AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #1 Skrevet 6. august 2024 Men vi har oppdaget lus på 3 åringen vår 😒😒😒 Vi har vært på ferie tror hun ble smittet der. La merke til i de siste 2-3 dagene at hun klør mye. I dag morges så jeg en lus på kinnet hennes. Da dusjet jeg henne først og brukte lusekam på vått hår. Og tro meg det kom masse lus!!!!! Jeg gredde håret i ca 15 min og jeg fant hvertfall 20 lus. Og mange egg som fortsatt er i håret. Stakkar dattera mi. Jeg kjøpte sånn olje fra apoteket. Skal bruke på henne snart. Er det vanskelig å bli kvitt disse?? Jeg vet at resten av familien skal også behandles. Har gitt beskjed til besteforeldre og alle andre vi har møtt i helgen.. Men hva om bhg? Burde hun møte opp på første dag i morgen eller utsette? Anonymkode: 3163f...2aa
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #2 Skrevet 6. august 2024 Har hun tatt lusekur kan hun møte i barnehagen. Anonymkode: b463b...eab
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #3 Skrevet 6. august 2024 Hva tror du selv?? Ganske innlysende at du utsetter dette. Anonymkode: 91361...ba4 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #4 Skrevet 6. august 2024 Jeg vet ikke om det er noen regler for det, men jeg ville holdt datteren min hjemme til alle lus var borte for å hindre at det kan smittes over på andre som igjen kan smitte datteren din på nytt. Anonymkode: 8309e...f2b 5
Grüner Skrevet 6. august 2024 #5 Skrevet 6. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men vi har oppdaget lus på 3 åringen vår 😒😒😒 Vi har vært på ferie tror hun ble smittet der. La merke til i de siste 2-3 dagene at hun klør mye. I dag morges så jeg en lus på kinnet hennes. Da dusjet jeg henne først og brukte lusekam på vått hår. Og tro meg det kom masse lus!!!!! Jeg gredde håret i ca 15 min og jeg fant hvertfall 20 lus. Og mange egg som fortsatt er i håret. Stakkar dattera mi. Jeg kjøpte sånn olje fra apoteket. Skal bruke på henne snart. Er det vanskelig å bli kvitt disse?? Jeg vet at resten av familien skal også behandles. Har gitt beskjed til besteforeldre og alle andre vi har møtt i helgen.. Men hva om bhg? Burde hun møte opp på første dag i morgen eller utsette? Anonymkode: 3163f...2aa Hvis du har fjernet alle synlige lus og hun har påbegynt lusekur fra apoteket, skal hun i prinsippet kunne komme, men kontakt bhg og hør. Det var jo ganske mye lus hun hadde. Endret 6. august 2024 av Grüner 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #6 Skrevet 6. august 2024 Hun kan komme når hun har tatt lusekur, men selv ville jeg utsatt når det er såpass mye lus og egg. Anonymkode: b8234...b49 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #7 Skrevet 6. august 2024 Gre både barnets hår og ditt eget med hver deres lusekam i et par ukers tid. Jeg synes det var best å stå bøyd over badekaret. Da var det ingen lus på avveie. Anonymkode: 89afa...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #8 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gre både barnets hår og ditt eget med hver deres lusekam i et par ukers tid. Jeg synes det var best å stå bøyd over badekaret. Da var det ingen lus på avveie. Anonymkode: 89afa...5bc BÆÆÆÆP. Prøv igjen. Anonymkode: 74e3d...456
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #9 Skrevet 6. august 2024 Nei. Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Eggene dør ikke, så når de klekkes har du det kjørende i bhg. Da får du det rett tilbake i fleisen om en måneds tid. Anonymkode: d034e...4e6
Mellion Skrevet 6. august 2024 #10 Skrevet 6. august 2024 Holde hjemme til du er helt sikker på at dere er kvitt lusen. Kjedelig å være de foreldrene som smittet hele avdelingen med lus første dagen 😂 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #12 Skrevet 6. august 2024 Så lenge hun har tatt lidelse kan hun selvsagt dra i barnehagen i morgen. Anonymkode: ce7af...577
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #13 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge hun har tatt lidelse kan hun selvsagt dra i barnehagen i morgen. Anonymkode: ce7af...577 Lusekur - ikke lidelse;) Anonymkode: ce7af...577 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #14 Skrevet 6. august 2024 Lusene dør etter en runde med den oljen. Også må dere ta en ny runde om 7 dager tror jeg det er (når eggene som er der nå er klekket - eggene dør ikke av oljen). Selvsagt kan ungen dra i barnehagen i morgen så lenge hun har fått lusekur i dag. Anonymkode: ce7af...577 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #15 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Eggene dør ikke, så når de klekkes har du det kjørende i bhg. Da får du det rett tilbake i fleisen om en måneds tid. Anonymkode: d034e...4e6 Så du holder dine barn hjemme i 14 dager og får fri fra jobb med 0 dagers varsel i to uker? Heldige du. Anonymkode: b463b...eab 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men vi har oppdaget lus på 3 åringen vår 😒😒😒 Vi har vært på ferie tror hun ble smittet der. La merke til i de siste 2-3 dagene at hun klør mye. I dag morges så jeg en lus på kinnet hennes. Da dusjet jeg henne først og brukte lusekam på vått hår. Og tro meg det kom masse lus!!!!! Jeg gredde håret i ca 15 min og jeg fant hvertfall 20 lus. Og mange egg som fortsatt er i håret. Stakkar dattera mi. Jeg kjøpte sånn olje fra apoteket. Skal bruke på henne snart. Er det vanskelig å bli kvitt disse?? Jeg vet at resten av familien skal også behandles. Har gitt beskjed til besteforeldre og alle andre vi har møtt i helgen.. Men hva om bhg? Burde hun møte opp på første dag i morgen eller utsette? Anonymkode: 3163f...2aa Kan du ikkje barbere av henne håret heller? Så veit du at du er kvitt alle lusene (og egga) med det same? Anonymkode: 36520...06b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva tror du selv?? Ganske innlysende at du utsetter dette. Anonymkode: 91361...ba4 Dette!! Anonymkode: 31988...ed1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 Etter lusekur kan hun gå i barnehage. Det dreper jo lusene. Så tar man en ny kur etter at egg som har overlevd er klekket med før at de nye lusene er gamle nok til å legge egg. Det er muligvis en sjanse for smitte med de bittesmå lusene som kommer når egg klekkes, så ville brukt strikk og gitt beskjed til barnehagen om å ikke la jenta di sitte med håret inn til andre de neste ukene. Du vil ikke smitte alle de andre barna med lus, TS. Anonymkode: e7c5a...c76 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan du ikkje barbere av henne håret heller? Så veit du at du er kvitt alle lusene (og egga) med det same? Anonymkode: 36520...06b Jeg er ikke ts. Dersom vi får lus i hus så kommer jeg til å shave av meg håret mitt. Å shave håret til barna er naturligvis uaktuelt. Anonymkode: c3994...246
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #20 Skrevet 6. august 2024 Husk å la lusekuren sitte lenge nok, gå for det lengste som står på pakken, til store lus. Anonymkode: e7c5a...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå