Gå til innhold

Drikkeflaske i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i overkant oppgitt over barnehagen, alt er feil uansett hva vi gjør.. nå er det drikkeflasken som ikke er bra nok, en krass kommentar ved levering om at flasken lekker, ja, vel tenkte jeg, den er relativt ny dyrere flaske i metall. Jeg tar flasken hjem å prøver, lar den ligge i sekken, rister på sekken, sparker den og lar den ligge noen timer, ikke lekket en dråpe. Spør barnet på 5 om hvordan det kan ha seg, han sier han fyller og skrur på lokket selv, forventer de virkelig at en 5 åring skal klare å få en flaske tett på egenhånd? Er det vanlig i barnehager andre plasser også? En ting er når de er i barnehagen og flaskene står i de flaskeholdere, men at de ikke kan skru til alle flasker før de går på tur.. dette er bare en av veldig mange ting de klager over, får tilstadighet melding om ting som mangler, men som ligger der når jeg henter, misstenker at de ikke tar seg bryet med å sjekke, men stoler på at når barnet ikke finner det så er det ikke der, av og til blir jeg også bedt om å komme med det i løpet av kort tid, da er det rimelig irriterende å dra fra jobb å levere noe som er der når jeg kommer. Har tatt det opp mange ganger, men det blir ikke bedre..

Anonymkode: 35f67...f6a

Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Der jeg jobbet så var det vi ansatte som fylte i flaskene, vi byttet vann 2 ganger om dagen. Og satte inn i oppvaskmaskin og satte den på ved dagens ende

Der jeg jobbet brukte de fleste camelback

AnonymBruker
Skrevet

Lurt å bruke en flaske som en 5-åring skal kunne klare å lukke uten hjelp av voksen. Trodde det handlet om en 2 eller 3-åring

Anonymkode: 6fcbc...efa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel snakk om siste året i bhg og ja da bør de klare å lukke flaske selv 

Anonymkode: 3cb00...71d

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen vår brukte de kopper til hverdags. Selvsagt flasker på tur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lurt å bruke en flaske som en 5-åring skal kunne klare å lukke uten hjelp av voksen. Trodde det handlet om en 2 eller 3-åring

Anonymkode: 6fcbc...efa

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er vel snakk om siste året i bhg og ja da bør de klare å lukke flaske selv 

Åpne og lukke ved drikking ja, men ved fylling syntes jeg det er spesielt å forvente at de skal klare å skru dem til sikkelig selv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Åpne og lukke ved drikking ja, men ved fylling syntes jeg det er spesielt å forvente at de skal klare å skru dem til sikkelig selv

Det synes ikke jeg, det klarer 4 åringen så da tenker jeg en 5 åring burde klare det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke femåringen klarer skru den godt, så bruk en annen flaske? Her fikk vi beskjed om å bruke flasker uten kork og det er helt greit for meg. Forventer ikke at de ansatte skal sjekke at slike flasker er skrudd igjen. 

Anonymkode: 630d9...d7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er i overkant oppgitt over barnehagen, alt er feil uansett hva vi gjør.. nå er det drikkeflasken som ikke er bra nok, en krass kommentar ved levering om at flasken lekker, ja, vel tenkte jeg, den er relativt ny dyrere flaske i metall. Jeg tar flasken hjem å prøver, lar den ligge i sekken, rister på sekken, sparker den og lar den ligge noen timer, ikke lekket en dråpe. Spør barnet på 5 om hvordan det kan ha seg, han sier han fyller og skrur på lokket selv, forventer de virkelig at en 5 åring skal klare å få en flaske tett på egenhånd? Er det vanlig i barnehager andre plasser også? En ting er når de er i barnehagen og flaskene står i de flaskeholdere, men at de ikke kan skru til alle flasker før de går på tur.. dette er bare en av veldig mange ting de klager over, får tilstadighet melding om ting som mangler, men som ligger der når jeg henter, misstenker at de ikke tar seg bryet med å sjekke, men stoler på at når barnet ikke finner det så er det ikke der, av og til blir jeg også bedt om å komme med det i løpet av kort tid, da er det rimelig irriterende å dra fra jobb å levere noe som er der når jeg kommer. Har tatt det opp mange ganger, men det blir ikke bedre..

Da øver dere på å skru igjen flasken skikkelig hjemme :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.obs.no/kjokkenutstyr-og-borddekking/matoppbevaring/termos-og-drikkeflaske/drikkeflaske/2273153?v=Obs-9414202064004

Jeg har forsket på dette i 9 år. Og etter ganske mange flasker, så er dette vinneren. Ikke sugerør som er herk å vaske, ingen drikketuter som ikke kan vaskes i oppvaskmaskin, og rett flaske som blir helt ren. 

Og mepal matboks. 

Anonymkode: d02c9...088

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...