Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
lllll skrev (2 timer siden):

Litt spesielt å henge med en som ikke har lov til å være i nærheten av deg da, og hele Norge vet om det. 

Enig. Mister troverdigheten hele dama. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (29 minutter siden):

Hold deg til sak du. Då går det bra

Det er det jeg gjør. Med konkrete spørsmål. Siden alle tydeligvis tolker deg feil.

Men som vanlig klarer du ikke å bryte ned det du hevder, fordi det er så mange avsporinger og synsinger. Likevel hevder du at du diskuterer sak.

• Liker 9
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Ja, de har nok visst at det kom mer og at det sikkert, i følge dem selv, var lurest å la vær å si noe. Så påpekte @MissLucy at ved å svare på noe, ville det åpne opp for flere spørsmål. Det er nok veldig sant. Samtidig er jeg ikke enig i hvordan håndteringen er, og jeg tenker at de setter familien først, uansett. Det virker ikke som de i det hele tatt prøver å berge kongedømmets rykte, og akkurat det synes jeg er merkelig.

Jeg tror det er så enkelt som at de ikke evner å tenke lenger enn å klamre seg til privilegier. Plikt og ansvar og offer for fedrelandet er gammeldags.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Leonaen skrev (1 time siden):

Denne mannen lever av å pushe grenser. Jeg er ikke ovverasket over at grensene er overskridet når det kommer til seksuell omgang. Alt henger jo litt sammen. Det er en del av den livsstilen han har. 

Jeg er vel ikke superoverasket jeg heller. Og tenkte det litt tidlig i august.  Men hadde slått det  litt fra meg, da det ikke har vært iht siktelse iht de andre. 

• Nyttig 1
Skrevet
Kratt_ skrev (1 minutt siden):

Enig. Mister troverdigheten hele dama. 

Victim blaming er ikke kult.

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg er vel ikke superoverasket jeg heller. Og tenkte det litt tidlig i august.  Men hadde slått det  litt fra meg, da det ikke har vært iht siktelse iht de andre. 

Hvordan vet du det? Seksuell vold går også under vold i nære relasjoner. Du har psykisk vold, fysisk vold, seksuell vold osv.. vi vet ikke detaljert hva slags vold disse kvinnene har fortalt om i avhør. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Har du en link her? Jeg finner ikke riktig artikkel  av en merkelig grunn. 

Hvis  voldtekten er en tid tilbake,  hvorfor skrev ikke  media  det med en gang? Jeg fikk intrykk av at voldtekten skjedde på mandag,  sammen med kjøring uten førerkort.  

Det forandrer jo en del. Ikke alvorligheten.  Men iht story. For jeg trodde jo nå at han sprakk fullstendig rett før rehabilitering.  Men så er ikke det nødvendigvis helt slik

Voldtekten er antagelig et par år tilbake i tid. Den ble ikke anmeldt da det skjedde

Polituet har fått kjennskap til den via etterforskningen nå. Politiet valgte da å anmelde, Kvinnen samarbeider og har vært i avhør.

Mange har visst om denne.

Endret av lurker
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Jeg tror det er så enkelt som at de ikke evner å tenke lenger enn å klamre seg til privilegier. Plikt og ansvar og offer for fedrelandet er gammeldags.

Du har nok rett. Og han som klamrer seg hardest til privilegier, har nå fått enda flere siktelser mot seg. Det er sjukt hvordan han har fått holde på. At det ikke snart får konsekvenser, både av rettsapparatet, men også fra kongehuset, er merkverdig.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Voldtekten er antagelig et par år tilbake i tid. Den ble ikke anmeldt da det skjedde

Polituet har fått kjennskap til den via etterforskningen nå. Politiet valgte da å anmelde, Kvinnen samarbeider og har vært i avhør.

Den skjedde i år. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Victim blaming er ikke kult.

Litt merkelig å ville låne bil av noen som har oppført seg sånn og anmelder han. 

Får håpe det er traumebånd. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Svigermor skrev (Akkurat nå):

Den skjedde i år. 

Jeg er bare midt i min første kaffekopp for dagen, så har nok gått glipp av det i så fall. Men hvor står det når voldtekten fant sted? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kratt_ skrev (3 minutter siden):

Litt merkelig å ville låne bil av noen som har oppført seg sånn og anmelder han. 

Får håpe det er traumebånd. 

Og siden vi faktisk ikke vet, så burde vi holde oss for gode til å si at man mister troverdighet til dama, når man vet at traumebånd forekommer som fasit i mange turbulente relasjoner. Ellers enig i at det ser rart ut. Men traumebånd får oss til å gjøre rare ting. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Turen til London var nok et møte med klinikken også skulle han tilbake denne uka. Men fint for dem at de fikk tid til litt luksus shopping på turen og da. Nå bør det norske folk snu ryggen til dem, akkurat som de selv gjør til folket. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
lurker skrev (7 minutter siden):

Mange har visst om denne.

Men vet du om en link?  Har lest noen artikler. Men ikke sett noe om det  jeg spurte om

Feks her står det ingenting om når.

Står  at han nekter straffeskyld 

https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-trist/82257268

Endret av Krokenguri
Skrevet
Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Har du en link her? Jeg finner ikke riktig artikkel  av en merkelig grunn. 

Hvis  voldtekten er en tid tilbake,  hvorfor skrev ikke  media  det med en gang? Jeg fikk intrykk av at voldtekten skjedde på mandag,  sammen med kjøring uten førerkort.  

Det forandrer jo en del. Ikke alvorligheten.  Men iht story. For jeg trodde jo nå at han sprakk fullstendig rett før rehabilitering.  Men så er ikke det nødvendigvis helt slik

Voldtekten skjedde i 2024, men noe tilbake i tid.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Svigermor skrev (5 minutter siden):

Den skjedde i år. 

Er det bekreftet av politi eller bistandsadvokat? Da er det ikke usannsynlig at harn har flere på samvittigheten 😱

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...