Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Purple Basil skrev (23 minutter siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

De er jo ikke så gamle at de har kommet så langt, bortsett fra Maud, som driver med kunst, hun har sikkert tjent noe på utstillingene. De andre er ikke gamle nok. Ingrid er i militæret, mens Leah er ferdig med videregående i år. Hun kommer vel mest sannsynlig til å fortsette influenserkarrieren en periode. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (14 timer siden):

Jeg har også stusset over dette, hvorfor ingen av barnebarna til Harald ser ut til å ville studere. Kanskje de ikke føler at de trenger å få seg skikkelige yrker? Regner med at livsopphold og alt blir dekket for dem.

Man trenger jo ikke studere om man kan tjene bra til livets opphold på andre måter; Maud har jo et drive som kunstner, Leah som stylist (og influencer), men når man ikke har den type satsing eller annen jobb, da tar man en utdannelse. Marius ville kommet inn på enhver skole i USA (penger og posisjon), hadde han karret seg gjennom en bachelor ville han lett fått jobb. Det har han jo fått uten også, jeg lurer på hvorfor det blir så kortvarig - hva er det som ikke funker? En ting er at man kan bli lat av penger, men han er jo arvelig belastet også - moren var jo litt tiltaksløs (jfr Haakons tale) og begynte på mye rart uten å fullføre, fra tømrerlinje el noe bygg-greier til religionshistorie. Ikke noe fullført. Dette scenariet burde vært på kartet fra han var liten, og om man ikke vet om man kan påvirke barna nok til å skikke seg (det vet man jo aldri helt men der er mulig å i noen grad bygge arbeidsmoral), så kan man skjerme dem fra mediene. 

Endret av O Rakel
  • Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (23 minutter siden):

IA har vel sagt tydelig hva mor (og far?) ønsker at hun studerer? Hun har jo først vært miljøarbeider og er nå i forvarer. SM var jo russ nå, f 2005. Yngste til Martha går fortsatt på skolen, f 2008 (hun begynner altså på vgs først nå i høst). LI var vel også russ nå? Født i 2005. Så er kun Maud som kan sies å «ikke studere» per nå. Hun er dessuten 21 år (f 2003), er ganske mange andre som ikke har startet studier da også. LI tjener vel penger som influenser? (Vi kan mene mye om det yrket, men det er en helt annen debatt 😅

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
O Rakel skrev (2 minutter siden):

Man trenger jo ikke studere om man kan tjene bra til livets opphold på andre måter; Maud har jo et drive som kunstner, Leah som stylist (og influencer), men når man ikke har den type satsing eller annen jobb, da tar man en utdannelse. Marius ville kommet inn på enhver skole i USA (penger og posisjon), hadde han karret seg gjennom en bachelor ville han lett fått jobb. Det har han jo fått uten også, jeg lurer på hvorfor det blir så kortvarig - hva er det som ikke funker? En ting er at man kan bli lat av penger, men han er ko arvelig belastet også - moren var jo litt tiltaksløs (jfr Haakons tale) og begynte på mye rart uten å fullføre, fra tømrerlinje el noe bygg-greier til religionshistorie. Ikke noe fullført. Dette scenariet burde vært på kartet fra han var liten, og om man ikke kan påvirke barna nok, så kan man skjerme dem fra mediene.

Dersom han blir dømt nå så kan han neppe reise til USA. 

Skrevet (endret)
VXL100 skrev (5 timer siden):

Hun er ingen dyktig advokat, men hun er fæl til å bjeffe. Så sånn sett er hun grei som bistandsadvokat om man ønsker at skruen skal strammes på den skyldige. 

I straffesaker kan det lønne seg med bjeffende pitbullere.

Endret av M.H85
  • Liker 5
Skrevet

Jobber ikke han innen kjøp og salg?  😁

• Liker 5
Skrevet
Purple Basil skrev (55 minutter siden):

Det er vel fordi de i motsetning til andre unge ikke har noe stort insentiv til å selv skape en fremtid via studier. For så og si alle andre ungdommer ligger nøkkelen til en god jobb og ditto lønn i et høgskole eller universitetsstudium

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
tirben skrev (22 minutter siden):

Uansett om barna mine kunne tjent penger som kunstner eller influenser, så hadde jeg oppfordret dem til å studere. Studier former mennesker, og man lærer ikke bare fag,  man lærer rett og slett å tenke. Dessuten kommer man inn i et miljø med andre studenter.  

Det er fortsatt helt vanlig med ett friår eller to , kanskje de begynner å studere etterhvert

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
tirben skrev (22 minutter siden):

Uansett om barna mine kunne tjent penger som kunstner eller influenser, så hadde jeg oppfordret dem til å studere. Studier former mennesker, og man lærer ikke bare fag,  man lærer rett og slett å tenke. Dessuten kommer man inn i et miljø med andre studenter.  

Enig. og en annen fordel er jo at de vil møte på en litt annen type mennesker som potensielle partnere. Greit å ikke kun lete blant influensere for å finne seg en kjæreste.

• Liker 14
Skrevet
fru Alving skrev (6 minutter siden):

Det er vel fordi de i motsetning til andre unge ikke har noe stort insentiv til å selv skape en fremtid via studier. For så og si alle andre ungdommer ligger nøkkelen til en god jobb og ditto lønn i et høgskole eller universitetsstudium

Ja, det er nok noe slikt vil jeg tro. 

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Marius-genseren har ingenting med Marius Borg Høiby å gjøre.

hahaha....jeg måtte bare sjekke om det var noen her som gikk på den der:-)

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (5 timer siden):

Stort , negativt medietrykk har tatt knekken på folk før, og noen ganger tatt liv.

Tenker du at det ikke er en reell belastning?

Dette gjelder vel offeret også? Hun er ikke en offentlig person, men kjenner nok på medietrykket hun også. Ikke så vanskelig å Google seg frem til hvem hun er. 

• Liker 16
Skrevet

Dersom det var deres sønn eller stesønn forøvrig, hva hadde dere gjort? 

• Liker 2
Skrevet
Siljes_tanker skrev (1 time siden):

Hvorfor håper jeg at han skal få den strengeste straffen han kan få? Og gleder meg til å se bilder av deler av kongefamilien på vei inn til en rettsak? Eller, det er kanskje ikke lov å ta bilder av de på vei inn? Må nøye oss med tegninger?

Det skal vel ekstremt mye til for at denne typen sak går dor lukkede dører?

Ahhhh, dette blir så spennende

Og DIGGER at han må delta i bryllupet til «tante», skal godt gjøres å unngås å bli tatt bilde av

Lille Marius drittunge 

Det skal svært lite til for at en slik sak skal gå for lukkede dører. Både for at dette kan gå som vold i nære relasjoner, og fordi det kan være en belastning for fornærmede. 

• Liker 7
Skrevet
tirben skrev (5 minutter siden):

Det skal svært lite til for at en slik sak skal gå for lukkede dører. Både for at dette kan gå som vold i nære relasjoner, og fordi det kan være en belastning for fornærmede. 

Jeg var vitne der et barn ble ristet hardt av sine foreldre og selv da gikk saken for åpne dører, så nei, det stemmer ikke det du sier. Foreldrene ble dømt til fengsel i flere år

• Liker 2
Skrevet
tirben skrev (9 minutter siden):

Ved en så profilert sak som denne, tror jeg nok du har rett. Regner med lukkede dører.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...