AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Har i over 20 år vert sammen med samboer. Har 3 barn ilag og eier hus. Problemet mitt er att han drikker hver eneste dag. Det kan være kun øl eller brennevin, men hver eneste dag. Og jeg er så drittlei. Barna er forskånet så langt, men de blir eldre og vil etterhvert forstå hvordan det er i hjemmet vårt. Følelsene jeg har for han er ikke tilstede. Og jeg tenker å flytte ut. Men det er så vanskelig å si det, bestemme att nå er grensen nådd. Har dere noen råd om hvordan jeg skal ordlegge meg, eller noen råd generelt? Anonymkode: dcc17...785 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Jeg skal nok ikke gi deg noen tips om hvordan bryte ut for jeg sliter med akkurat det samme. Vanskelig å si det høyt liksom…. Men dette med alkoholen. Du tenker på å skåne barna fra det? Hva skjer når dere skal dele omsorgen og han fortsatt drikker mens han har barna og du bor et annet sted? Tenker du at de kun skal være hos deg? Vet det ikke var dette du spurte om, men måtte nesten bare spørre. Anonymkode: b4076...9d7
miSs. Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 Foreslå at han skal snakke med fastlegen om sin alkoholproblem og ta i mot behandling. Om han ikke er villig til det, så ja.. Da er det på tide å pakke sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Takk for svar. Han er ikke villig til å ta imot Behandling, så det har jeg gitt opp. Når det gjelder barna så vil jeg se fort om han vil klare å ha ansvaret for dem, men ser for meg att jeg blir å ha barna fulltid. Anonymkode: dcc17...785
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #5 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 6.8.2024 den 20.51): Har i over 20 år vert sammen med samboer. Har 3 barn ilag og eier hus. Problemet mitt er att han drikker hver eneste dag. Det kan være kun øl eller brennevin, men hver eneste dag. Og jeg er så drittlei. Barna er forskånet så langt, men de blir eldre og vil etterhvert forstå hvordan det er i hjemmet vårt. Følelsene jeg har for han er ikke tilstede. Og jeg tenker å flytte ut. Men det er så vanskelig å si det, bestemme att nå er grensen nådd. Har dere noen råd om hvordan jeg skal ordlegge meg, eller noen råd generelt? Anonymkode: dcc17...785 Du skriver at han drikker hver dag. Hvor mye drikker han? 1 glass? Det er isåfall innafor. Men drikker han mere å i tillegg er både ufin og kranglete. Er det ho lov å si hva en selv tenker om saken. Kan du ikke bare si at du er bekymret for at han drikker mye?? Hvordan reagerer han da, tror du? Man kan også melde bekymringsmelding til kommunens rusteam anonymt snakk med han først, prøv å løs problemene sammen. Ofte finnes det en forklaring på hvorfor noen drikker for mye👌 Anonymkode: 073a9...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå