Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Charl8KN skrev (Akkurat nå):

Her trenger du neppe tre forsøk for å gjette riktig.

Men jeg tror ærlig talt ikke at kronprinsparet forsørger han. De hadde vel satt ned foten for lenge siden, siden han er 27 år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

caremore skrev (3 minutter siden):

Ser at det er linket til flere ganger, men at innlegget mitt er fjernet? Så jeg får ikke lagt inn link. 

Se og hør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (3 minutter siden):

Men jeg tror ærlig talt ikke at kronprinsparet forsørger han. De hadde vel satt ned foten for lenge siden, siden han er 27 år nå. 

Jeg tror de forsørger ham. Hvorfor skulle de ikke, de har muligheten, liksom. De to andre barna får jo også gratis penger, så jeg vil tro de ikke vil gjøre forskjell?

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (24 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Danskene markerte avstand til okkupasjonsmakten og det var en viktig symbolsk handling at kongen ble. 
President Zelensky har også valgt å bli i Ukraina. Jeg mener at sånn bør det være 

Foreslår at du ser filmen "Kongens nei" og leser deg litt opp i historie. Du kan ikke sammenligne Norge og Danmark for danskene gjorde ikke motstand og lot seg okkupere.

Norge forsøkte å gjør motstand og konge og kronprins ble jaget av tyske styrker helt opp til Narvik. De hadde ikke noe annet valg enn å dra til England tilslutt ellers ville de nok blitt drept.  Nazistene ville også ha tak  prins Harald, men kronprinsessen og barna kom seg over til Sverige.

• Liker 12
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 timer siden):

Vi er flere som reagerer på uttalelsene til advokaten. Ikke bare presiseringen av at tiltalen er den "minst alvorlige, men også setningen "Verken min klient eller jeg er blitt gjort kjent med hele innholdet i saken"

Altså, ikke gjort kjent med innholdet? Marius var til stede, han burde kjenne til innholdet i saken! Eller var han bevisstløs mens alt foregikk?

Dette er jo typisk advokatuttalelser, som er ment for å beskytte klienten i rettsvesenet, men advokaten glemmer at klienten hans tilhører kongefamilien. Og da kommer vi til det virkelig merkverdige i denne saken: Har ikke kongefamilien en medierådgiver? Med alle sine millioner i overføringer fra AS Norge, har de virkelig ikke investert et bittelita årsverk i et menneske som kan fortelle dem hva som er lurt å gjøre utad, når de driter seg ut? For de har driti seg ut mye!

Ofte kommer det ikke på trykk, fordi avisene skjermer kongehuset, men folket får etterhvert greie på det like vel. Jada, vi har hørt om Ole Robert, kallenavnet "snøfreseren" og hvorfor "Lille Marius" har en ironisk vri, selv om Se og Hør ikke har publisert sakene. For kongefamilien er ikke så diskrete. Som igjen får meg til å lure på om de virkelig ikke har en medierådgiver?

Eller har de det, bare at få av medlemmene makter å ta til seg instruksene den kommer med? For denne saken burde vært løst helt annerledes. Advokaten burde fått instruksjoner om å ikke behandle klienten sin som den gjengse "konemishandler", men heller brukt terminologi som anger, ansvar og omtanke for offeret. Mette Marit skulle selvfølgelig ikke blitt hjemme med "sykt barn", men dratt ræva si på jobb og representert landet. Og hvis hun virkelig var i godlunet burde hun brukt noe av det hun lærte på seminaret om vold, og uttalt seg litt om ofrenes rolle i slike relasjoner.

Vår første konge valgte valgspråket "Alt for Norge", da han ble valgt til tronen for drøyt 100 år siden. Det samme valgspråket har hans sønn og sønnesønn valgt å beholde. Men det blir mer og mer tydelig at det gjeldende valgspråket i disse dager er "Alt for familien". Märtha Louise bruker tittelen sin til å selge sprit og true gamle damer, hennes tilkommende ektemann stempler hele folket som rasister og underutviklede, samtidig som han misbruker kongehusets status. Og Mette Marit dropper jobben for å ta seg av sin 27 år gamle sønn. Og alt vi får fra kongen er "ingen kommentar".

Det er synd nordmenn flest kun klarer å se for seg USA, når man snakker om et alternativ til kongehuset. Vi har land som er langt nærmere oss i kultur og utvikling, som klarer seg utmerket som republikk. Det er ikke enten kongehus eller Trump. (akkurat nå fremstår begge deler som like jævlig for meg)

God oppsummering. "Ghostet Norge" er vel det det har blitt til nå om dagen. Vi hører absolutt ingenting fra dem lenger

At kronprinsessen ikke kan møte på jobb fordi en sønn på snart 30 år har vært voldelig og havnet på glattcelle?! Altså! Det dette har blitt til er rett og slett ikke godt nok.

Og til det siste. Helt enig. Vi kan ikke se til USA, det som foregår der er helt uforståelig. Vi må se til våre egne naboer. Ting fungerer aldeles utmerket i Finland og på Island, så jo før jo heller for Norge også. Her har monarki fullstendig utspilt sin rolle nå. Det har blitt en dyr vits alt sammen. Vi har fine minner til Kong Olav og Kong Harald og Dronning Sonja, men etter at det ble innført "alt for familien" og "støtte alle valg" så er det helt opp i limingen. Fine minner som sagt, men ikke noe å satse videre på. 

Klart de også skal få leve som de vil, men da må de finne en annen jobb, og de må få slippe dette eldgamle opplegget som tydeligvis ikke passer for dem lenger. Det er  uansett flere og flere som ikke føler at noen av dem er "Deres kongelige høyheter" lenger. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skjer nå er en slags følgefeil som ingen kunne forutse. 

Kongen og Sonja fikk hverandre, noe vi i dagens samfunn ikke har noe problem med. Likevel tror jeg det er litt av problemet, for på grunn av deres historie var det vanskelig å nekte Haakon å gifte seg med MM. Grensen ble flyttet fra Sonja, som ikke var kongelig, til MM som ikke var kongelig og også alenemor med utagerende fortid. Det samme problemet oppstår når Märta heller ikke kan nektes å gifte seg, også det et hakk verre enn både ikke kongelig og ikkekongelig alenemor med fortid. 

Jeg har aldri tenkt på giftemålet mellom Harald og Sonja som problematisk, det er en selvfølge å få gifte seg av kjærlighet. Meeen så er det konsekvensene av dette nå da, men Marius i en dobbelt rolle og Durek. 

Hva skal vi med et kongehus fullt av folk i kategoriene mellom «vanlig», «kriminell» og «sprø». Det store flertallet av den norske befolkning har pr dags dato mer orden i familierekkene enn det kongefamilien har nå, og hva skal vi med dem da? De må jo være litt «over» oss for at de skal ha rollen som respekterte representanter. 

Marius har satt dem i en ekstremt vanskelig situasjon, og dersom de nok en gang skal stikke hodet i jorden og svare «ingen kommentar», da tror jeg vi er på vei mot et flertall for å avvikle når Harald dør. 

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Moderator har vært inne også tydeligvis på overskriften. Borg var lagt til og Høiby var skrevet helt feil. Rettet det opp til riktig, kun til info)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange skriver at det «bare» er kroppskrenkelse. Det er jo ikke bare - det er faktisk vold. 

§ 271.Kroppskrenkelse

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kronprinsen vår er (sitat) «opptatt av at alle parter blir tatt godt vare på, så får vi ta en dag av gangen».

Du Haakon! Hadde det vært så veldig vanskelig å uttrykke litt ekstra sympati for offeret i denne saken? Hæ? Men nei, alle parter er like viktige visstnok. Familien før landet.

At nordmenn orker dette slappe kongehuset lenger er ubegripelig. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni
NordreSving skrev (1 minutt siden):

Det som skjer nå er en slags følgefeil som ingen kunne forutse. 

Kongen og Sonja fikk hverandre, noe vi i dagens samfunn ikke har noe problem med. Likevel tror jeg det er litt av problemet, for på grunn av deres historie var det vanskelig å nekte Haakon å gifte seg med MM. Grensen ble flyttet fra Sonja, som ikke var kongelig, til MM som ikke var kongelig og også alenemor med utagerende fortid. Det samme problemet oppstår når Märta heller ikke kan nektes å gifte seg, også det et hakk verre enn både ikke kongelig og ikkekongelig alenemor med fortid. 

Jeg har aldri tenkt på giftemålet mellom Harald og Sonja som problematisk, det er en selvfølge å få gifte seg av kjærlighet. Meeen så er det konsekvensene av dette nå da, men Marius i en dobbelt rolle og Durek. 

Hva skal vi med et kongehus fullt av folk i kategoriene mellom «vanlig», «kriminell» og «sprø». Det store flertallet av den norske befolkning har pr dags dato mer orden i familierekkene enn det kongefamilien har nå, og hva skal vi med dem da? De må jo være litt «over» oss for at de skal ha rollen som respekterte representanter. 

Marius har satt dem i en ekstremt vanskelig situasjon, og dersom de nok en gang skal stikke hodet i jorden og svare «ingen kommentar», da tror jeg vi er på vei mot et flertall for å avvikle når Harald dør. 

Jeg tror både "slott" og "kommunale boliger" kan skape akkurat de samme utfordringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Alin said:

Mange skriver at det «bare» er kroppskrenkelse. Det er jo ikke bare - det er faktisk vold

§ 271.Kroppskrenkelse

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som øver vold mot en annen person eller på annen måte krenker ham fysisk.

Motsier du ikke deg selv her? Kroppskrenkelse trenger ikke være vold, det kan også være annen fysisk krenkelse slik det står her. Det var en dom der noen kastet bløtkake på en politiker som var fysisk krenkelse men ikke vold.

Endret av Apen Julius
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (36 minutter siden):

Jeg bare lurer på hvor han får penger i fra? Han har skrudd litt motorsykler men gjør visst ikke det lenger. Hva står han opp til? Er han influenser? Han er jo en voksen mann som virker å ha dyre vaner. Det må han jo bare ha, så lenge han kan finansiere dem selv. 

Det lurer jeg også på. Han lever i sus og dus, og reiser med jevne mellomrom på relativt feite ferier til eksotiske feriemål.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Så kronprinsen vår er (sitat) «opptatt av at alle parter blir tatt godt vare på, så får vi ta en dag av gangen».

Du Haakon! Hadde det vært så veldig vanskelig å uttrykke litt ekstra sympati for offeret i denne saken? Hæ? Men nei, alle parter er like viktige visstnok. Familien før landet.

At nordmenn orker dette slappe kongehuset lenger er ubegripelig. 

Alt for familien, deres nye slagord.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Apen Julius said:

Motsier du ikke deg selv her? Kroppskrenkelse trenger ikke være vold, det kan også være annen fysisk krenkelse slik det står her. Det var en dom der noen kastet bløtkake på en politiker som var fysisk krenkelse men ikke vold.

Jo, det kom feil ut. Jeg mente ikke at det alltid er vold, men at det ikke utelukker vold. Fordi jeg hører folk si «det er bare kroppskrenkelse», som om det er mildere enn vold. Og det er det jo ikke. Takk for presiseringen. 

Endret av Alin
Stavefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Charl8KN skrev (28 minutter siden):

Her trenger du neppe tre forsøk for å gjette riktig.

Vet vi at han har sluttet og jobbe, eller er det gjetning? Prøvde og Google , men fikk ikke opp noe 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi skal være forsiktige med å dømme. Vi har vel alle våre historier innad i familien og kongelige er bare mennesker. Vi vet jo ingenting, hva som skjedde, hvordan det skjedde. Kjenner flere som har pælmet til noen i fylla, for fylla er ikke bra. De fleste tar sin straff og går videre. For de kongelige blir det forsiden på VG og Dagbladet. Jeg tipper det var en tøff oppvekst for Marius, brudd på foreldre og påtvunget kjendisstatus fra liten av. Penger er ikke alt. Rettsvesenet får ta seg av dette og jeg tipper fylla har skylda, som det så ofte har. La alkoholen på hylla for godt for 4 år siden og har aldri hatt det bedre. Anbefales. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (6 minutter siden):

Det lurer jeg også på. Han lever i sus og dus, og reiser med jevne mellomrom på relativt feite ferier til eksotiske feriemål.

Samtidig har han blitt påtvunget kjendisstatus fra han var 4 år. Moren ble mobbet og hengt ut. Og han er medlem/ ikke medlem av kongefamilien. Er dere helt uten empati? Alle skjønner vel at dette har vært tøft? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (5 minutter siden):

Samtidig har han blitt påtvunget kjendisstatus fra han var 4 år. Moren ble mobbet og hengt ut. Og han er medlem/ ikke medlem av kongefamilien. Er dere helt uten empati? Alle skjønner vel at dette har vært tøft? 

Fyren har frivillig levd et profilert liv etter han ble myndig.

Endret av Glufseguri
  • Liker 33
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...