Gå til innhold

Hva er eksempel på ting man kan selge for å få inn masse penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Diskulis skrev (2 minutter siden):

Selv synes jeg det har blitt vanskeligere å selge på Finn, mange som bare spør og ikke kjøper, og folk vil ha stadig nyere ting og de vil ha det billig.

Enig. Og folk pruter på 10 kroner og sånn, det synes jeg er smålig, irriterende og tullete. En ubrukt ting som ny koster 1300, lagt ut for 400, og folk ville kjøpe for 300… 

Anonymkode: a8266...ac1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Solgt klær for 11000 på 1 måned, bruker tise til klær! 

Anonymkode: 1f710...a6a

Merkeklær da? Hos meg går det i Cubus og Hm…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😂 Huff jeg har jo ingenting å selge... bare billige dritklær, utgådde sko, ikke bil/sykkel/atv eller noe...ingenting.

Måtte kanskje lært meg å strikke, og selge ullsokker.

Nå er jeg jo ikke på luksusfellen eller har pengeproblemer da, men.

Anonymkode: 443ad...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Brukte truser og sokker kan man faktisk tjene sjukt mye på. Desto lenger du bruker de, desto mer de lukter - desto mer penger. Enkle penger. Kjenner ei som bruker samme truse hver gang hun trener, har en fast kunde som betaler henne 10k i måneden for trusa. 

Anonymkode: d4578...a17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nesten ikke finn lenger, men lokale fb grupper. Og så har jeg leid stand på en bruktbutikk, som koster litt, men samtidig er det bedre enn at klærne bare blir liggende. Jeg selger aldri ting som jeg vet at på et tidspunkt kjøper jeg igjen, det er jo bare rent tapsprosjekt. Men feks kenowooden, da jeg ikke spiser brød, spinningssykkelen jeg tørket klær på i 8 år. Klær som ikke har vært brukt på flere år, bye bye.

Anonymkode: 7ce32...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett på luksusfellen men hvis poenget er at programleder skal kunne gjøre noe for å hjelpe, så er jo salg et ganske enkelt tiltak å få til (foruten å stoppe å sløse) og da velger de jo ut deltakere som har noe å selge vil jeg tro. Jeg bryr meg ikke om luksusmerker og det eneste verdifulle jeg har, er bunaden min. Jeg selger en del på Finn, når jeg har opprydning fordi det er langt å kjøre til bruktbutikken for å kvitte seg med ting, og jeg vil ikke kaste pent brukte ting i søpla. Det går i gamle dvd'er og sånn for 20 kr per stk. Pent brukt leker som barna har vokst fra kan jeg få litt mer for da, folk er villlig til å kjøpe en brukt baby born-dukke for 100 kr. Det blir altså småpenger. Hvis man ikke har Guccivesker og sånt, så tror jeg det er lite å tjene på salg.

Anonymkode: d1aa6...cba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Brukte truser og sokker kan man faktisk tjene sjukt mye på. Desto lenger du bruker de, desto mer de lukter - desto mer penger. Enkle penger. Kjenner ei som bruker samme truse hver gang hun trener, har en fast kunde som betaler henne 10k i måneden for trusa. 

Prøvde mens jeg var fattig student. Alle som sa seg interessert, forlangte at jeg stilte opp fysisk og tok av meg trusa foran dem. Jeg trodde de kødda første gangen jeg hørte det. Ikke tale om. Så jeg fikk ikke solgt noe! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Greia er vel at om man selger mange små ting, så blir det mye penger til sammen. 

Vi prøver av og til å selge unna litt greier vi har hatt liggende, og som vi ikke bruker mer. 
Noe får vi solgt, noe får vi ikke solgt. 
Ofte blir jeg overrasket over hvor mye man kan få for noen småting, bare de er i bra stand og av riktig merke. 

Men om man rydder gjennom barnas leker, og tar ut alt de knapt har brukt, men har vokst fra. Og samme med klær. Ta ut det de har vokst fra. 
Om hvert klesplagg kan selges for 30kr, og hver leke kan selges for 20-200kr. Så blir dette penger etter hvert. 

Det kan jo også være du som voksen har noe klær du aldri bruker også. Ofte har man jo yttertøy og pentøy som man har brukt, men har kjøpt noe nytt man heller bruker. 

Anonymkode: 70aaf...82b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Prøvde mens jeg var fattig student. Alle som sa seg interessert, forlangte at jeg stilte opp fysisk og tok av meg trusa foran dem. Jeg trodde de kødda første gangen jeg hørte det. Ikke tale om. Så jeg fikk ikke solgt noe! 

Ikke alle som krever det. Var borti en som ville ha bilde av meg før jeg sendte, men da sa jeg nei og blokkerte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan hende du må være litt tålmodig for å finne en seriøs kjøper som ikke forlanger ditt og datt. Og tenke litt kreativt. En del liker å kjøpe brukte strømpebukser, disse kan lovlig averteres på finn tror jeg. En gang fikk jeg en veldig pen sum for min velbrukte dildo, osv.

Anonymkode: bf8a4...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Alt kan selges på finn....

Folk har alle mulige hobbyer og gleder i livet de lett kaster penger på.

Gamle klær, filmer, videospill

Pokemonkort er en potensiell gullgruve. 

Anonymkode: 8708c...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å måtte selge noe, du har ikke mulighet til en ekstrajobb? Bensinstasjon/kiosk på en lørdag el søndag f.eks.?

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

På luksusfellen osv selger folk ting på Finn og får inn tusenvis av kroner. Og det virker som det er vanlige ting, som telt og fotballsko og tepper og klær. Men HVA er det egentlig man kan selge på Finn som gir så mye utbytte? 

Skal lete i skap etter noe verdifullt. Foreløpig finner jeg bare ting til 50kr som ingen uansett vil ha 🙄

Jeg kjøper, fikser og selger klokker. Tjener gjennomsnittlig 8000 pr mnd på dette (men kan fint komme opp i nærmere 100 000 på rette klokkene) jeg restaurerer også gamle brukte møbler og selger disse. Her tjener jeg minimum 10.000 i mnd. Så kan være en investering å lære seg litt håndtverk.  

Anonymkode: ab362...6d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virkelig? Jeg får ikke klikk en gang på mine bøker. Hva er hemmeligheten? Og hvor mye tar du for en bok? Jeg prøvde meg på 50, er det for høyt? Skjønnlitteratur, ganske ny, perfekt stand på bøkene. 

Litt avhengig av boken, men 70 kr er ganske standard pris for meg, også er det noe som er dyrere. Bøkene jeg selger er innbundet, og er nok heller ikke fra topplistene, noe som gjør at det ikke alltid ligger 30 stk av samme bok på Finn. Selger på norsk og engelsk. Noen ganger tar det lang tid før de blir solgt, men mye forsvinner etter hvert. Fikk nylig solgt en bok til 85 kr som jeg hadde ute for 2. gang. Det jeg selger har jeg bare liggende i et skap, så det gjør meg ingenting om det tar litt tid ☺️

Det jeg ikke får solgt/sliter med å selge er pocketbøker og bøker som hele tiden er på tilbud i butikkene. Spesielt romaner og krim. Bokpakker fungerer best her. 2 for 60 f.eks.

Anonymkode: fbc84...cd9

Skrevet

Utemøbler og grill er ofte det de tar først om folk har det.

Folk går mann av huse for å kjøpe utemøbler, om det er en sittegruppe eller lignende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I stedet for å måtte selge noe, du har ikke mulighet til en ekstrajobb? Bensinstasjon/kiosk på en lørdag el søndag f.eks.?

Du har misforstått hva tråden handler om!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kan man "raske med seg" litt på forskjellige ting. Alle monner drar. Har du en eldre nabo, så får du kanskje litt ved å handle til vedkommende når du likevel skal shoppe, måke snø, kjøre et ærend, eller andre ting. Mange eldre er svært takknemlige for slikt og bare slå av en liten prat.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper og selger hele tiden. 

Men ting som alltid går unna i en fei:

- barneutstyr

- billige møbler (særlig nå i disse tider hvor studenter trenger alt fra bord, stoler, kommoder osv) 

- kjøkkenutstyr 

- leit i bod etter ski (særlig til små barn, ingen gidder kjøpe dette nytt) 

Ting jeg sliter med å selge 

- klær som jeg har brukt. Kun merkeklær som får litt trekk

Er bare å starte i et hjørne for, har inntrykk av at folk samler og kjøper mye rart! 

Anonymkode: 51415...f33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så kan man "raske med seg" litt på forskjellige ting. Alle monner drar. Har du en eldre nabo, så får du kanskje litt ved å handle til vedkommende når du likevel skal shoppe, måke snø, kjøre et ærend, eller andre ting. Mange eldre er svært takknemlige for slikt og bare slå av en liten prat.

Hva har dette med salg på Finn å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøper, fikser og selger klokker. Tjener gjennomsnittlig 8000 pr mnd på dette (men kan fint komme opp i nærmere 100 000 på rette klokkene) jeg restaurerer også gamle brukte møbler og selger disse. Her tjener jeg minimum 10.000 i mnd. Så kan være en investering å lære seg litt håndtverk.  

Anonymkode: ab362...6d4

Er ikke urmaker en fagutdannelse😀Eller kan man ta et kurs?

Anonymkode: 7ce32...4d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...