Gå til innhold

Eksens har konfirmasjons selskap om to uker. Blir min plan for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nylig brudd med en jeg var sammen med et halvt års tid. Kjenner barna hans godt og om et par uker skal det være konfirmasjonsselskap (som eks arrangerer alene uten sin ekskones familie). 

Jeg skulle vært med og hjulpet til. Nå er det ikke slik. Vi snakker ikke sammen, jeg har valgt "radiosilence" fordi jeg er veldig såret. 

Har likevel lyst til å gi gave til sønnen. Det er jo null stress å bare legge en konvolutt i postkassen men.... Jeg vurderer også å bake en fin kake og sette på utsiden av døren sent, sent kvelden før selskapet. 

Blir det for mye? Kommer til å putte gaven i postkassen og bare sette en kake der uten avsender. Jeg er god på det å lage /dekorere så mulig eks vil skjønne det er fra meg, men ønsker ikke at det skal bli noe snakk ift hans familie så... Kan jeg gjøre dette? Egentlig bare for å være snill og en gest til konfirmanten. Ingen baktanker ift min eks. 

Hva tenker dere og hvis det blir feil hvorfor gjør det det når jeg ikke sier det er fra meg? 

Anonymkode: 57424...b0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp kake, men gi gave. 

Anonymkode: 5a577...30d

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo risikere at kaken blir liggende ute hele natten, så dropp det. Men gi gjerne gave.

Anonymkode: 1e16b...893

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke skjønner kaken er fra deg vil de kaste den. Hvem spiser kaker man ikke vet hvor kommer fra.. 

Dropp kake uansett, blir bare rart og drama. 

Vipps penger til konfirmanten

Anonymkode: 351e8...dfa

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Gave er greit, men kake blir feil.

Å sette igjen en kake utenfor døra anonymt kommer bare til å bli oppfattet som skikkelig creepy. Jeg skjønner at du vil godt, men tro meg: det opplegget du beskriver vil ikke oppfattes på den måten. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke en del av denne familien lenger og du var kun et seksmåneders "bekjentskap", du er ikke så viktig som du tror og må kjenne din besøkelsestid. 

Minner om "stalking".

Anonymkode: 2bc4d...4fb

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare vipps penger til konfirmanten.

Anonymkode: bc29d...d7c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dropp kaka, gave er hyggelig. 

Anonymkode: e2ddf...6e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ikke en del av denne familien lenger og du var kun et seksmåneders "bekjentskap", du er ikke så viktig som du tror og må kjenne din besøkelsestid. 

Minner om "stalking".

Anonymkode: 2bc4d...4fb

Normal folkeskikk for andre

Anonymkode: c53ae...a12

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Normal folkeskikk for andre

Å sette en kake foran døra uten å si i fra? Å planlegge slikt? Hun stiller spørsmålet under samliv og kjærlighetsrealasjoner, det er ikke konfirmanten hun ønsker oppmerksomhet fra.  Han kan vippses/få en presang i postkassa. 

TS, du har jo baktanker, hvorfor ikke spørre konfirmanten direkte: vil du jeg skal bake en kake til deg til selskapet ditt, jeg hadde planlagt det uansett og vil gjerne? 

Anonymkode: fdbf6...e93

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å sette en kake foran døra uten å si i fra? Å planlegge slikt? Hun stiller spørsmålet under samliv og kjærlighetsrealasjoner, det er ikke konfirmanten hun ønsker oppmerksomhet fra.  Han kan vippses/få en presang i postkassa. 

TS, du har jo baktanker, hvorfor ikke spørre konfirmanten direkte: vil du jeg skal bake en kake til deg til selskapet ditt, jeg hadde planlagt det uansett og vil gjerne? 

Anonymkode: fdbf6...e93

Går fortsatt under normal folkeskikk har du datet eller vært sammen med noen med barn, så gratulerer du barnet du har kjent en god stund. Jeg hadde gjort det samme, vippset eller gitt pengegave i konvolutt. Kake på døra kan bli for mye, men en oppmerksomhet på en stor dag burde være en selvfølge. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lag en avtale med konfirmanten om at du stikker innom dagen før med gave. Så gir du gaven, kaken og en god klem til ham. Du trenger ikke snakke med faren hans. 

Anonymkode: 2494f...819

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller mot verken gave eller kake. Altså, dere var kun sammen et halvt års tid. Tviler på at du kjenner barna hans så veldig godt.

Anonymkode: ade74...f85

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi gave, men i utgangspunktet regner jeg ikke å "være sammen et halvt år" som et forhold engang, så med mindre du kjente barna fra før du ble sammen med faren så skjønner jeg ikke hvorfor du skal gi noe i det heletatt. Det sender unektelig et tegn som kan mistolkes som du prøver å komme deg tilbake i familien der. Virker litt desperat. Så jeg ville tenkt meg om.

Anonymkode: 16fdd...d21

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det hørtes hyggelig ut jeg, hadde vært skeptisk til å spise en kake jeg ikke vet hvor kommer i fra, men tror ikke mannfolk tenker slik..

Anonymkode: d7a87...b39

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært eksen hadde jeg lest at du ønsket forsoning om du hadde gjort dette. Personlig tenker jeg ar du bør bare trekke deg unna og la ting gå.

MÅ du gi gave kan du vippse med en hyggelig melding typ: "gratulerer med konfirmasjon", men som forelder hadde jeg opplevd det som litt ubehagelig iom forholdet varte så kort og bruddet er et faktum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nylig brudd med en jeg var sammen med et halvt års tid.

Dere var sammen i seks mnd? 

Kom deg videre, selv hadde jeg blitt skremt om eksen min hadde gitt gave til mine barn etter så kort bekjentskap. 

Anonymkode: bd2e8...fc7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes du burde droppe hele greia.

Kanskje en gave om du virkelig føler du kjente barna hans. Men kake er langt over streken for hva som er normalt. Oser at du ikke har gitt opp forholdet til denne mannen. Det er såklart lov, men man får ikke tilbake eks kjærester ved og bestikke dem og enda værre barna deres.

Du ville blitt kjent i familien som hu gærne eksen som ikke gir slipp. 

Anonymkode: c1552...068

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er så nære konfirmanten, som er den festen avholdes for, at du synes det er naturlig å gi gave og bake kake, så tar du den kommunikasjonen med konfirmanten. 

Send en melding, og avtal når du skal komme og levere gave og kake. Gi beskjed om at du ikke ønsker å møte eksen. 

Anonym gave er bare creepy! Anonym kake ville jeg ikke rørt. 

Jeg stusser, som flere, på hvor godt du egentlig kjenner konfirmanten etter 6mnd sammen med faren. 
Det høres mer ut som om du ønsker å gjøre dette for fars del enn for konfirmantens del. Og i så fall så bør du tenke deg om, og forstå at en konfirmasjon handler om konfirmanten, og at dette ikke er anledningen å "støtte far". 

Anonymkode: 69ff2...c5d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bak kake når det ikke er avtalt, virker bare snodig uansett gode intensjoner. Men gi gjerne en gave, vipps eller kort. 

Anonymkode: 2068e...fb0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...