Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg skjønner vel hvorfor han fremstiller det slik: det er åpenbart for at det skal virke som Marius er samarbeidsvillig, det ikke er noe dramatikk osv.

Men det er jo ikke sant. Tror Bratlien og MBH at de vinner på dette? Dommeren vet jo godt hvordan dette fungerer, og advokatene rundt ofrene hans kommer til å vaske gulvet med denne typen argument når Bratlien selv mener de andre snakker for mye i mediene.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (35 minutter siden):

Nå har vel også politiet sagt at marius har samarbeidet. 

Å levere og inndra er vel ca samme sak kan være, at feks politiet ønsker å inndra, og man frivillig leverer inn. Da ma man også har mulighet til å klage eller nekte på vilkårene.

Man kan klage, men man kan ikke nekte på inndragelse. Man leverer eller mister førerkortet og våpenet. 

Det er ikke noe gråsone. Slutt å late som det finnes. Dette er en helt sort\hvit prosess, enten er våpen og førerkort inndratt, eller så er det ikke det.

Man kan anke etter man har tapt førerrett og våpen, det er ikke noe 'velvilje' rundt inndragelsesprosessen.

Våpenet ble etter all sannsynlighet konfiskert på hytteturen.

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (Akkurat nå):

Men det er jo ikke sant. Tror Bratlien og MBH at de vinner på dette? Dommeren vet jo godt hvordan dette fungerer, og advokatene rundt ofrene hans kommer til å vaske gulvet med denne typen argument når Bratlien selv mener de andre snakker for mye i mediene.

En dommer i en rettsak vil ikke ilegge dette noe vekt, men det er vel også viktig hva "vanlige folk" tenker og mener om denne saken for kongefamilien, så sånn sett kan de vinne på å fremstille det som om dette er en frivillig løsning og hvor Marius er samarbeider med politiet og oppfører seg bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oser jo velvilje av å levere en knust mobil uten SIM-kort, dra på ferietur med gutta og fylletur med våpen og rus-kompisene mens ofrene dine venter på hvordan du stiller deg til anklager, mener jeg.

• Liker 19
  • Nyttig 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel inn ca akkurat ingen - unntatt forsvaradvokaten, som synes MBH tar saken alvorlig? Jeg tipper frivilligheten handler om at han ikke har gjort fysisk motstand - ikke at han på noe som helst vis selv har tatt initiativ til verken å lever våpen eller slutte å kjøre bil. 

Jeg tenker at måten han velger å fremstå på, er sjokkerende, og det må være en enorm belastning både for de tre eksene hans og for familien hans.

Endret av pøbelsara
  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (47 minutter siden):

Man kan klage, men man kan ikke nekte på inndragelse. Man leverer eller mister førerkortet og våpenet. 

Det er ikke noe gråsone. Slutt å late som det finnes. Dette er en helt sort\hvit prosess, enten er våpen og førerkort inndratt, eller så er det ikke det.

Man kan anke etter man har tapt førerrett og våpen, det er ikke noe 'velvilje' rundt inndragelsesprosessen.

Våpenet ble etter all sannsynlighet konfiskert på hytteturen.

Våpenet som ble konfiskert på hytten var ikke marius sin.

Man har altid mulighet til å klage og si seg uenig. Det hindrer ikke at du blir fratatt uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (13 minutter siden):

Tvilte egentlig på at det der var lovlig. Er ikke overrasket. 

Nei, det var nok ikke et spesielt komplisert spørsmål for domstolen å avgjøre!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 timer siden):

Når du spør  blir jeg brått usikker på pm det  må ha vært etter hun kom ut av sykehuset. 

Men har oppfattet det som at det var samme søndag.

Korpsnerden skrev (4 timer siden):

Takk for info! Så da er det ingen som vet om Marius virkelig ville ha tent på tingene hennes. Jeg antok at det bare var tomme trusler, siden ikke media har skrevet at det ble satt fyr på. 

Politiet har også reagert veldig raskt, ikke minst med tanke på alle de måtte informere først.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (53 minutter siden):

Tvilte egentlig på at det der var lovlig. Er ikke overrasket. 

Ikke jeg heller, og dette syntes jeg var veldig drøyt av Marstein.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var fantastisk hvor raske dette med plakaten ble avgjort, mens andre saker står nærmest stille i rettskø (og blir ofte og mest sannsynlig henlagt).

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (4 minutter siden):

Jeg syntes det var fantastisk hvor raske dette med plakaten ble avgjort, mens andre saker står nærmest stille i rettskø (og blir ofte og mest sannsynlig henlagt).

Det er jo fordi det kun er en midlertidig forføyning. Den må jo nødvendigvis komme raskt. Domstolene behandler jo hver eneste dag mange små saker som etter sin natur ikke kan vente - typisk, som her, en midlertidig forføyning, eller beslutninger om ransaking. Det har ikke noe med den køen du snakker om.

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Våpenet som ble konfiskert på hytten var ikke marius sin.

Man har altid mulighet til å klage og si seg uenig. Det hindrer ikke at du blir fratatt uansett 

Det er jo det som er poenget. Det advokaten til Marius gjør er å koke supper på spiker. Det er ingen 'velvilje' i å bli fratatt førerkort fra legen, og at politiet har fratatt ham løyve for våpenet. Marius advokat kommuniserer det som om det er Marius selv som har kommet til disse konklusjonene når politiet selv sier det er de som gjorde det ene, og at det er legen hans som gjorde det andre via hans mors henvendelser.

Ergo, alt Marius og Bratlien foretar seg er løgn.

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (24 minutter siden):

Krever nok ikke mye av systemet å avgjøre akkurat dette, så er en ganske enkel prosess å få klarhet i saken.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

For noen dager siden var det noen som spurte om Marstein har lov å bruke bilde av MBH i markedsføringen.

Oslo tingrett sier nei:

Universal Music AS sin bildebruk av Marius Borg Høiby er ulovlig

Ingen bombe akkurat. For Marstein så er dessverre all PR god PR. Han fikk noen dager med ekstra blest, og regner nok med å tjene litt ekstra penger pga den økte publisteten ifbm stuntet.

Endret av Rastebenk
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man gjør alle de tingene han gjør, og da I TILLEGG stiller seg opp ved siden av se og hør med ett brett med øl, og viser fingeren, da viser man AKKURAT hva slags menneske man er. 

Jeg har sønner selv, og hvis mine gutter hadde gjort disse tingene hadde jeg hatt NULL problem med å si at jeg tar TOTALT avstand fra ALL slik oppførsel. Når man i tillegg har en offentlig rolle som kongelig  er det ENDA mer viktig at MM gjør dette- hvis ikke kommer alt hun sier i fremtiden ikke til å bli tatt seriøst. 

Jeg er HELT sjokkert over hvordan denne saken har blitt håndtert. Jeg synes vi som nasjon fortjener bedre. 

• Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig fra Marstein sin side. Er det noe som er provoserende , er det at folk skal sko seg på denne forferdelige saken. 

Endret av Kattedama
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

luxifine skrev (41 minutter siden):

Noen saker er raskere og lettere og avgjøre. Skulle vel ikke så mye etterforskning til her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...