Gå til innhold

Første dag i bhg i morgen, men....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men vi har oppdaget lus på 3 åringen vår 😒😒😒 

Vi har vært på ferie tror hun ble smittet der. La merke til i de siste 2-3 dagene at hun klør mye. I dag morges så jeg en lus på kinnet hennes. Da dusjet jeg henne først og brukte lusekam på vått hår. Og tro meg det kom masse lus!!!!! Jeg gredde håret i ca 15 min og jeg fant  hvertfall 20 lus. Og mange egg som fortsatt er i håret. Stakkar dattera mi. Jeg kjøpte sånn olje fra apoteket. Skal bruke på henne snart. Er det vanskelig å bli kvitt disse?? Jeg vet at resten av familien skal også behandles. Har gitt beskjed til besteforeldre og alle andre vi har møtt i helgen..

Men hva om bhg? Burde hun møte opp på første dag i morgen eller utsette? 

Anonymkode: 3163f...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun tatt lusekur kan hun møte i barnehagen.  

Anonymkode: b463b...eab

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv?? 

Ganske innlysende at du utsetter dette. 

Anonymkode: 91361...ba4

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen regler for det, men jeg ville holdt datteren min hjemme til alle lus var borte for å hindre at det kan smittes over på andre som igjen kan smitte datteren din på nytt. 

Anonymkode: 8309e...f2b

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har vært på ferie tror hun ble smittet der. La merke til i de siste 2-3 dagene at hun klør mye. I dag morges så jeg en lus på kinnet hennes. Da dusjet jeg henne først og brukte lusekam på vått hår. Og tro meg det kom masse lus!!!!! Jeg gredde håret i ca 15 min og jeg fant  hvertfall 20 lus. Og mange egg som fortsatt er i håret. Stakkar dattera mi. Jeg kjøpte sånn olje fra apoteket. Skal bruke på henne snart. Er det vanskelig å bli kvitt disse?? Jeg vet at resten av familien skal også behandles. Har gitt beskjed til besteforeldre og alle andre vi har møtt i helgen..

Hvis du har fjernet alle synlige lus og hun har påbegynt lusekur fra apoteket, skal hun i prinsippet kunne komme, men kontakt bhg og hør. Det var jo ganske mye lus hun hadde.

Endret av Grüner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan komme når hun har tatt lusekur, men selv ville jeg utsatt når det er såpass mye lus og egg.

Anonymkode: b8234...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gre både barnets hår og ditt eget med hver deres lusekam i et par ukers tid. Jeg synes det var best å stå bøyd over badekaret. Da var det ingen lus på avveie.

Anonymkode: 89afa...5bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gre både barnets hår og ditt eget med hver deres lusekam i et par ukers tid. Jeg synes det var best å stå bøyd over badekaret. Da var det ingen lus på avveie.

Anonymkode: 89afa...5bc

BÆÆÆÆP. Prøv igjen.

Anonymkode: 74e3d...456

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Eggene dør ikke, så når de klekkes har du det kjørende i bhg. Da får du det rett tilbake i fleisen om en måneds tid. 

Anonymkode: d034e...4e6

Skrevet

Holde hjemme til du er helt sikker på at dere er kvitt lusen. Kjedelig å være de foreldrene som smittet hele avdelingen med lus første dagen 😂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Avvent barnehage og lusekur!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun har tatt lidelse kan hun selvsagt dra i barnehagen i morgen.

Anonymkode: ce7af...577

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge hun har tatt lidelse kan hun selvsagt dra i barnehagen i morgen.

Lusekur - ikke lidelse;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lusene dør etter en runde med den oljen. Også må dere ta en ny runde om 7 dager tror jeg det er (når eggene som er der nå er klekket - eggene dør ikke av oljen).

Selvsagt kan ungen dra i barnehagen i morgen så lenge hun har fått lusekur i dag.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Eggene dør ikke, så når de klekkes har du det kjørende i bhg. Da får du det rett tilbake i fleisen om en måneds tid. 

Anonymkode: d034e...4e6

Så du holder dine barn hjemme i 14 dager og får fri fra jobb med 0 dagers varsel i to uker? 

Heldige du. 

Anonymkode: b463b...eab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan du ikkje barbere av henne håret heller? Så veit du at du er kvitt alle lusene (og egga) med det same?

Anonymkode: 36520...06b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva tror du selv?? 

Ganske innlysende at du utsetter dette. 

Anonymkode: 91361...ba4

Dette!!

Anonymkode: 31988...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Etter lusekur kan hun gå i barnehage. Det dreper jo lusene. Så tar man en ny kur etter at egg som har overlevd er klekket med før at de nye lusene er gamle nok til å legge egg.

Det er muligvis en sjanse for smitte med de bittesmå lusene som kommer når egg klekkes, så ville brukt strikk og gitt beskjed til barnehagen om å ikke la jenta di sitte med håret inn til andre de neste ukene. Du vil ikke smitte alle de andre barna med lus, TS.

Anonymkode: e7c5a...c76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du ikkje barbere av henne håret heller? Så veit du at du er kvitt alle lusene (og egga) med det same?

Anonymkode: 36520...06b

Jeg er ikke ts. Dersom vi får lus i hus så kommer jeg til å shave av meg håret mitt. Å shave håret til barna er naturligvis uaktuelt. 

Anonymkode: c3994...246

AnonymBruker
Skrevet

Husk å la lusekuren sitte lenge nok, gå for det lengste som står på pakken, til store lus.

Anonymkode: e7c5a...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...