Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Inkognitoher
Hulderen skrev (16 minutter siden):

Eller for å si det på en annen måte: Du er ikke i stand til å bevise det. Da foreslår jeg at du legger ballen død.

Jeg har vært i kontakt med admin i forumet. Visstnok ikke uvanlig det jeg opplever nå. Vær vennlig å stopp trakasseringen av meg nå, hvis du greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det relevant? Jeg skjønner ikke. Han fortjener å være konge fordi barndommen var vanskelig? Bare ta og ta og ta fra oss vanlig folk?

Jeg har da for pokker ikke skrevet at han fortjener og være konge fordi han har hatt en vanskelig barndom. Nei, det er ikke relevant, da hadde vi hatt mange konger. Jeg er uenig i din beskrivelse av han. Jeg er ikke enig i at han bare har tatt og tatt, han har betydd mye for mange og vært en god representant. Jeg er ikke for monarki i utganspunktet, men om vi først skulle ha det var Harald en fin type som har gjort en god jobb. Synes et folkevalg før neste kroning hadde vært på sin plass, men og kaste Harald ut gir ingen mening for meg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PusheenPusheen said:

Det hadde vært det beste, men jeg har mine tvil. Mamma Kronprinsesse vil vel beskytte guttungen sin og vil la han slippe å stå til ansvar mer enn nødvendig. Selv om jeg i aller høyeste grad mener eksemplet ditt er nødvendig. Hvis hun, eller Marius selv for den saks skyld, kommer med et nytt sånt der brev, blir det latterlig. 

Ja, eller så må de rett og slett kutte av han hånden og la han seile sin egen sjø. 

Han får stå for sine egne valg, liksom, han er en voksen mann som er uavhengig av kongefamilien. 

Dermed kan de fortsette å være kronprinspar uten å miste tillit i befolkningen.

Jeg er monarkist på min hals, og elsker kongefamilien, men til og med jeg synes dette har gått for langt nå.

Jeg ønsker meg en kronprinsfamilie som er fronter litteraturtoget, er høy beskytter av gode formål, besøker barneskoler og fronter en god, sunn tilnærming til det folket de en gang er satt til å arbeide for. Jeg ønsker meg ikke en kongefamilie som mener de er hevet over loven og kan ta narkotika, kjøre for fort, gjøre narr av folk de nesten kjører på (!) som jobber for kongefamilien (!), er voldelige mot andre og forsøker å forsvare seg med at de ikke hadde noe valg om å bli med i kongefamilien (!), og må beskyttes av mediene fordi de er sårbare. Neivel- så meld deg ut av kongefamilien da eller slutt å gjøre ting som er ulovlige og skaffer denne typen negativ oppmerksomhet.

Jeg har aldri vært på glattcelle, har aldri vært tiltalt for vold og har aldri tatt bilde av at jeg nesten kjørte på noen fordi jeg kjørte for fort. Det tror jeg man kan si om de aller fleste lovlydige norske borgere også.

Parallelt til dette, publiserte Hadia Tajik en kronikk i VG i dag hvor hun kommenterer bølgen av ungdoms/barnekriminalitet hvor hun blant annet skriver at barn/ungdommer som er kriminelle ikke kan få gå videre i livet som om ingenting har skjedd og helt uten konsekvenser. 

Dersom dette ikke også gjelder kongelige/halvkongelige/medlemmer av kongefamilien uansett om de er frivillig medlem (som ikke har trukket seg) - og vi nå opplever at dette ikke får konsekvenser for M av grunner som ikke kommer frem i mediene. så blir dette en farse, og ikke en rettsstat verdig. 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (Akkurat nå):

Ja, eller så må de rett og slett kutte av han hånden og la han seile sin egen sjø. 

Han får stå for sine egne valg, liksom, han er en voksen mann som er uavhengig av kongefamilien. 

Dermed kan de fortsette å være kronprinspar uten å miste tillit i befolkningen.

Jeg er monarkist på min hals, og elsker kongefamilien, men til og med jeg synes dette har gått for langt nå.

Jeg ønsker meg en kronprinsfamilie som er fronter litteraturtoget, er høy beskytter av gode formål, besøker barneskoler og fronter en god, sunn tilnærming til det folket de en gang er satt til å arbeide for. Jeg ønsker meg ikke en kongefamilie som mener de er hevet over loven og kan ta narkotika, kjøre for fort, gjøre narr av folk de nesten kjører på (!) som jobber for kongefamilien (!), er voldelige mot andre og forsøker å forsvare seg med at de ikke hadde noe valg om å bli med i kongefamilien (!), og må beskyttes av mediene fordi de er sårbare. Neivel- så meld deg ut av kongefamilien da eller slutt å gjøre ting som er ulovlige og skaffer denne typen negativ oppmerksomhet.

Jeg har aldri vært på glattcelle, har aldri vært tiltalt for vold og har aldri tatt bilde av at jeg nesten kjørte på noen fordi jeg kjørte for fort. Det tror jeg man kan si om de aller fleste lovlydige norske borgere også.

Parallelt til dette, publiserte Hadia Tajik en kronikk i VG i dag hvor hun kommenterer bølgen av ungdoms/barnekriminalitet hvor hun blant annet skriver at barn/ungdommer som er kriminelle ikke kan få gå videre i livet som om ingenting har skjedd og helt uten konsekvenser. 

Dersom dette ikke også gjelder kongelige/halvkongelige/medlemmer av kongefamilien uansett om de er frivillig medlem (som ikke har trukket seg) - og vi nå opplever at dette ikke får konsekvenser for M av grunner som ikke kommer frem i mediene. så blir dette en farse, og ikke en rettsstat verdig. 

Selv om jeg ikke er monarkist, er jeg helt enig i det du sier. Skal vi først ha en kongefamilie, kan de ikke fortsette sånn her. Det er alltid noe, synes det står noe i avisene hele tiden. Mest om Märtha og Durek i det siste, men dette nye med Marius, kommer nok til å fronte mye fremover. Jeg husker min morfar fortalte om Kronprins Olav og hans far, fortalte om hvor staselig det var med en skikkelig konge, og senere Kong Olav om hvor flott en mann han var. Kong Harald er vel etter min mening, den siste kongen som vil ha den samme respekten hvis ikke Haakon, og helst også MM, gjør noe snart. De leker bare butikk, og det vil jeg ikke ha på Slottet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (10 minutter siden):

Han hadde jo ikke akuratt havnet på gaten. Han har hundrevis av millioner i bukselommene. Jeg snakker ikke om noe voldelig kupp hvor de skal i fengsel, men om å avskaffe monarkiet. Stoppe galskapen som allerede har pågått alt for lenge.

Jeg skjønner ikke poenget med og kaste han ut og å avskaffe monarkiet nå. Harald er ikke galskapen. Han er en gammel mann som veldig mange av oss er veldig glad i. Hvorvidt det skal fortsette bør det være en folkeavstemning på. Jeg husker haakon som ung sa han ønsket en ny folkeavstemning når den tid kommer , fordi han ikke ville være konge for et folk som ikke ønsket han. Hva han mener i dag vet jeg ikke, for det har ikke sagt noe om i den siste tiden, men det bør det bli . 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke poenget med og kaste han ut og å avskaffe monarkiet nå. Harald er ikke galskapen. Han er en gammel mann som veldig mange av oss er veldig glad i. Hvorvidt det skal fortsette bør det være en folkeavstemning på. Jeg husker haakon som ung sa han ønsket en ny folkeavstemning når den tid kommer , fordi han ikke ville være konge for et folk som ikke ønsket han. Hva han mener i dag vet jeg ikke, for det har ikke sagt noe om i den siste tiden, men det bør det bli . 

Enig i at det blir helt feil å skulle avskaffe noe NÅ, mens vi enda har en flink konge. La Haakon ta over først i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inkognitoher

Dagbladet er ute med ny kommentar nå:

«Den såkalte kongelige immuniteten, som gjør at kong Harald og dronning Sonja ikke kan straffeforfølges, gjelder ikke for Marius. Det er å forvente at han straffeforfølges på akkurat samme måte som hvilken som helst annen i samme situasjon. Det handler om rettssikkerheten til kvinnen og det handler om rettsikkerheten til oss alle.

Noe annet ville være en ordentlig skandale»

https://www.dagbladet.no/meninger/svaert-alvorlig/81769889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Dagbladet er ute med ny kommentar nå:

«Den såkalte kongelige immuniteten, som gjør at kong Harald og dronning Sonja ikke kan straffeforfølges, gjelder ikke for Marius. Det er å forvente at han straffeforfølges på akkurat samme måte som hvilken som helst annen i samme situasjon. Det handler om rettssikkerheten til kvinnen og det handler om rettsikkerheten til oss alle.

Noe annet ville være en ordentlig skandale»

https://www.dagbladet.no/meninger/svaert-alvorlig/81769889

Bra! Håper flere medier kaster seg på og sier det samme. De må få vite at han ikke kan slippe unna, og at de ikke har folket i ryggen hvis han gjør det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (36 minutter siden):

Han fortjener ikke og bli kastet ut av hjemmet sitt for andres synder

Nei, men etter hans død så legger vi ned "tullet".

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2024 har ikke vært et godt år for kongehuset. Bare skandaler og elendighet. Jeg er flau over å være norsk nå...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynkelig at han nå ber om ro fra pressen. Han har blitt så priviligert at han tror han ikke kan røres. Håper han blir stilt til ansvar for det han har gjort.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti.09 skrev (1 minutt siden):

2024 har ikke vært et godt år for kongehuset. Bare skandaler og elendighet. Jeg er flau over å være norsk nå...

Avisene storkoser seg nok nå, tenker jeg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uføre Unni skrev (Akkurat nå):

Bør ikke denne tråden splittes? Av hensyn til Nora? 

Jo, men vet ikke om trådstarter er den som evt må be om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullehurk skrev (Akkurat nå):

Nei, men etter hans død så legger vi ned "tullet".

Jeg ønsker en folkeavstemning, og sannsynligvis vil det føre til nedleggelse av « tullet». Hadde haakon stilt til valg som konge alene tror jeg han hadde stilt sterkere. Det jeg føler mange glemmer, selvom monarki og en konge med all makt er veldig middelaldersk og utdatert, er at vi ble aldri « kuppet « av en konge , vi hadde en folkeavstemning og ønsket monarki og ba den kongen vi ønsket oss om og « ta jobben «. Vi har hatt 3 konger som etter min mening har gjort en god jobb , egentlig skulle jeg ønske vi hadde hatt en folkeavstemning før Harald , selvom jeg er 99% sikker på at resultatet hadde blitt det samme, for han var veldig populær og elsket som kronprins.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ti.09 said:

Ja, det er flaut når andre kongepar/kronprinspar sitter på tribunen og heier på sine utøvere.

Hvor er den norske representanten? Nei, du skjønner, sønnen hennes ble akkurat arrestert og siktet for vold, så hun måtte reise hjem igjen.

Håper på en unnskyldning for dette, det er dårlig gjort ovenfor det norske folk om ikke kongehuset kommer med en unnskyldning nå.

Dette går utover representasjonen vår ovenfor andre land, det går utover ryktet til hele det norske folket. Det går utover integriteten og troverdigheten til kronprinsparet.

Skal Mette Marit fortsatt være høy beskytter av krisesenter for kvinner? Mens hun på bakrommet passer på sønnen som selv er voldelig? For det første representerer det en voldsom interessekonflikt og for det andre så mister jo både hun og kronprinsen all troverdighet.

Det er noe langt mer enn en mor og en sønn som har havnet i "trøbbel".

Dette fortjener ikke Kong Harald eller kronprins Haakon, eller prinsesse Ingrid Alexandra som ikke har gjort noe annet enn å ta Marius inn i varmen fra dag en. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Posten under var bedre enn min. Fjernet link og medhørende tekst.

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher

Kronprinsen uttaler seg: «en alvorlig sak»

https://www.vg.no/rampelys/i/0VpAQE/nrk-marius-borg-hoeiby-27-er-ogsaa-siktet-for-skadeverk?utm_source=iosapp&utm_medium=share

«Saken om kronprinsesse Mette-Marits sønn vekker også oppmerksomhet langt utenfor Norges grenser, og er nå omtalt av flere aviser, blant annet i Tyskland, Storbritannia, Spania og Sverige. 

I tillegg har det svenske nyhetsbyrået TT publisert en sak så langt gjengitt av over et dusin medier, blant dem Svenska Dagbladet og Göteborgs-Posten»

Fin Norgesreklame

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (2 minutter siden):

Kronprinsen uttaler seg: «en alvorlig sak»

https://www.vg.no/rampelys/i/0VpAQE/nrk-marius-borg-hoeiby-27-er-ogsaa-siktet-for-skadeverk?utm_source=iosapp&utm_medium=share

«Saken om kronprinsesse Mette-Marits sønn vekker også oppmerksomhet langt utenfor Norges grenser, og er nå omtalt av flere aviser, blant annet i Tyskland, Storbritannia, Spania og Sverige. 

I tillegg har det svenske nyhetsbyrået TT publisert en sak så langt gjengitt av over et dusin medier, blant dem Svenska Dagbladet og Göteborgs-Posten»

Fin Norgesreklame

Ja, dette er jo kjempemessig. Skjønner at Kronprinsen ikke ønsker å uttale seg nå, men synes det var fint at han i det minste sa noe.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, dette er jo kjempemessig. Skjønner at Kronprinsen ikke ønsker å uttale seg nå, men synes det var fint at han i det minste sa noe.

Ja, det er jo ikke vanlig. Men tenker kongehuset er veldig presset nå. Turtelduene i Geiranger har herjet lenge i pressen. Blir for mye i tillegg når stesønnen til Haakon ble buret inne i helga, siktet for skadeverk og kroppsskade.

Så trashy kongehuset har blitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...