Gå til innhold

Hva er eksempel på ting man kan selge for å få inn masse penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På luksusfellen osv selger folk ting på Finn og får inn tusenvis av kroner. Og det virker som det er vanlige ting, som telt og fotballsko og tepper og klær. Men HVA er det egentlig man kan selge på Finn som gir så mye utbytte? 

Skal lete i skap etter noe verdifullt. Foreløpig finner jeg bare ting til 50kr som ingen uansett vil ha 🙄

Anonymkode: a8266...ac1

Da må du jo ta frem det mest verdifulle du har og selge det? TV, klær, bil, sykkel, leilighet, møbler, telefon, PC, smykker, vaskemaskin, kaffemaskin.... Hvis du er i den sørgelige situasjon at du har brukt opp alle pengene dine, og mer enn det, uten å sitte igjen med noe som helst av verdi, da er du en mester i pengesløsing. Det er godt gjort, eller snarere dumt, å rigge seg til med en masse forbruksgjeld uten at pengene er brukt på ting av verdi, men bare sløst bort på "tant og fjas".

Så håper jeg at du faktisk har sløst med pengene, for det kan man rette opp i ved å stramme inn forbruket. Dersom pengemangelen skyldes varig lav inntekt som ikke kan økes, da blir det tøffere.

Anonymkode: a8594...8d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så håper jeg at du faktisk har sløst med pengene, for det kan man rette opp i ved å stramme inn forbruket

Du mener sikkert «en» og ikke «du». Jeg skal bare tjene penger jeg 💰🤭🤩

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye penger er vel å ta i, men bil, sykler, (gressklipper) det må man jo ha,  tv, iPad, laptop, barneklær, barnevogn, babyutstyr, diverse redskaper, kjøkkenmaskin, 

Anonymkode: 6f8ad...804

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i utgangspunktet mer enn nok penger men tre-fire ganger i året støvsuger jeg gies bort på Finn. Kjører rundt i noen dager å henter ting som jeg vet kan selges for en del penger. Mitt siste raid ga ca 10 tusen.  Henter stort sett vaskemaskiner og lignende som av å til gies bort. Det er ikke kjempeletttjente penger. Jeg ser mest på det som en morsom greie. Man trenger kassebil og gjerne litt lagerplass og litt teft. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har solgt ting og tang på Finn oppigjennom årene til ca. 20 000,-. 

Merkeklær som Bergans, Ulvang og Norrøna er lettsolgt såfremt klærne ser bra ut og prisen er fornuftig.

Ellers er kjøkkenutstyr og elektronikk man ikke bruker en slager. 

Jeg har også solgt lamper, ryggsekker, bøker og gardiner.

Samt et par "samleobjekt". Dvs eldre (nostalgiske) gjenstander som ikke produseres lenger. Ironisk nok er det her mange kan tjene gode penger. Ett av objektene jeg solgte var verdiløs - noe jeg hadde fått gratis - men fikk likevel solgt den for 1500,- (!) fordi det var en enslig sjel der ute der gjenstanden minnet om vedkommendes avdøde foreldre....

Har sikkert lagt ut 50 ting oppigjennom årene, og kun 2 gjenstander har jeg ikke fått solgt. Har stort sett alltid fått nært ønsket pris hver gang.

Anonymkode: 28bca...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Tv, PCer, nettbrett, mobiler. En del har liggende gamle mobiler og nettbrett. Og mange har dyre mobiler de ikke trenger. Man må ikke ha nyeste iPhone. Her kan man tjene alt fra 1000-flere tusen alt ettersom hvor mye man har og hva som er ettertraktet. 

Bil, campingvogn, hytte, hus (flytte til et rimeligere sted). 

Utstyr til hobbyer som koster en del. Feks golf, rideutstyr, ATV, motorcross, turutstyr. 

Møbler. Kommer selvsagt an på slitasje og før pris, men unødvendige møbler man ikke trenger kan man tjene noe på. Feks kommode til 200-1000kr, sofabord til 300-1500 feks. 

Kunst, sølvtøy, smykker, bunader, brudekjole, brukt barneutstyr. 

Noen har garasjesalg med alt fra verktøy, klær, leker, duppedingser, elektrisk, kjøkkenutstyr, småmøbler, interiør+++. Bedre å selge unna enn at det hoper seg opp. Og en ekstra inntekt.

Selv om noe ikke koster så mye, så vil det jo til syvende og sist være totalen man er ute etter. Det er bedre å få betalt ned gjeld med 5000kr enn ingenting. 

Anonymkode: 6a1f7...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte forresten en Bergansjakke fra en selger på finn.no for 250 kr. 

Når jeg fikk den la jeg den ut for salg for 800,-, og den ble solgt på èn uke. 

Ikke så mye å tjene, men en artig greie. Å tjene 550 kr på en annens jakke, fordi vedkommende hadde priset jakket feil.... :) 

Anonymkode: 28bca...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Solgte ting for over 15000 i fjor. Fortsatt kunne jeg solgt ting som Nintendo Switch, IPad, Apple Watch, airfryer, Kenwood, et kunstverk, elsykkel, Weber grill, Utemøbler (fiam fiesta), leker fra barna var små, en del verktøy etc om det hadde vært krise. 

Prøver å ha ting ute på Tise, Finn og Bookis hele veien for å kvitte oss med ting vi ikke har bruk for. 

Anonymkode: f4793...5d4

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

På luksusfellen osv selger folk ting på Finn og får inn tusenvis av kroner. Og det virker som det er vanlige ting, som telt og fotballsko og tepper og klær. Men HVA er det egentlig man kan selge på Finn som gir så mye utbytte? 

Skal lete i skap etter noe verdifullt. Foreløpig finner jeg bare ting til 50kr som ingen uansett vil ha 🙄

Det er jo folk som i utgangspunkte har brukt veldig mye penger som de ikke har, så sikkert mer verdi liggende enn os som slipper å være med på luksusfellen.

Så tipper jeg og at de får litt ekstra nettopp forde det er i regi av luksusfellen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt både elektronikk, vinylplater og bøker. Det blir mye til slutt.

Husker en måned at jeg fikk inn over 4000 kr.

Anonymkode: 15ab5...a51

AnonymBruker
Skrevet

Har mye jeg kan selge. Har høytalere nye til 6000,-. Selger for halv pris 3000,- hvis jeg legger dem ut. 

Solgte helikopteret mitt nettopp for 6000,-

Og et annet helikopter for 3000,- for 2 uker siden.

Selger ting som jeg ikke har plass til. Bodene mine er overfylte, så må snart gå gjennom å selge. 

Anonymkode: 3f415...caa

Gjest Ellinoor
Skrevet (endret)

---

Endret av Ellinoor
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Brukt undertøy?

Anonymkode: bf8a4...f3e

Dårlig råd.

Markedet renner over av brukte truser i en tid der mange drømmer om lettjente penger, så skal man få solgt brukt undertøy, må man også legge ved bilder eller andre ting som gjør dette personlig, i tillegg til å være ung og se tiltrekkende ut - kort sagt må man også utsette seg selv for en risiko ved å bli gjenkjent, og hvilken status dette gir, kan man vel selv tenke seg. Det er neppe mange som vil betale store summer for det brukte undertøyet til en bestemor på 65. OnlyFans er også en fordel i denne bransjen.

Slik at de få kronene man får inn, er rett og slett ikke verdt dette.

Samleobjekter det er etterspørsel etter er en annen sak - der er det mye å tjene; i 2022 kunne man få kjøpt et sett med mynter utgitt tidligere siden det ikke ble laget noen nye mynter dette året; dette settet kostet kr.295 og ble utgitt i et opplag på 6000 eksemplarer - prisen på Finn er nå 1500, og man får det ikke til under tusenlappen andre steder.

Selg 20 slike sett, og du har gjort en god handel.

5686653_2036-22a.jpg?size=md

Anonymkode: c778f...fa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Prøver å ha ting ute på Tise, Finn og Bookis hele veien for å kvitte oss med ting vi ikke har bruk for. 

Får du solgt noe på Bookis altså? Hva da? Aldri fått solgt noe som helst der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får du solgt noe på Bookis altså? Hva da? Aldri fått solgt noe som helst der. 

Ikke meg du spør, men jeg bruker også Bookis. Tidligere fikk jeg solgt mye, men det har tapt seg etter fraktprisen økte. Nå koster frakten ofte mer enn bøkene som ligger der..

Det jeg opplever blir solgt nå er: spesialutgaver av populære bøker, dokumentar (spesielt 2. verdenskrig), helse/livsstil og pensum. Innbundet mer enn pocket.

Selger faktisk flere bøker på Finn nå om dagen - der får jeg solgt det meste, spesielt når det er halv pris på frakt. Tar gode bilder av bøkene slik at det ikke er tvil om hvordan boken ser ut.

Anonymkode: fbc84...cd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dårlig råd.

Markedet renner over av brukte truser i en tid der mange drømmer om lettjente penger, så skal man få solgt brukt undertøy, må man også legge ved bilder eller andre ting som gjør dette personlig, i tillegg til å være ung og se tiltrekkende ut - kort sagt må man også utsette seg selv for en risiko ved å bli gjenkjent, og hvilken status dette gir, kan man vel selv tenke seg. Det er neppe mange som vil betale store summer for det brukte undertøyet til en bestemor på 65. OnlyFans er også en fordel i denne bransjen.

Slik at de få kronene man får inn, er rett og slett ikke verdt dette.

Samleobjekter det er etterspørsel etter er en annen sak - der er det mye å tjene; i 2022 kunne man få kjøpt et sett med mynter utgitt tidligere siden det ikke ble laget noen nye mynter dette året; dette settet kostet kr.295 og ble utgitt i et opplag på 6000 eksemplarer - prisen på Finn er nå 1500, og man får det ikke til under tusenlappen andre steder.

Selg 20 slike sett, og du har gjort en god handel.

5686653_2036-22a.jpg?size=md

Anonymkode: c778f...fa7

Problemet ved dårlig råd er vel at man da gjerne vil selge noe, og da har man ikke råd til å kjøpe myntsett for å selge dem om noen år igjen? For øvrig kjøpte også jeg en ny mynt for knappe tre år siden. Den kostet meg 16100kr inkl. et "honorar" til mynthandler. For noen dager siden var spotpris på gull tilsvarende denne mynten på over 30000kr. Altså garantert minsteverdi. Ikke så aller verst dette heller.2024 Gold Maple Leaf 1 ozt

Anonymkode: bf8a4...f3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste på luksusfellen har gjerne skyhøyt forbruk, handlet masse på kreditt. Og må gjerne kvitte seg med ting som en kanskje ikke ønsker selge (bil, merkeklær, elektronikk osv).

Jeg kunne lett solgt ting for over 100 000 om det var krise (gamingutstyr, symaskiner, mcutstyr, telt/turting osv), og de fleste har nok endel ting som en ikke akkurat trenger for å leve. 

Anonymkode: a395c...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solgt klær for 11000 på 1 måned, bruker tise til klær! 

Anonymkode: 1f710...a6a

Skrevet

For å kunne selge masse på Finn må man jo ha endel «til overs» hjemme, noe luksusfellen folk ofte har. Ingen vits å selge noe man må kjøpe seg igjen. I tillegg vil det jo oftest være et reellt tap, selv om man får inn noe penger. Det man selger kostet trolig mye mer å kjøpe. Men det er tross alt bedre enn å ha det liggende «urealisert» hjemme, hvis pengemangelen rår.

Selv synes jeg det har blitt vanskeligere å selge på Finn, mange som bare spør og ikke kjøper, og folk vil ha stadig nyere ting og de vil ha det billig. Ting som er noe brukt blir gjerne liggende lenge. Noen vil sikkert si prisen da er for høy, men får jeg så lite for det kan jeg like gjerne ha det liggende, brukte ting slår jeg av 50% eller mer av nypris på. 

Så blandet erfaring her. Det blir da noen kroner på kontoen men synes det har blitt vanskeligere å få til enkle, raske salg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selger faktisk flere bøker på Finn nå om dagen - der får jeg solgt det meste, spesielt når det er halv pris på frakt. Tar gode bilder av bøkene slik at det ikke er tvil om hvordan boken ser ut.

Virkelig? Jeg får ikke klikk en gang på mine bøker. Hva er hemmeligheten? Og hvor mye tar du for en bok? Jeg prøvde meg på 50, er det for høyt? Skjønnlitteratur, ganske ny, perfekt stand på bøkene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...