Gå til innhold

Katten min er borte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår har vært borte i fem dager nå og jeg er helt fortvilet. Det skjærer i hjertet når jeg tenker på hvor redd hun må være og kanskje lider. Vi har prøvd alt, lagt ut etterlysning på alle aktuelle grupper, hengt opp lapper i området, gått rundt og lett etter henne timesvis hver dag, snakket med alle vi møter og lett i hagen til folk. Pus har bare vært ute tre/fire ganger tidligere i hagen sammen med meg. Hun hadde gps på seg, som jeg sjekket jevnlig, men hadde et opphold på ca 45 min og da jeg sjekket igjen var pus ikke å se og gps signalene borte. Fikk allikevel informasjon om at batterinivået sank (forsvant etter ett døgn, ikke som lovet av forhandler😠) så det må ha vært en slags kontakt med gps'en selv om vi ikke fikk signalene. Har noen erfaring med at gps'en ikke virker og eventuelt vet noe om hvorfor ikke?

Jeg føler vi har prøvd alt uten resultater, og føler at det eneste håpet om å finne henne er å bruke søkshund. Har vært i kontakt med seekdog, men de har det fryktelig travelt og vet ikke når de har mulighet til å hjelpe oss.

Er det noen som kjenner til andre som har sporingshunder som kan søke opp katt? Er helt desperat etter hjelp!!!

Pus er hunnkatt, to år, innekatt og er chippet.

Anonymkode: da9a8...240

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette snakk om en rasekatt (av etterspurt rase)? I så fall er tyveri ikke utenkelig, og dere bør kanskje lete på andre måter enn "bare" søk ute?

Anonymkode: 81a9e...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke rasekatt, men utrolig søt, ser nesten ut som en kattunge, men er nok ikke aktuelt å ta henne for videresalg. Forhåpentligvis har noen tatt henne inn og gitt henne mat og steller pent med henne, men tanken på at hun lider er helt uutholdelig. Har lagt ut etterlysning på alle aktuelle medier jeg kan komme på i tillegg til leting😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også veldig redd for at gps'en har satt seg fast et sted og ikke løsner, noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilmis skrev (3 minutter siden):

Er også veldig redd for at gps'en har satt seg fast et sted og ikke løsner, noen som har erfaring med det?

Ja det er dessverre en fare med halsbånd som ikke løser seg ut av seg selv. Katter kan sette seg fast på den måten. 

Anonymkode: cd3b8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så utrolig dårlig samvittighet, burde sjekket ut dette selv og ikke bare hørt på lovprisningen i butikken og tractive sin hjemmeside!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er stort sett at katter ikke går så langt. Hvor gammel er denne katten? Og hvordan oppførte den seg de gangene du var i hagen med den? Var den uforskende, hadde noen "favorittsteder" å være, eller virket den usikker og holdt seg veldig nære deg? 

Anonymkode: 098d6...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er to år, hun er litt sky overfor fremmede, men ellers en trygg og glad pus. Hun er en nysgjerrig og utforskende type, med kanskje litt for stor selvtillit, men kom tilbake til meg med jevne mellomrom. Hun var blant annet veldig interessert i å finne ut av hvordan hun skulle komme seg under terrassen, så det er en av grunnene til at jeg er redd for at gps"en kan ha hengt seg fast og at hun ikke kommer seg ut derfra. Og det er så rart at gps signalene ble  borte samtidig med at hun forsvant. Samboeren min sier at gps signalene ville blitt registrert dersom hun var under terassen og ute i det hele tatt, og at grunnen til at signalene forsvant må bety at hun er inne et sted. Men jeg er usikker. Tanken på at den lille pusen min kanskje er kvelt fordi jeg tvang på henne dette gps halsbåndet er nesten ikke til å holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville forsøkt å ta kontakt med produsenten av gps`en for å høre i hvilke tilfeller den slår seg av? Om det går på at hun må ha befunnet seg utenfor en viss radius, eller om det betyr at katten er innendørs som samboeren din sier. Så får du mer å gå ut ifra. Huff, føler med deg. Å ikke vite hvor de er er veldig veldig vondt. Forsøk gjerne å lete når det er mørkt. Da er det lettere for både deg og pus å høre hverandre, og om du bruker lommelykt så kanskje du kan se øynene hennes om hun gjemmer seg under eller inni noe. Har også hørt at det å sette kattekassen, eventuelt strø sanden hennes utover kan være til god hjelp for katten dersom hun trenger hjelp med å finne veien. 

Anonymkode: 098d6...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Npr min katt forsvant gikk jeg tur i hans "territorie" og ropte. Hørte at han svarte (ulte) i området. Fant til slutt ut at han var innestengt i en garasje. Kansje noe sånt fungerer? 

Har du satt ut tissekassa? Hun lukter den og kommer hjem. 

Anonymkode: 490a7...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pus har bare vært ute tre/fire ganger tidligere i hagen sammen med meg. Hun hadde gps på seg, som jeg sjekket jevnlig, men hadde et opphold på ca 45 min og da jeg sjekket igjen var pus ikke å se og gps signalene borte. Fikk allikevel informasjon om at batterinivået sank (forsvant etter ett døgn, ikke som lovet av forhandler😠) så det må ha vært en slags kontakt med gps'en selv om vi ikke fikk signalene. Har noen erfaring med at gps'en ikke virker og eventuelt vet noe om hvorfor ikke?

Jeg føler vi har prøvd alt uten resultater, og føler at det eneste håpet om å finne henne er å bruke søkshund. Har vært i kontakt med seekdog, men de har det fryktelig travelt og vet ikke når de har mulighet til å hjelpe oss.

Er det noen som kjenner til andre som har sporingshunder som kan søke opp katt? Er helt desperat etter hjelp!!!

Pus er hunnkatt, to år, innekatt og er chippet.

Antageligvis finner hun ikke veien hjem og får sikkert mat av noen. Hvor bor dere da? Har dere postet på facebook og på savnet dyr sider og sånn? 

Anonymkode: 490a7...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har postet på flere forskjellige Facebook sider, håper du har rett og at noen har matet henne! Det er stort sett eneboliger og rekkehus her, så det er mange garasjer og boder i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er to år, hun er litt sky overfor fremmede, men ellers en trygg og glad pus. Hun er en nysgjerrig og utforskende type, med kanskje litt for stor selvtillit, men kom tilbake til meg med jevne mellomrom. Hun var blant annet veldig interessert i å finne ut av hvordan hun skulle komme seg under terrassen, så det er en av grunnene til at jeg er redd for at gps"en kan ha hengt seg fast og at hun ikke kommer seg ut derfra. Og det er så rart at gps signalene ble  borte samtidig med at hun forsvant. Samboeren min sier at gps signalene ville blitt registrert dersom hun var under terassen og ute i det hele tatt, og at grunnen til at signalene forsvant må bety at hun er inne et sted. Men jeg er usikker. Tanken på at den lille pusen min kanskje er kvelt fordi jeg tvang på henne dette gps halsbåndet er nesten ikke til å holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får ta utgangspunkt der GPS-en viser hvor pus var sist. Ta med dere lommelykt når det har blitt mørkere ute på kvelden, lys opp i trær og under busker. Rop på pus, og lytt inntil alle uthus o.l. i området.

Anonymkode: 85958...bb8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for det meste eneboliger og rekkehus her, og den dagen hun forsvant var det fint vær, med mamge åpne dører og garasjeporter rundt omkring. Hvor lenge vil en skremt katt gjemme seg for mennesker før hun våger seg ut tro? 

Har satt ut kattedoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virkelig ta kontakt med produsenten og forsøke å få svar på hva som kan ha skjedd med gps'en!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg, Ts. Håper virkelig dere finner henne ❤

Har du hørt med folk i området om de kan sjekke alt av boder/garasjer? En katt smetter veldig fort inn en åpen dør.

Har du vært ute på natten når det er roligere og ropt på henne/lyttet etter henne?

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilmis skrev (Akkurat nå):

Skal virkelig ta kontakt med produsenten og forsøke å få svar på hva som kan ha skjedd med gps'en!!

Gjør det! Har du hørt med butikken og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wilmis skrev (Akkurat nå):

Det er for det meste eneboliger og rekkehus her, og den dagen hun forsvant var det fint vær, med mamge åpne dører og garasjeporter rundt omkring. Hvor lenge vil en skremt katt gjemme seg for mennesker før hun våger seg ut tro? 

Har satt ut kattedoen. 

Det kan ta veldig lang tid, og det er heller ikke sikkert at hun roper så veldig høyt om hun er redd heller. Derfor bør en legge øret inntil veggen så en kan høre om den roper svakt.

Anonymkode: 85958...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr1 sjekk ut området der gps viser siste punkt.

Nr2 gå rundt på dører og spør naboer

Nr3. Lag lapp og heng opp i nabolaget og en melding på en fb side for området.

4. Neste gang du slipper ut katt for føste gang lær den lyden av pellets i boks. Kommer de ikke på  rop kommer de iallefall da

Anonymkode: 5292a...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...