Gå til innhold

Jeg betaler over 100 kroner per dag for å parkere på jobb på sykehuset. Er det lov?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det tar nesten en halv timelønn. Kan de bare bestemme seg for å heve prisene på den måten? Fortsetter det sånn kommer folk til å ringe seg inn syke fra jobb for å spare penger 

Anonymkode: 005b6...a86

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig er det lov. Du kan jo ikke forvente at du skal kunne kjøre til jobb. Ta buss da som mange andre gjør.

Anonymkode: 37fdb...8a8

• Liker 27
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset er så øde at det ikke går ann å komme seg dit på en annen måte enn å kjøre antar jeg?

Anonymkode: aa814...ffc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sykehuset er så øde at det ikke går ann å komme seg dit på en annen måte enn å kjøre antar jeg?

Anonymkode: aa814...ffc

Her jeg bor kan ingen som jobber på sykehuset ta buss, siste buss hjem går med skoleruta. 

Anonymkode: e3cb6...88e

• Liker 11
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her jeg bor kan ingen som jobber på sykehuset ta buss, siste buss hjem går med skoleruta. 

Merkelig, aldri opplevd et ikke sentral sykehus 

Anonymkode: 79d5a...bce

• Liker 4
Skrevet

Hadde byttet til en annen Sykehus hvis jeg var deg

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det koster å ha parkeringsplass også. Det skal vedlikeholde det å. Så selvfølgelig så kan dem ta betalt. Men det er ikke sikkert at det er sykehuset som har bestemt dette. Kan være kommunen. Og så lite sentralt sykehus at det ikke er noen buss etter skoleruta er veldig spesielt må jeg si. Sykehjem kan jeg forstå. Men et sykehus. Jaja. Norge i et nøtteskall dette. 

Anonymkode: 6a792...ea0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det lov. 

Anonymkode: dd847...2fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det koster å ha parkeringsplass også. Det skal vedlikeholde det å. Så selvfølgelig så kan dem ta betalt. Men det er ikke sikkert at det er sykehuset som har bestemt dette. Kan være kommunen. Og så lite sentralt sykehus at det ikke er noen buss etter skoleruta er veldig spesielt må jeg si. Sykehjem kan jeg forstå. Men et sykehus. Jaja. Norge i et nøtteskall dette. 

Jeg er ikke ts, sykehuset jeg snakker om er faktisk veldig stort på vestlandet, men alle her bor ikke der sykehuset er, folk som bor så lite som 30 minutter unna har feks ikke buss i det hele tatt i skoleferier. Mange som jobber på sykehuset er avhengig av bil og ansattparkering er gratis. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tull. 

Her jeg bor er det gratis å parkere selv på flyplassen. Det er også gratis på sykehuset,  legesenteret osv. 

Ved sykehuset og legesenter osv står kommunen for utgifter til vedlikehold da det er kommunal vei. 

Avinor står for vedlikehold etter kommunal vei på flyplassen.  

Anonymkode: df663...5be

• Liker 8
Skrevet

Det er ingen menneskerett å parkere gratis på arbeidsplassen, nei...

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har kun dagsparkering og ikke månedsparkering? Der jeg jobber er det både månedsparkering og turnusparkering, og sistnevnte er betydelig billigere fordi det er mindre press på parkeringsplassene på kveld og helg, og så er det jo mange som ikke kan ta bussen hjem kl 23. Månedsparkeringen koster 500 kr her. 

Anonymkode: 29598...58e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke parkere litt unna og legge inn en liten tur til og fra jobben? Da får du nok mindre utgifter til parkering.

Anonymkode: 32f3e...140

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det tar nesten en halv timelønn. Kan de bare bestemme seg for å heve prisene på den måten? Fortsetter det sånn kommer folk til å ringe seg inn syke fra jobb for å spare penger 

Anonymkode: 005b6...a86

Skjekk om de har klippekort på sykehuset, det hadde de på sykehuset jeg gikk til før.

Anonymkode: a74c9...ac4

AnonymBruker
Skrevet

Tragisk. Selvfølgelig burde det vært gratis parkering for helsepersonell som er avhengig av bil for å komme seg på jobb.

Anonymkode: 7e789...3b3

• Liker 25
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Får ta deg en tur til vestlandet. 

Eller alle andre deler av landet som ikke er Oslo, Trondheim og kanskje et par sykehus til utenfor det sentrale Østlandet.

Anonymkode: 1b1a5...9cb

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eller alle andre deler av landet som ikke er Oslo, Trondheim og kanskje et par sykehus til utenfor det sentrale Østlandet.

Anonymkode: 1b1a5...9cb

Svært få om noen sykehus som ligger så usentral at det er umulig å ta buss/offentlig transport og i tillegg har parkering som må betales... 

Selv her i Nord går det helt fint å ta buss til sykehuset. 

Anonymkode: ad26c...243

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Svært få om noen sykehus som ligger så usentral at det er umulig å ta buss/offentlig transport og i tillegg har parkering som må betales... 

Selv her i Nord går det helt fint å ta buss til sykehuset. 

Anonymkode: ad26c...243

Jeg kan i teorien ta buss til sykehuset her,  men det blir jo mye dyrere enn 100 kr dagen

Anonymkode: fa94f...a3c

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...