå/kolleltiv trafikk avstand til arbeidsplassen sin? Anonymkode: e3cb6...88e 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #57 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg betalte 50 kr per time da jeg jobbet på sykehus. Svindyrt! Bodde lagt unna og jobbet få vakter i mnd mens jeg studerte. 5 mil per vei. Fant meg løsninger med å bli kjørt og sove over på et kott ved sen-tidlig vakt og fikk parkere til gamle bekjente innimellom. Anonymkode: 34ffd...ba8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 7. august 2024 #58 Del Skrevet 7. august 2024 Just now, AnonymBruker said: Du gir deg ikke du 😄 så nå er det folks skyld for at de bor utenfor kollektivtilbudet eller har barn, er du klar over hvor stor del av befolkningen som gjør dette? Du mangler totalt innsikt i hvordan det fungerer bsre 15 min unna mange sentrum og steder i norge, trodde du alle har råd til hus i sykkel/gå/kolleltiv trafikk avstand til arbeidsplassen sin? Anonymkode: e3cb6...88e Herregud, ro deg ned... Det er ingen menneskerett å ha gratis parkering på jobben. Ferdig snakka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #59 Del Skrevet 7. august 2024 Portia Catonis skrev (6 minutter siden): At folk bosetter seg langt fra arbeidsplassen er jo ikke arbeidsgivers problem. Det er ikke arbeidsgivers problem at du har valgt å få barn. Du som arbeidsgiver forstår ikke at dere kjører dere selv på ræva. Det blir som i det diktet - en soldat kan gjerne leve uten kongen, men en konge klarer seg ikke uten hæren sin. Arbeidsgiver klarer seg ikke uten arbeidstakere. Akkurat nå er det arbeidstakers marked. Det er flere ledige stillinger enn arbeidsledige, og i helse så er det full krise. Det må du vite som arbeidsgiver i helsevesenet. Dere får ikke tak i folk. Da er det svært dårlig taktikk å si at ingenting er deres problem, og utvise null forståelse. Da går disse sykepleierne til andre jobber. Kanskje går de noe ned i lønn, men de slipper ufølsomme arbeidsgivere, råkjør, masse overtid og dritt. Anonymkode: de374...855 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 7. august 2024 #60 Del Skrevet 7. august 2024 Ta en samtale med din leder og prøv å forhandle parkeringsugtiftene inn i din lønn. Argumenter med at du vurderer å bytte arbeidsplass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå