Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Grüner skrev (8 minutter siden):

For de som lurer på hvor Marius tar pengene fra: https://www.seher.no/kongelig/pengene-er-borte/82240786

Det kan nok se ut som formuen er brukt opp for å finansiere rusmisbruket.

Det er vek flere her som har pekt på at han har hatt penger  til å finansiere eget rusmisbruk. Men for mange har ikke det vært et alternativ.  Og pekt kun på moren hans

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

I straffesaker skal man behandles som uskyldig av rettsvesenet til man er dømt, men også rettsvesenet kan ta utgangspunkt i lavere grader av sannsynlighet som er grunnlaget for ulike tvangstiltak. Merker at folk forveksler det med å tro at det betyr at man ikke kan ha meninger om skyldspørsmålet innen dom, og ikke kan være uenige vedrørende rettens endelige skjønn kring om beviskravet i en straffesak er oppfulgt. Eller for den delen være uenig med aktoratet om punkter i tiltalen. Er helt normalt at disse tingene diskuteres i offentligheten.

Når det gjelder kronprinsparet så kan jeg ikke huske at noen på noen tidspunkt har krevd at dem skal komme med sin vurdering av hva en riktig først beslutning fra påtalemakten skal være, og hvis det blir besluttet tiltale hva en dom skal bli.

Men det nok en del av oss som forventer at dem vil bidra til mest mulig riktig dom sett fra det objektive. Det vil si at dem ikke ønsker at Marius skal slippe en straff han hadde fortjent hvis saken ble godt nok belyst.

Litt usikker på hva du tenker på helse. Lekkasjen om at Mette Marit skulle ha kontaktet helsevesenet fordi hun vurderte at Marius helsemessig ikke var egnet å ha førerrett, er vel en av få saker i media som har omhandlet helsen til Marius. 

Jeg kjenner folk med barn som ruser seg og de har faktisk ringt til politiet og angitt egne barn. Dette for å skåne samfunnet og for å hindre at deres barn dreper noe med kjøringen sin. 
Marius har kjørt bil i årevis mens han har ruset seg. Forstod det som at han har holdt på med dette ihvertfall i  år. Når man ser på film og bilder han har delt på sosiale medier hvor han kjører som et svin og nesten kjører på en gardist så bør noen tenke om det kan ha vært rus i bildet. Eller når han krasjet bilen på Skaugum - tvilsomt om det skjedde i nyktern tilstand. 

Det virker som om det er svært mye som har gått under radaren og at kronprinsparet har trodd at ting aldri kommer for en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (1 time siden):

Dette gir ingen mening for meg. Om du ikke skal uttrykke din personlige mening og syn om en sak i en meningsmåling, hvem sin mening skal du da uttrykke? 

Ta for eksempel et debattinnlegg, hvem sitt syn tror du legges til grunn der? Hva med dette "brevet" som redaktøren til Se & Hør presenterte, hvem sin mening kom til uttrykk der? Det ble jo hyllet som rene mesterverket i denne tråden. Jeg tørr vedde på at redaktøren fremla eget syn i dette "brevet". For egen del kan jeg si det er noe med det største mølet jeg har sett.

Å vet du, når jeg blir spurt om mitt syn på en sak så tar jeg alltid utgangspunkt i hva jeg synes eller eventuelt ikke synes. Hvordan skal jeg ellers angripe problemstillingen? Derfor kan jeg også si at jeg baserer ikke mitt syn på kronprinsessen og kongehuset basert på spekulasjoner og antagelser.

Som spekulasjoner om at kronprinsessen fjernet narkotika fra boligen til Marius Borg Høiby. At hun ødela sim kortet til hans mobil. Eller at hun ikke har empati med ofrene fordi hun kjøpte en madrass mens hun tillot seg å smile. Eller at hun "ofrer" sin yngste sønn fordi han hadde med sin kjæreste i sin tantes bryllup. Like lite streifer tanken meg at kronprinsparet er "for vold" i nære relasjoner, fordi de ikke går ut i media og tar avstand fra dette.

Iht forumreglene er ikke synsing lov. Og må holde deg til kjent informasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...