Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste en artikkel nå der Durek sier på et lydklipp at "jeg sugde penisen til en klient"...Så tenkte jeg på feige latterlige mette marit,og hennes TRAGEDIE av en sønn her... Så tenkte jeg på det gode fine gamle kongeparet vårt 🇳🇴 At fy søren de fikk 2 barn og begge barna har VALGT feil partnere, og er så ulike sine foreldre....sykt SYKT hva kongeparet må lese å stå i hver dag. Enten er det svigersønnen som suger andres peniser, eller så er det bonus barnebarnet som skam slår kvinner. Hva skal man egentlig si.....Stakkars kongeparet.

Endret av M.H85
  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (7 minutter siden):

Lille Marius ble observert sammen med kronprisen på fly til London i formiddag i følge dette reisebrevet: https://insideflyer.no/forums/threads/siste-farvel-med-ana-first-og-a.21294/#post-560367

Sikkert åpnet seg en mulighet for behandling. Dette kan passe sammen med nevnte observasjon, kronprinsens plutselige avbud og ikke minst at kongen plutselig er oppført i kalenderen for å gjennomføre morgendagen. Han skulle vel strengt tatt være i utlandet til over helgen. https://www.kongehuset.no/program.html?tid=27511&sek=26946

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (22 minutter siden):

Sikkert åpnet seg en mulighet for behandling. Dette kan passe sammen med nevnte observasjon, kronprinsens plutselige avbud og ikke minst at kongen plutselig er oppført i kalenderen for å gjennomføre morgendagen. Han skulle vel strengt tatt være i utlandet til over helgen. https://www.kongehuset.no/program.html?tid=27511&sek=26946

Men det er jo rart at det evt. ikke er MM som tar med seg sønnen sin på tur dersom det er snakk om behandling

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Men det er jo rart at det evt. ikke er MM som tar med seg sønnen sin på tur dersom det er snakk om behandling

Mulig hun ikke kan fly, hun har vel akkurat vært sykemeldt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (5 minutter siden):

Hun er inngiftet og innehar ikke samme status som HM i utlandet, vil jeg tro. Her har nok HM brukt sine forbindelser og royalties.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 minutt siden):

Mulig hun ikke kan fly, hun har vel akkurat vært sykemeldt 

Ja, sant nok, ved lungefibrose så kan det være behov for ekstra oksygentilførsel ved flyreiser, så det er nok grunnen

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (5 timer siden):

Jeg har opplevd det. Og jeg vet at flere andre i tråden har opplevd det - vold, alvorlig psykiatri og rus i nære relasjoner. I motsetning til MM så gjorde jeg ikke "alt" for å enable for mitt nære familiemedlem. Tvert imot så ønsket jeg at vedkommende skulle arresteres og ufarliggjøres. Det var både tvangsinnlegging, anmeldelse, vonde avhør og arrestasjoner. Helt jævlig å stå i. Ingen kontakt i dag. 

Min historie finnes ikke relevant eller viktig i denne tråden, men ville bare nevne det. Vi er flere som har erfaringer. 

Det man ikke har erfaring med er det massive mediekjøret, det må være helt forferdelig og det er helt umulig å sette seg inn i hvordan det er at "alle" krever svar og tribuneplass i det som må være en veldig vond tid. For oss "vanlige" så holder man seg gjerne helt unna folk. Det er ikke noe man deler med naboer, kollegaer og bekjente. Tvert imot så ønsker man ikke en haug med "skuelystne" når det kommer blålys på besøk og alt rakner. 

Jeg har også opplevd det. Og, min erfaring er også beinhard. Det er noe man aldri glemmer, for å si det mildt. Det er en skam som ikke kan sammenlignes med noe annet. Uansett hvem som ble pågrepet. Jeg har og opplevd det flere enn èn gang og også opplevd hvordan det er å lese om det i media, og sett hvordan saken vris og vrenges på og det absurde i å sitte og lese ca 20-30% er fakta og resten oppspinn og tatt ut av sammenheng. Det ligger ofte mye annet bak, omfang, andre personer osv. Som det ble beskrevet i retten under bl a Kongsvinger-saken, hvor forsvarere sa i retten at en video (f eks) forklarer eller forteller ikke hele hendelsesforløpet, men kun en del. Det er så mye annet og så mange saker i dette tilfellet med MBH, - et enormt sakskompleks og vi får drypp og deler her og der, artikler blir endret, korrekser blir gjort men legges nederst på sider under andre artikler og sladderen får gå sin gang. Derfor synes jeg vi bør holde oss for god til å latterliggjøre MM eller HM. Det er mange andre rundt MBH som ikke blir nevnt her som kunne stilt opp eller som kunne vært nevnt, men de uteblir av den grunn at de ikke er kongelige. Vi er for raske på labben til å svartmale de som kanskje har prøvd å hjelpe han opptil flere ganger, nytteløst - eller han rett og slett selv ikke har villet det. For oss blir det bare spekuleringer. Dette med å slenge rundt seg med "oksygentank", "psykisk tilfelle" osv om MM i tråden her synes jeg ikke noe om i det hele tatt. En ting er at sønnen er en løs kanon og har problemer, men jeg vil tro de har mer enn nok både mor og stefar å holde koken for de to andre barna nå mens dette står på frem til han er i behandling. Og siden de er i den posisjonen og rollene de er i og har lyskasterne på seg gjør ikke skammen og skyldfølelsen mildere. Det er selvsagt både tragikomisk og nesten ikke til å tro at dette har skjedd i en kongelig familie hvor de har alle ressurser tilgjengelige og alt skal være så fint og så "flott", men her sitter vi da, og ser tydelig at slikt kan utspille seg i de beste og veletablerte hjem. Uansett hvor mye man prøver å skjule det, kommer sannheten frem etterhvert. Så får vi håpe at siden katten nå er ute av sekken at de endelig får puste ut og la rettsvesenet ta jobben med å gi han en dom og plass på rehab enten han vil eller ei, for det må han nok..selv om dette skulle skjedd for lenge siden OG før det gikk ut over de han var sammen med. Det florerer en del ¤%& i disse miljøene så dette er ikke noe nytt eller et "sjokk" for de som kjenner til influenserbransjen - mye av de Morgan L F skriver er ikke så veldig langt fra sannheten. Sist for bare et døgn siden var det en stortingspolitiker som ble tatt i tollen på Gardermoen så det finnes overalt hos eliten, men ikke i like stor grad kanskje og alle bruker selvsagt ikke vold fordi om de ruser seg. Jeg har kommet meg, siden det har gått noen år, men det sitter i og det er viktig at man har noen veldig gode og nære man kan snakke med når det står på som verst. Aller verst er det når det er små barn som må skånes og tas hensyn til i slike tilfeller og det er det ikke i dette tilfelle med MBH i hvert fall. For de kan få arr og ødelegges for livet så da er det mye alvorligere. Kongefamilien greier seg, det har vært skandaler i århundre med de kongelige i Europa så dette er ikke første gangen, selv om det er "gisp på gisp" nå. Det har vært galskap, innavl og utroskap, vold, alkoholisme ++...i kongelige familier så det er nok å ta av. Nå står de midt oppi dette i Norge i 2024 og skammens teppe har lagt seg som en tåke over de, allikevel ønsker jeg de det beste som jeg gjør hos andre i lignende tilfeller og håper det skal gå bra med alle sammen etter hvert. Men, det skjer noe ikke før han får profesjonell hjelp.   

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (8 timer siden):

Jeg kan forstå at du har ikke har særlig tro på påtalemakten i denne åpenbart betente saken. Det er i seg selv trist, isolert sett, og river ned tilliten til rettssamfunnet.
Det er fremkommet episoder hvor MBH, som sønn av kronprinsesse MM, kan ha blitt forskjellsbehandlet fra folk flest som møter på politi og rettsvesen, noe som i seg selv er helt uakseptabelt. Det skal ikke skje. 
Jeg har ingen tro på at folk vil ha korttidshukommelse ift disse alvorlig sakene, ei heller at tilgivelsens slør vil legge seg over kongehuset. Hva skal vi hylle? MBH egne ord om psykiske utfordringer gjennom oppveksten der mor, MM, og stefar ikke har klart å følge opp på tross av at de med høy sikkerhet har tilgang på det beste av all mulig hjelp? Skal vi hylle at de har kan ha gitt ham stor frigang til kriminelle venner fra belastet miljø, og at MM i tillegg ønsket de samme velkommen til privat besøk på Skaugum? 

Hva skal vi hylle og applaudere? 

Tror vi på julenissen? 

Enig. Hvordan skal de kunne fremme verdier? 

Haakon fremstår totalt flat og fomlete. En normal reaksjon ville vært sinne, alvor og handlekraft. Fyren må enten være utrolig naiv eller undertrykke følelsene sine. Hadde han vist at han var opprørt, over at dette kunne skje, av at tilliten brutt, at andre har vært skadelidende og MBH viser fingeren på bilde av Se & Hørs sak, hadde han fått litt respekt og sympati. Men slik han har fremstått i årevis, har jeg ingen tro på at han vil bety en tøddel i feks en krigssituasjon. Han er ikke bare ingen leder, han er en tøffelhelt.

Skulle likt å se demografiske data på hvem som støtter monarkiet. Mitt inntrykk er at de står sterkest blant lavere sosioøkonomisk klasse, lavere utdannede miljøer og i distriktene.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke behandlingssteder her til lands som er gode nok for Marius, slik at han må fly utenlands?

Endret av Tough cookie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 timer siden):

Nå er det slik at alle kan skrive på et diskusjonsforum, også de som aldri har hatt politiet hamrende på døra. Atferd- og reaksjonsmønster er det derimot ikke så uvanlig at folk har erfaring med, noen han til og med utdanning innen feltet. Selv om man ikke har vært i nærheten av en så alvorlig situasjon, betyr det jo ikke at man ikke skal få lov å si det man tenker. Sist jeg sjekket var ikke erfaring et krav for å være deltaker i en diskusjon. De aller fleste her diskuterer det vi får oppgitt i media, og selv om det er spekulasjoner - fra begge "sider", så er stort sett tema det man får vite i media. Det er jo ikke rart at det er en sausetråd, når hele opplegget er en diger suppe. Når det kommer nye opplysninger konstant, er det ikke rart at man trekker frem det man allerede vet, for å klare å sette det sammen i kontekst. Det er helt greit at man ikke vet hvordan man hadde reagert før man erfarer det, men så er man jo ikke helt blottet for andre erfaringer i livet. Man kjenner jo seg selv og hvor man har det moralske kompasset sitt. Man har barn som man vet hvordan man har oppdratt. Man vet hva man tillater og ikke fra familiemedlemmene sine. Mange her har erfaringer du ikke aner noe om, så det er ganske dristig å si at du mener 99% aldri har erfaring med ditt og datt. Mediekjøret er vel kanskje det eneste du egentlig kan regne med at stort sett ingen har erfaring med. Resten aner du ikke så mye om.

Jeg synes du til tider er nærmest litt "harry" i uttalelsene dine, for det vises at du ikke klarer å sette deg inn i hvor alvorlig situasjonen egentlig er. Mine barn kan si "jo, men han er jo en real drittsekk" ..eller "han fortjener det slik han holder på med". Og jeg vet alderen på mine barn, og jeg forstår hvorfor de sier det de sier, men som jeg svarer: "Ja, jeg skjønner det, men kan dere tenke dere at han er så ruset på diverse rusmidler samtidig som mannen har drukket i timevis og kanskje gått på fylla i dagesvis, vant til å få viljen sin, alle "åpner dører for han og mere til"...evt sjalusi, paranoid pga rusmidler og kontrollerer. Han klarer ikke å se seg selv utenifra, han har ingen selvinnsikt og skjønner ikke selv hvor alvorlig fatt det er med han". Vi har ingen aning hva MM og HM har prøvd, om han har gått løs på eksteriør og interiør andre steder og flere ganger, om de har bedt far ta ansvar og bistå, om han har declinet, om det er andre de har vært i dialog med, i hvilken grad de har prøvd å skjule det eller bedt om hjelp, om det har vært nytteløst, og samtidig prøve å holde han unna media. Det skrives alskens dritt om at han ikke deltok i MMs 50-årsfeiring. Så dere gjestelista på denne 50årsfeiringen? Den var dørgende kjedelig og mange som var tilstede nevnte festen som et stort ZzzZZ. Da kan man nesten ikke forvente at unge møtte opp. Ingen av de andre barna hennes var heller tilstede (som jeg så). Hun hadde en privat feiring dagen etterpå som han deltok på, en for de nærere vennene. Den offisielle festen var for kultureliten og politikereliten, ikke noe som kunne vært interessant for en 25-26 åring. Spesielt ikke om han har et rusproblem. Mannen valgte heller å delta på et annet arrangement av den yngre garde på Kulturhuset bare et steinkast unna. MM sa han ikke følte seg i form, hun burde kanskje ikke sagt noe som helst. Jeg synes du "kaster" ut av deg stygge ord hist og pist hva du føler for der og da, og da fremstår du kanskje ikke så mye mere voksen og etterettelig enn de du beskriver selv i innleggene dine, selv om jeg kanskje tror du er det. Jeg forstår at du skriver det, men jeg synes og vi burde ta et pust i bakken før vi går helt bananas og kaller folk for det ene og det andre her inne.  

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantorangen-Oslo skrev (7 minutter siden):

Jeg synes du til tider er nærmest litt "harry" i uttalelsene dine, for det vises at du ikke klarer å sette deg inn i hvor alvorlig situasjonen egentlig er. Mine barn kan si "jo, men han er jo en real drittsekk" ..eller "han fortjener det slik han holder på med". Og jeg vet alderen på mine barn, og jeg forstår hvorfor de sier det de sier, men som jeg svarer: "Ja, jeg skjønner det, men kan dere tenke dere at han er så ruset på diverse rusmidler samtidig som mannen har drukket i timevis og kanskje gått på fylla i dagesvis, vant til å få viljen sin, alle "åpner dører for han og mere til"...evt sjalusi, paranoid pga rusmidler og kontrollerer. Han klarer ikke å se seg selv utenifra, han har ingen selvinnsikt og skjønner ikke selv hvor alvorlig fatt det er med han". Vi har ingen aning hva MM og HM har prøvd, om han har gått løs på eksteriør og interiør andre steder og flere ganger, om de har bedt far ta ansvar og bistå, om han har declinet, om det er andre de har vært i dialog med, i hvilken grad de har prøvd å skjule det eller bedt om hjelp, om det har vært nytteløst, og samtidig prøve å holde han unna media. Det skrives alskens dritt om at han ikke deltok i MMs 50-årsfeiring. Så dere gjestelista på denne 50årsfeiringen? Den var dørgende kjedelig og mange som var tilstede nevnte festen som et stort ZzzZZ. Da kan man nesten ikke forvente at unge møtte opp. Ingen av de andre barna hennes var heller tilstede (som jeg så). Hun hadde en privat feiring dagen etterpå som han deltok på, en for de nærere vennene. Den offisielle festen var for kultureliten og politikereliten, ikke noe som kunne vært interessant for en 25-26 åring. Spesielt ikke om han har et rusproblem. Mannen valgte heller å delta på et annet arrangement av den yngre garde på Kulturhuset bare et steinkast unna. MM sa han ikke følte seg i form, hun burde kanskje ikke sagt noe som helst. Jeg synes du "kaster" ut av deg stygge ord hist og pist hva du føler for der og da, og da fremstår du kanskje ikke så mye mere voksen og etterettelig enn de du beskriver selv i innleggene dine, selv om jeg kanskje tror du er det. Jeg forstår at du skriver det, men jeg synes og vi burde ta et pust i bakken før vi går helt bananas og kaller folk for det ene og det andre her inne.  

Det må du gjerne synes. Det gjør meg ikke noe. 50-årsdagen har jeg knapt nevnt, så det forholder jeg meg ikke til.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (17 minutter siden):

Haakon fremstår totalt flat og fomlete. En normal reaksjon ville vært sinne, alvor og handlekraft. Fyren må enten være utrolig naiv eller undertrykke følelsene sine. Hadde han vist at han var opprørt, over at dette kunne skje, av at tilliten brutt, at andre har vært skadelidende og MBH viser fingeren på bilde av Se & Hørs sak, hadde han fått litt respekt og sympati. Men slik han har fremstått i årevis, har jeg ingen tro på at han vil bety en tøddel i feks en krigssituasjon. Han er ikke bare ingen leder, han er en tøffelhelt.

Skulle likt å se demografiske data på hvem som støtter monarkiet. Mitt inntrykk er at de står sterkest blant lavere sosioøkonomisk klasse, lavere utdannede miljøer og i distriktene.

Du glemte makteliten?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (14 minutter siden):

Flat...tomlete.. Men, du mener at sinne på nasjonal TV hadde vært en bedre siden fra HM å vise? 

Hva ville folk si da? Her ser vi hvor sinnet kommer fra? Ikke rart Marius er som han er. Svarer de kort er de arrogante, svarer de sakte og prøver å virke rolige, men veloverveide, ja da er de tomlete. Ser du ikke selv hva du skriver og at uansett hvordan man vrir og vrenger på utsagnene s¨blir det ikke godt nok uansett`

Det er klart de er opprørte og at det er kaos, noe annet ville vært naivt av OSS å tro. Selv om vi ikke får se de bryte sammen på nasjonal TV!

At MBH viser fingeren til Uffes brev i Se & Hør er ikke noe MM og HM får gjort noe med. Det er ikke de som viser fingeren. Det er MBH selv, en som fyller 28 år om to måneder. Og mannen på snart 28 år sitter sannsynligvis på så mye informasjon at det er best å la han være "i fred" til han kommer i behandling. 

Ingen støtter noe slikt, om det hadde vært republikk i Norge eller om det er monarki. Det er uvesentlig om det er konge eller president, INGEN ved sine fulle fem støtter slik oppførsel.  

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
DittHåp skrev (På 6.11.2024 den 11.36):

Den voksne ( Kong Harald ) har tatt seg noen feriedager for å ta med fruen på den årlige juleshoppingen i London.

Det syns jeg er en veldig merkelig prioritering når det stormer så mye i den "bedrifien" han styrer. Det er masse drama med både Marius og MM, og nå er Durek anmeldt for seksuelle overgrep. Men shopping i London virker som en god idé? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Det syns jeg er en veldig merkelig prioritering når det stormer så mye i den "bedrifien" han styrer. Det er masse drama med både Marius og MM, og nå er Durek anmeldt for seksuelle overgrep. Men shopping i London virker som en god idé? 

"Nu kan det da umulig bli verre", tror jeg han tenker, så da er det sikkert like greit å dra på shoppingtur til London.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (24 minutter siden):

Er det ikke behandlingssteder her til lands som er gode nok for Marius, slik avdødee må fly utenlands?

Mtp hvor profilert saken er her er nok Rehab utenlands lurt, her til lands vil han ikke kunne ha fokus uansett. At det er HM som drar med ham sier egentlig det meste, og særlig så akutt som det kan se ut som.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...