Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Det er åpenbart at grafsing i detaljer, spekulasjoner og, ikke minst, kritikk av nærstående familie er viktigere enn hensynet til ofrene. Å pirke i hva bistandsadvokatene har sagt om mediebelastningen sier sitt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattedama skrev (7 minutter siden):

Hvor har du det fra at KG mener at mest mulig negative oppslag er fra bra for ofrene? Det er da vitterlig flere her som har tatt til ordet for at  det negative medie presset har vært massivt, har til gode å lese at noen har argumentert for at negative oppslag er en støtte for ofrene. At det er diskutert at det er viktig at pressen ikke lenger har munnkurv i forbindelse med oppslag som er relatert til kongehuset, det er riktignok diskutert. 

Det blir jo brukt som argument hele tiden, så jeg har det fra hele tråden. Ja, det er flere som har tatt til orde for at negative medie presset har vært massivt, det er jo ikke alle som er enige . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (5 timer siden):

Regenten gikk ikke glipp av møte med sine representanter i fylkene. Han skulket, sendte kona som ikke har noen formel rolle i forhold til statsforvaltningen, og valgte å dra på tur til utlandet med enn 27 år gammel mann. 

Normalt hadde slikt resultert i avskjedigende. Men her klarer noen å fremstille dette som nesten noe flott og ansvarsfull fra denne privilegierte og rike familien. 

Oppriktig talt.. 

Et akutt fravær grunnet private anliggende er helt innafor å avtale. Kronprinsen er forøvrig  en særlig selvstendig stilling (AML). I arbeidslivet kalles et sånt fravær for velferdspermisjon, eller man benytter avspasering eller feriedag. HM har forøvrig ikke en vanlig jobb med arbeidstid 8-16. 

Å ta seg av en akutt situasjon i familien er selvsagt. Statsforvalterne klarte helt sikkert å spise lunchen uten HM tilstede, og å ha forståelse for at familien er pri 1. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (7 minutter siden):

Det blir jo brukt som argument hele tiden, så jeg har det fra hele tråden. Ja, det er flere som har tatt til orde for at negative medie presset har vært massivt, det er jo ikke alle som er enige . 

Kan du linke til de innleggene? Jeg er oppriktig interessert i lese de. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (12 minutter siden):

Det er åpenbart at grafsing i detaljer, spekulasjoner og, ikke minst, kritikk av nærstående familie er viktigere enn hensynet til ofrene. Å pirke i hva bistandsadvokatene har sagt om mediebelastningen sier sitt. 

Hvem er nærstående familie? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (5 minutter siden):

Kan du linke til de innleggene? Jeg er oppriktig interessert i lese de. 

Tråden er på 894 sider. 
jeg har jo linket til det når jeg har svart underveis, og skrev et lengre innlegg med min erfaring. Som jeg egentlig angret litt på. Jeg har fått masse svar om omtanke for voldsofrene og voldsofre rundt om. Som jeg skrev hadde jeg aldri anmeldt om jeg var forberedt på pressen, og jeg opplevde en promille av disse jentene. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, så er de observert på kjøpesenter i London. Mulig det var juleshopping de skulle på likevel ! 🙈

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spirå12 skrev (3 minutter siden):

Jaja, så er de observert på kjøpesenter i London. Mulig det var juleshopping de skulle på likevel ! 🙈

I dag og? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spirå12 skrev (16 minutter siden):

Hvor står det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spirå12 skrev (18 minutter siden):

Snakker du om i går, eller er det noe nytt? Kan du dele link om det er noe nytt , for jeg finner ingenting. Jeg tenker at teorien om juleshopping synker for hver time de ikke blir observert i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spirå12 skrev (24 minutter siden):

Eller så er det en helt normalt handlerunde fordi man ikke hadde med seg alt man trengte. Trenger ikke være juleshopping. Men jeg vet selvsagt ikke hva de skal der, kan være både det ene og det andre for all I know.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spirå12 skrev (57 minutter siden):

Kanskje har han behov for å handle julegaver før han skal på rehabilitering?  Kanskje  er de med han så han ikke gjør noe dumt, på e spontan tur til England? 

Man vet ikke hvorfor han/ de har dratt til england. Så det blir kun spekulativt. 

Selvsagt lett å tenke at turen handler om rehab. Men det er ikke sikkert det er riktig, selv om se og hør spekulerer i det. Kanskje er han tilbake i Norge om noen dager , for det vi vet. Jeg vil tro de er på han så mye det lar seg gjøre om dagen. 

Anser det som evnt nødvendig.  Om det funker er en annen sak

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Kanskje har han behov for å handle julegaver før han skal på rehabilitering?  Kanskje  er de med han så han ikke gjør noe dumt, på e spontan tur til England? 

Man vet ikke hvorfor han/ de har dratt til england. Så det blir kun spekulativt. 

Selvsagt lett å tenke at turen handler om rehab. Men det er ikke sikkert det er riktig, selv om se og hør spekulerer i det. Kanskje er ha tilbake i Norge om noen dager , for det vi vet. Jeg vil tro de er på han så mye det lar seg gjøre om dagen. 

Anser det som evnt nødvendig.  Om det funker er en annen sak

Jeg vet selvsagt heller ikke, men tenker at siden kronprinsen har tatt seg fri av "personlige årsaker", slik at kongen måtte avbryte sin egen ferie, så handler det om noe mer enn bare en spontantur? Det kan hvert fall tyde på det. Så kan det være som du sier, at de er på ham så mye det lar seg gjøre, og at det er det som er den personlige årsaken. Bare fikk inntrykk av at det var noe mer alvorlig enn en shoppingtur siden timeplanene måtte omrokkeres både for krompen og for kongen. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (3 timer siden):

Hvor har du det fra at KG mener at mest mulig negative oppslag er fra bra for ofrene? Det er da vitterlig flere her som har tatt til ordet for at  det negative medie presset har vært massivt, har til gode å lese at noen har argumentert for at negative oppslag er en støtte for ofrene. At det er diskutert at det er viktig at pressen ikke lenger har munnkurv i forbindelse med oppslag som er relatert til kongehuset, det er riktignok diskutert. 

unnskyld, men det der er på grensen til historieforfalskning!! De av oss som har tatt til orde for at mediedekningen har vært massiv, har jo fått gjennomgå så det holder, og blitt anklaget for at vi ikke bryr oss om ofrene fordi vi velger å skrive om medietrykket. De som fremhever seg selv som spesielt opptatt av ofrene, har derimot regelmessig bagatellisert medietrykket og hakket på de av oss som ønsker å diskutere det.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, latterliggjøring, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra ekstern kilde, spekulasjoner og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...