Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Inkognitoher
PusheenPusheen skrev (6 timer siden):

Det hadde vært det beste, men jeg har mine tvil. Mamma Kronprinsesse vil vel beskytte guttungen sin og vil la han slippe å stå til ansvar mer enn nødvendig. Selv om jeg i aller høyeste grad mener eksemplet ditt er nødvendig. Hvis hun, eller Marius selv for den saks skyld, kommer med et nytt sånt der brev, blir det latterlig. 

Kommer ikke til å skje. Selv da MMs bror ble dømt for det samme - ble det bortforklart og unnskyldt.

Veldig rart med MMs brev forresten. Marius oppsøkte media på eget initiativ. Var på premierer, og la ut all mulig rart på sin åpne insta konto med 65 000 følgere. Det gjør han fortsatt forresten. 
Så han vil være offentlig og høste fordeler når det passer, og privat, men unntatt kritikk når det passer ham best.

Pressen har vært veldig snill med Marius 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TomKrus skrev (14 minutter siden):

Dette er bare pisspreik, Marius er ikke en del av kongehuset i det hele tatt angående noen arverekkefølge. Har faktisk vært minimalt i offentlighetens lys og har som voksen havnet i trøbbel. Hans valg. Dette har ikke noe med Kongehuset å gjøre, ikke for annet en at det påvirker foreldre og slekt den elendige oppførselen han her har vist. Men å klistre dette til Kongehuset ? Kom igjen da mann ! Finn noe bedre å komme med.

Han er broren til hun som skal bli dronning. Selvsagt er han en del av kongehuset. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

Kommer ikke til å skje. Selv da MMs bror ble dømt for det samme - ble det bortforklart og unnskyldt.

Veldig rart med MMs brev forresten. Marius oppsøkte media på eget initiativ. Var på premierer, og la ut all mulig rart på sin åpne insta konto med 65 000 følgere. Det gjør han fortsatt forresten. 
Så han vil være offentlig og høste fordeler når det passer, og privat, men unntatt kritikk når det passer ham best.

Pressen har vært veldig snill med Marius 

Det kommer ikke til å skje, nei. Det skal nok hysjes ned i den grad det går. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 minutter siden):

Han er broren til hun som skal bli dronning. Selvsagt er han en del av kongehuset. 

Nei, han tilhører ikke Kongehuset. Men han tilhører Kongefamilien. To ulike ting:)

• Liker 26
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er nok belastet både gjennom sosial og genetisk arv. Far dømt for narkotika, vold og ruskjøring, onkel (MMs bror) dømt for partnervold, og bestefaren  (SvenO) var jo i en periode en slags «nasjonalalkoholiker» - iallfall ble han fremstilt slik i mediene. Jeg mener ikke å forsvare det han ser ut til å ha gjort, men bakgrunnen er en del av bildet.

Endret av Caniggia
  • Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Nei, han tilhører ikke Kongehuset. Men han tilhører Kongefamilien. To ulike ting:)

KongeHUSET er bedriften og KongeFAMILIEN er ja, familien. KongeHUSET består av den arbeidende delen av kongeFAMILIEN. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Morgan Le Fay said:

Sonja og Harald burde likevel satt ned foten for dette forholdet.  (Dronning Margrethe ville aldri godtatt et sånt ekteskap).
En kvinne som ikke hadde tatt utdannelse eller hatt noen fast jobb, og som heller ikke tok vare på barnet sitt selv  - men som overlot det til å bo hos sin mor og stefar mens hun levde et utsvevende party-liv  langt unna. Da har du rett og slett ikke den selvdisiplinen som skal til for å fylle rollen.

Mette-Marit har hele tiden hatt latterlig få representasjons-oppdrag, og mange her har nok glemt at det hun var mest kjent for frem til for noen år siden, var de vanvittige klesbudsjettene ( i million-klassen) samt hangen til jet-set livsstil og kjendisvenner. Hun fremstår mer sympatisk de senere årene med interesse for veving og litteratur, men det er ikke store innsatsen som har vært lagt ned.

Det er Håkon og Harald som har jobben, ikke kona MM. Hennes viktigste jobb har hun gjort bra som er å skaffe og bidra til å oppdra to barn til arverekken. De må selv finne ut hvor mye hun skal og bør jobbe. Ikke alle koner har turboen til Sonja.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Kønn skrev (1 minutt siden):

KongeHUSET er bedriften og KongeFAMILIEN er ja, familien. KongeHUSET består av den arbeidende delen av kongeFAMILIEN. 

Det blir vel riktigere å si at kongehuset består av de nærmeste arvingene i rett linje med partnere? 
Vårt kongehus består jo av kongeparet, kronprinsparet og IA. 
IA jobber ikke, men det gjør Astrid - dog i beskjeden grad, og hun er «bare» medlem av kongehuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (Akkurat nå):

Det blir vel riktigere å si at kongehuset består av de nærmeste arvingene i rett linje med partnere? 
Vårt kongehus består jo av kongeparet, kronprinsparet og IA. 
IA jobber ikke, men det gjør Astrid - dog i beskjeden grad, og hun er «bare» medlem av kongehuset

Astrid er ikke medlem av kongehuset, men av kongefamilien.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (16 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at jeg tror ALLE voldsmenn er ulykkelige mennesker som ønsker å få hjelp? Dette er ikke mine ord og du pålegger meg naive meninger og ideer jeg overhodet ikke sitter med. Ikke greit. Og rett og slett ufin og unødvendig måte å debattere på. 

For det første så synes jeg det er komisk hvor mange som «håper han får hjelp». Hvorfor skulle han ikke få det? Ingen her i landet har vel tilgang på mer hjelp enn han. Jeg personlig tror han trenger noe annet, nemlig å bli stilt til ansvar og få noen konsekvenser.

For det andre: hva er det som tilsier at han i det hele tatt ønsker hjelp? Foreløpig vil han jo ikke  en gang samarbeide med politiet.

Og for det tredje: Hva slags «hjelp» er det du kjenner til som er effektiv da? Tror mange skulle likt å vite det. For, så vidt jeg vet har slike behandlingstilbud svært liten effekt.

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-nasjonalt-kunnskapssenter-om-vold-og-traumatisk-stress-nkvts-partner/liten-effekt-av-voldsbehandling/829515

• Liker 31
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

For det første så synes jeg det er komisk hvor mange som «håper han får hjelp». Hvorfor skulle han ikke få det? Ingen her i landet har vel tilgang på mer hjelp enn han. Jeg personlig tror han trenger noe annet, nemlig å bli stilt til ansvar og få noen konsekvenser.

For det andre: hva er det som tilsier at han i det hele tatt ønsker hjelp? Foreløpig vil han jo ikke  en gang samarbeide med politiet.

Og for det tredje: Hva slags «hjelp» er det du kjenner til som er effektiv da? Tror mange skulle likt å vite det. For, så vidt jeg vet har slike behandlingstilbud svært liten effekt.

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn-nasjonalt-kunnskapssenter-om-vold-og-traumatisk-stress-nkvts-partner/liten-effekt-av-voldsbehandling/829515

Kan man ikke få begge deler? Han får nok tilbud som forskjellig type hjelp, men vi aner ikke om han tar imot. Jeg personlig synes det er viktig at han kan lære å kontrollere seg, derfor håper jo jeg med flere at det faktisk går i orden. Han kan ikke gå rundt å være voldelig også når han kommer ut av fengsel, hvis han forhåpentligvis blir sendt dit.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Hvor står det at han ikke vil samarbeide med politiet ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Kan man ikke få begge deler? 

Men kjære vene. Pøs på med «hjelp» alt dere vil. Vanligvis er det ikke det folk er mest opptatt av i kvinnevoldssaker, men jeg skjønner at folk ser på Marius som et offer av en eller annen grunn. Men hvorfor tror dere at han ikke har tilgang på denne «hjelpen»? Og hva består den av? 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at han ikke vil samarbeide med politiet ?

Han nekter å la seg avhøre. Når folk «samarbeider med politiet» så betyr det at de stiller i avhør.

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Men kjære vene. Pøs på med «hjelp» alt dere vil. Vanligvis er det ikke det folk er mest opptatt av i kvinnevoldssaker, men jeg skjønner at folk ser på Marius som et offer av en eller annen grunn. Men hvorfor tror dere at han ikke har tilgang på denne «hjelpen»? Og hva består den av? 

Hvor har jeg sagt at han ikke har tilgang på hjelp? Det har han nok, og det kan også allerede ha vært forsøkt. Men tar man ikke imot den, er det håpløst. Jeg liker ikke tanken på at voldelige mennesker går fritt ute i samfunnet. Ingen blir satt i fengsel på livstid for partnervold av denne sorten, så hvis man blir sendt i fengsel, er det plausibelt å tro at han også slipper ut igjen. Og Marius får nok ikke lang tid inne pga status og penger, og folk som kan trekke i tråder. Skal han kaste seg over neste offer når han kommer ut? Eller fortsatt ha sinneproblemer som vil skape dysfunksjonelle forhold med fremtidige partnere? Det unner jeg dem faktisk ikke. Derfor er det jo viktig at voldsforbrytere får terapi, evt avrusning, slik at ikke flere liv blir ødelagt pga deres handlinger. Vi kan ikke forvente at han på magisk vis blir kvitt disse issuene av seg selv. Og det gjelder ikke bare denne saken isolert. Det gjelder alle voldssaker. Og før du sier noe på det, for jeg har blitt ilagt den meningen i tråden her fra før; jeg støtter offeret her, det er henne det er synd på. Ikke Marius. Men man kan vel fortsatt håpe at han får BÅDE straff og hjelp til å ikke være en drittsekk? Tenk om problemene til Marius hadde vært løst fra før, da hadde han sluppet å synke så dypt at noen ble sendt på sykehus, og potensielt sitter igjen med PTSD eller andre varige mèn. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan gjerne kongefamilien melde avbud til sirkus-bryllupet. Jeg synes tom de kan sykmelde seg, kongen, dronningen og kronprinsfamilien har rett og slett litt mye nå. At verdenspressen skal bruke bilder av de og ‘latterliggjøre’ de ift denne stormannsgale narsissisten er rett og slett mer enn noe menneske burde delta i… 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...